Nvidia vill ta datorspel till netbooks

Permalänk
Hedersmedlem

Jahaaaa, då förstår jag. Vänta nu, balanserat system för vad?

För det du ska ha den till maybe? I det här fallet högupplöst film

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem

Så jag har processorn för att se på film på?
Läs igen, beroende på codec osv. Så det går ingen nöd på filmtittandet heller

Permalänk

ja har en Asus EEE PC 901...

när det kommer till SPEL, så spelar ja N64, PSX, SNES (& CO), samt DREAMCAST:
http://www.youtube.com/watch?v=YnS0XrxONTs
mer avancerat än att spela dreamcast behöver det inte bli tycker ja i en sån liten dator på en sån liten skärm... det skulle vara om man vill kunna ta med sej en riktigt rejäl spelmaskin i pytteformat (=netbook) för att sedan koppla in till en större bildskärm

när det kommer till FILM så kan ja titta på dom flesta vanliga 720p rippar med hjälp av CoreAVC (en av dom minst processorkrävande codecsarna)... i kass WMVHD kan ja i bästa fall även lyckas spela upp 1080p utan ryckig bilduppdatering... dock fixar ju inte eeeskämen (1024x600) varken 720p eller 1080p fullt ut - men det blir ju skarpare än dvd film iaf... med hjälp av vga porten kan man ju iofs koppla in en extern skärm och höja upplösningen (har testat 1920x1200 o det funkar bra till alla kontorsprogram&dylikt... dock väljer ja upplösningen 1280x720 (eller lägre) för att få bättre flyt i filmer)

...trots att ja är jättenöjd med det mesta i denna lilla dator så är det förstås ändå trevligt med mer prestanda, så länge man fortfarande kan få 5+ timmars batteritid... det är ju jätteviktigt i sammanhanget...

ja är dock mest nyfiken på vad strömsnåla Poulsbo chipsetet (med slö PowerVR grafik) skulle kunna erbjuda netbooks i strömförbrukning och prestanda avseenden... kanske skulle man kunna ta bort chipset fläkten