Permalänk
Medlem

ang garanti (P1i)

tja

har en Sony Ericsson P1i som är köpt 15/8-07 från Katshing, den har börjat strula helt plötsligt, tappar nät eller så hittar den inget nät alls, de står bara inget nät där operatörs namnet ska vara. har testat allt:

trodde först de va mitt sim kort som va knas men la in mitt kort i annan telefon och de va inga problem, la in annat sim kort i P1i, samma sak där inget nät, har provat återställa telefonen, har tom uppgraderat programvaran men samma sak, tror de nåt fel med antennen men iaf...

jag undrar dock hur det är med garantin, från katshings sida så tror jag inte jag kan göra så mycket (brukar ju vara 1 år) men på själva produkten, är det inte längre än 1 år? ifall man får "hjälp" direkt från Sony Ericsson? kanske lämnar in den på serviceställe eller liknade utan att få betala (brukar vara gratis när man har kvitto på produkten) hur som helst, någon som vet hur det ligger till?

tack och God Jul ^^

Visa signatur

GAMING
G60SD QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 9800X3D|CORSAIR DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 5090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|77S95D QD-OLED|HT-A9M2+SW5

Permalänk

Det är 2 år om du har Sony Ericsson, jag tror att du kan skriva ut ett kvitto och sedan skicka din mobil och kvittot till katshing .

God jul på dig

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soyish
Det är 2 år om du har Sony Ericsson, jag tror att du kan skriva ut ett kvitto och sedan skicka din mobil och kvittot till katshing .

God jul på dig

ok, menar du 2 år från katshing då? vart står det? har kvittot framför mig... kvittot står inte på mitt namn, blir det problem då?

edit: hittade det nu, http://www.katshing.se/prod/support.asp?supplier=Sony%20Erics...

men dock undrar jag angående kvittot då de inte är på mitt namn ^^

tack

Visa signatur

GAMING
G60SD QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 9800X3D|CORSAIR DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 5090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA

Permalänk

Nej, det är inga problem tror jag. När du skickar iväg den så tror jag posten frågar efter vem som är avsändaren .

Jag köpte en mobil av en kompis, på kvittot stog det hans namn och när jag lämnade in den, så tog elgiganten mitt namn och adress. Så var det problemet löst .

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

ok, skickade ju iofs ett mail till Katshing men kan fråga här oxå, dom länkar ju i sin hemsida till www.mobilakuten.se som serviceställe, dock undrar jag om jag är tvungen att skicka in den dit eller om det går lika bra med ett serviceställe här i sthlm som jag kan lämna in den i och få den fixad?

Visa signatur

GAMING
MEDIA

Permalänk
Medlem

jag brukar lämna in mina nallar på stjärna fyrkant här i stan, äre bara garanti kvar på den (vilket de kunnat se på serienumret) så har de fixat den eller skickat iväg den. de har inte ens frågat om kvitto. tror inte heller katshing skulle bry sig om nån annans namn står på kvittot.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

ok, tackar, ska bara invänta svar från Katshing så får vi se, blir lättare ifall jag lämnar in den i fysisk butik här i stan ^^

Visa signatur

GAMING
MEDIA