Komplett beställning

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
dsadasdasdsa
Registrerad
Jul 2008

Komplett beställning

Beställde lite saker från komplett i söndags och i efterhand märkte jag att tangentbordet inte fanns i lager...
Det stod först att det skulle komma in idag, men nu ska det komma den nionde (och det är preliminärt igen :/), men om man går in på kontot och kollar beställningen står det bekräftad på alla grejer.

Betyder det här att dom har skickat allting, eller måste jag vänta tills tangentbordet finns i lager?...Har lite dåligt tålamod just nu

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nacka, Stockholm
Registrerad
Maj 2002

Fråga komplett? Vad har detta med konsumenträtt att göra?

Intel Core i5 8400 | MSI Z370 Gaming Plus | MSI RTX 2080 Gaming X Trio | 4x4GB Ballistix DDR4 | Samsung 970 EVO 500GB | NZXT Hale90 650W | Asus Xonar DGC | Corsair Obsidian 500D | Windows 10 64-bit |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
dsadasdasdsa
Registrerad
Jul 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tomjut
Fråga komplett? Vad har detta med konsumenträtt att göra?

Passade bäst här... Men jag ska ringa komplett imorrn, eftersom det är röd dag idag

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hörby
Registrerad
Mar 2004

Det är inte så att det fanns när du beställde, men sen tog det slut?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
dsadasdasdsa
Registrerad
Jul 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Det är inte så att det fanns när du beställde, men sen tog det slut?

Nej, jag märkte först inte att tangentbordet inte fanns i lager, jag märkte det när mailet från komplett kom om beställningen...Men jag tänkte att jag väntar tills den sjätte, och nu har dom skjutit fram det...

Hoppas jag kan avbeställa bara tangentbordet

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Scania-Earth-Milky way
Registrerad
Nov 2001

Att det ska vara så svårt...

Lagersaldot gäller för de som beställer just nu. Ditt tangentbord som är bekräftat har alltså kommit, men i den leveransen var det inte tillräckligt många tangentbord för att det skulle bli lediga att lägga på hyllan så att de kan skriva i lager på hemsidan.

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
dsadasdasdsa
Registrerad
Jul 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
Att det ska vara så svårt...

Lagersaldot gäller för de som beställer just nu. Ditt tangentbord som är bekräftat har alltså kommit, men i den leveransen var det inte tillräckligt många tangentbord för att det skulle bli lediga att lägga på hyllan så att de kan skriva i lager på hemsidan.

Skönt att höra, nu är det bara vänta då

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Mar 2008

om nu lagersaldot uppdateras kontinuerligt och inte t.ex. 1gg i timmen.
Men som sagt ring o kolla, ta det bara lugnt.

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920 2.66GHz, Intel X25-M G2 80GB, 150GB Western Digital VelociRaptor ICE, Samsung 1TB x4, Corsair 12GB (6x2GB) 1600MHz PC3-12800, 2x Asus GeForce GTX 560 TI SLI , CORSAIR TX 650W, COOLER MASTER COSMOS 1000, Excito B3 2TB, BENQ G2400W.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Storstad
Registrerad
Jun 2003

Ring till komplett kanske så du får ett svar.

Tror inte vi kan hjälpa dig med deras inleveranser.

Acer S7 13" B&W MM-1

Trädvy Permalänk
Komplett.se
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2008

Bäste medlemmar på Sweclockers.

När en order läggs på någon av våra artiklar uppdateras lagersaldot omgående för att spegla den minskning som kommer ske när ordern skickas. Det som visas är med andra ord det antal produkter som är tillgängliga för beställning och omgående leverans.

Exempel:

På webben har vi 10st processorer i lager. Person A lägger en beställning på 1st processor. Lagersaldot uppdateras därmed till 9st i lager.

Om person B sedan beställer 9st processorer kommer alla tillgängliga produkter vara uppbokade. När detta sker syns i stället vårt nästa beräknade leveransdatum på webben, tillsammans med det antal produkter som kommer in vid det tillfället.

Vi antar att det förväntas komma in 300st nya processorer. Denna siffra visas nu i gult tillsammans med det beräknade leveransdatumet.

Om nu person C beställer 2st processorer uppdateras siffran på webben till 298st.

Person A och Person B kommer få sina varor omgående. Person C får vänta tills produkten kommer in i lager.

Mer om detta kan ni hitta på följande sida:

http://www.komplett.se/k/k.asp?action=custserv&topic=stock

Vid liknande frågor gällande specifika ordrar rekommenderar vi er helt klart att kontakta vår kundservice på 031-7102000 för snabbast möjliga service.

Med vänliga hälsningar
Johan Thorén, Reklamationsansvarig
Komplett.se

Frågor som rör enskild order? Maila oss på kundservice@komplett.se eller ring 031 - 710 20 00 (måndag - fredag 09-18 eller chatta med oss (måndag - fredag 09-18).

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åtvidaberg
Registrerad
Jul 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Komplett
Bäste medlemmar på Sweclockers.......

Med vänliga hälsningar
Johan Thorén, Reklamationsansvarig
Komplett.se

Trevligt att ni engagerar er i frågor och funderingar här på sweclockers

Plus i kanten+

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

i5 7600k@5ghz / Gigabyte Z270K3 / 16gb DDR4@3200mhz
Gigabyte 1060GTX G1 ROCK 6G / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg!
Registrerad
Sep 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ang3r
Trevligt att ni engagerar er i frågor och funderingar här på sweclockers

Plus i kanten+

Eller hur, har haft lite kontakt med komplett om ett moderkort som inte stämde med vad jag beställt. Efter lite mailande ringde en kille från supporten upp mig och så löste vi det lite snabbt till min fördel. Kommer köpa allt större från dem i fortsättningen nu när de visar sig duktiga.

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06