Buyer's Guide - Uppdatering?

Permalänk
Medlem

Buyer's Guide - Uppdatering?

Varför är Buyer's Guide så dåligt uppdaterad numera? http://www.bugsoft.hik.se/buyer/default.asp

Över hälften av komponenterna på listan är så gamla att dom knappt går att få tag på i dagsläget. Sorgligt, det var en bra sida en gång i tiden. Sökfunktionen (search) funkar fortfarande OK, men trackern är snart i det närmaste värdelös.

Visa signatur

Ryzen 5800x, B450m Mortar Max | 32GB Crucial Ballistix Black DDR4 3200MHz | Asus Dual RX7800XT OC | Kingston KC2500 M.2 2TB | Corsair RM650X V2 650W | Phanteks Eclipse P400 | LG 32UD59

Permalänk
Medlem

Re: Buyer's Guide - Uppdatering?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dazelou
Varför är Buyer's Guide så dåligt uppdaterad numera? http://www.bugsoft.hik.se/buyer/default.asp

Över hälften av komponenterna på listan är så gamla att dom knappt går att få tag på i dagsläget. Sorgligt, det var en bra sida en gång i tiden. Sökfunktionen (search) funkar fortfarande OK, men trackern är snart i det närmaste värdelös.

Har mailat om det ett antal ggr utan att få svar, så jag antar att sidan är övergiven. Det som finns kvar lär vara den automatik som fungerar....

Permalänk
Medlem

Det är i så fall synd, det borde inte vara så mycket jobb att uppdatera listan när väl automatiken funkar. Men har ägaren till sidan ledsnat så är det väl ingenting att göra åt... Kanke om alla på Sweclockers skickade ett uppmuntrande mail till honom?

Visa signatur

Ryzen 5800x, B450m Mortar Max | 32GB Crucial Ballistix Black DDR4 3200MHz | Asus Dual RX7800XT OC | Kingston KC2500 M.2 2TB | Corsair RM650X V2 650W | Phanteks Eclipse P400 | LG 32UD59

Permalänk
Medlem

Swec är väl inte direkt rätt ställe att klaga på tgb. Antar att AA är ganska upptagen. Universitetsfolk brukar vara det... Sen så är ju forumet på tbg så fruktansvärt nerspammat med skit så att det inte finns mycket seriöst folk kvar. Ett ganska "bra" exempel på hur swec skulle vara utan moderatorer.

Edit. Sökfunktionen (på tbg alltså) är ju fortfarande guld värd när man letar priser

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mart
Swec är väl inte direkt rätt ställe att klaga på tgb. Antar att AA är ganska upptagen. Universitetsfolk brukar vara det... Sen så är ju forumet på tbg så fruktansvärt nerspammat med skit så att det inte finns mycket seriöst folk kvar. Ett ganska "bra" exempel på hur swec skulle vara utan moderatorer.

Edit. Sökfunktionen (på tbg alltså) är ju fortfarande guld värd när man letar priser

En stor del av sweclockers användare använder Buyers guide regelbundet så det borde ju ligga i folks intresse att sidan finns kvar och uppdateras. Om AA kände stöd från sweclockers användare tror jag att han skulle känna det var roligare att uppdatera sidan. Universitetsfolk är kanske litet mer upptagna än "vanligt" folk, men inte mer upptagna än att man har tid med vissa saker om man prioriterar litet. Själv har jag varit på universitetet i 11år. Nu vet ju inte jag vad Anders A sysslar med, kanske är han en väldigt upptagen person, vad vet jag?

Visa signatur

Ryzen 5800x, B450m Mortar Max | 32GB Crucial Ballistix Black DDR4 3200MHz | Asus Dual RX7800XT OC | Kingston KC2500 M.2 2TB | Corsair RM650X V2 650W | Phanteks Eclipse P400 | LG 32UD59

Permalänk
Medlem

Det borde finnas någon seriös person på sweclockers som skulle kunna tänka sig att sköta uppdateringen av sidan. Denne någon skulle säkert kunna tänka sig att göra detta pro bono. Enda problemet med denna tankegång är att man måste ha Anders Arptegs tillstånd ...

Visa signatur

[size="1"]Why drink and drive, when you can take drugs and die?
tux@telia.com
[/size]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nike
Det borde finnas någon seriös person på sweclockers som skulle kunna tänka sig att sköta uppdateringen av sidan. Denne någon skulle säkert kunna tänka sig att göra detta pro bono. Enda problemet med denna tankegång är att man måste ha Anders Arptegs tillstånd ...

Du kanske skulle kunna ta dig an jobbet, Nike? Nej, skämt åsido, det var en bra idé.

Visa signatur

Ryzen 5800x, B450m Mortar Max | 32GB Crucial Ballistix Black DDR4 3200MHz | Asus Dual RX7800XT OC | Kingston KC2500 M.2 2TB | Corsair RM650X V2 650W | Phanteks Eclipse P400 | LG 32UD59

Permalänk

grabbz´n´Galz va inne o kollade sm-nordic.se...
Såg att som hade låga priser och dessutom fast fraktkostnad..
120Kr inkl PF det måste väll ändå va bra... jag räknade lite snabbt att jag kan tjäna minst 12,50Kr - 250kr på det..
Vad tycker ni e det bra??

Visa signatur

Högre fart för en bättre vardag :)