Citat:
Ursprungligen inskrivet av GAPa
Hej!
Jodå, det är också möjligt. I min signatur har jag exempelvis följande:
Med vänlig hälsning
Albert Pettersson
Av någon anledning trodde jag att man inte behövde skriva dit nummertecknet (#). Det går också att använda något av de standardiserade färgnamn som finns (se länk ovan). Så man kan t.ex. använda, inte bara [color="blue"] och [color="red"]
utan även mer ovanliga färgnamn som..
[color="RoyalBlue"] (RoyalBlue),
[color="SandyBrown"] (SandyBrown),
[color="PowderBlue"] (PowderBlue),
[color="PeachPuff"] (PeachPuff),
[color="PaleGoldenRod"] (PaleGoldenRod), och
[color="Tomato"] (Tomato).
Det kan hände att alla dessa färger inte syns så bra beroende på hur man har ställt in sin skärm och vilket tema på forumet man har valt, därför har jag skrivit deras namn i parentes.
Det är rätt många färger som kan beskrivas med olika namn... tror att det var upp till 150 stycken färger enligt den webbsidan som jag länkade till innan. Dessa 150 brukar kunna visas problemfritt i alla webbläsare. Det är rätt många färger det. Men W3 rekommenderar att man använder endast 16 av dessa och det här är 6 av de som jag har listat.
Jag måste komma ihåg att skriva nummertecknet (#) nästa gång jag vill ange färgens färg som hexadecimalt värde. Tack för påminnelsen!
P.s. Jag hoppas att ni snart ska lägga in en länk till webbsidan om BB kod på sidan där man skapar sina inlägg och trådar, så att den informationen kommer till nytta. Det kräver ju inte speciellt mycket mer lagringsutrymme i anspråk om man använder BB kod formatering på sina inlägg och trådar heller. Men det vore bäst om man kunde fixa så att man kan använda kod-knapparna på ett mer dynamiskt sätt när man skriver sina inlägg så som många andra forum har det, utan att behöva själv skriva formateringstaggarna.