Hur öppnar jag mina gamla Works-filer?

Permalänk

Hur öppnar jag mina gamla Works-filer?

Har massa textdokument som är skapade i Microsoft Works för massa år sen. Försökte först öppna dem i Word utan framgång, sen installerade jag Works, även det utan framgång. Sen googlade jag förgäves efter en konverterare. Till sist installerade jag Open Office, men även det utan resultat.

Nu tänker jag att det bästa måste ju vara att installera den gamla versionen av Works som filerna är skapade i, och sen bara kopiera och klistra in texten i word. Går det? Var hittar jag i så fall den? Eller finns det nåt bättre sätt?

Om nån vill försöka så finns en av mina Works-filer här:
http://www.box.net/shared/0zj0zvgqom

Permalänk
Medlem

Hej!

Har du testat att använda dig av frionline-konverteraren Zamzar?

Om inte så rekommenderar jag att du gör det!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ampoas
Hej!

Har du testat att använda dig av frionline-konverteraren Zamzar?

Om inte så rekommenderar jag att du gör det!

Ja, det fungerade inte.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sb_stefan
Ja, det fungerade inte.

Vad funkar inte? Jag lyckades konvertera filen mha Zamzar

//Ampoas

Permalänk
Citat:

Vad funkar inte? Jag lyckades konvertera filen mha Zamzar

Ojojoj... snyggt!! Nu måste du berätta hur du gjorde, för när jag konverterar med Zamzar så ser resultatet ut såhär.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ojojoj... snyggt!! Nu måste du berätta hur du gjorde, för när jag konverterar med Zamzar så ser resultatet ut såhär.

1. letar upp filen
2. väljer konverteringsformat: .doc (andra valet under fliken som heter docformats)
3. skriver i Mailadress

Done!

Voilá

Permalänk
Citat:

1. letar upp filen
2. väljer konverteringsformat: .doc (andra valet under fliken som heter docformats)
3. skriver i Mailadress

Done!

Voilá

Precis så gjorde jag också, och som du såg blev inte resultatet lika lyckat. Den självklara frågan är ju då: Varför? Görs Zamzars konvertering manuellt? Det tar ju typ en halvtimme innan man får filen. Du råkar inte ha ett Business account på Zamzar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Precis så gjorde jag också, och som du såg blev inte resultatet lika lyckat. Den självklara frågan är ju då: Varför? Görs Zamzars konvertering manuellt? Det tar ju typ en halvtimme innan man får filen. Du råkar inte ha ett Business account på Zamzar?

Nej, har inget account på sidan. Testade tidigt på morgonen att göra som jag skrev tidigare och jag hade fått mailet då jag kom hem vid 1. Vet inte vad ditt fel kan bero på..

Permalänk

Jag fick aldrig Zamzar att fungera. Men nu har jag löst problemet med hjälp av http://www.file-convert.com/. Funkar fint! Tänkte bara nämna det, ifall nån annan har samma problem.