Windows 7 visar inte min andra hårddisk?
OBS: Problemet är löst, läs längst ner i posten för att se hur jag löste det.
Tjena.
För ungefär 1-2 veckor sen så installerade jag windows 7 64-bit på min dator, och det fungerade felfritt.
Idag uppgraderade jag dock datorn lite, och installerade om windows 7 64-bit efter (efter att ha formaterat såklart, jag bytte moderkort och CPU), och det har fungerat felfritt hittills, förutom en sak; min andra hårddisk dyker inte upp under Computer.
Hårddisken är inkopplat korrekt, eftersom jag har kunnat se den vid andra tillfällen. T.ex. om jag går in på System och sedan System protection, så kan jag se min andra hårddisk i listan där (dock är ikonen en mapp, och inte en disk som den andra hårddisken är).
Jag kan även se två hårddiskar i Device Manager.
Båda hårddiskarna är av precis samma modell, så jag förstår inte riktigt varför den inte visas?
Inte säker på om detta har med windows 7 att göra, så jag nämner mina speccs här ändå:
Intel Core 2 Quad Q9650 @ stock clock
GeForce 8800 GTS
4gb ram
ASUS P5Q Pro
Edit: Efter att ha letat runt ganska länge, så hittade jag äntligen hur man mountar i windows 7.
Skriver lösning här så att folk som möjligtvis får samma problem som mig kan hitta lösningen när dem söker.
Först gick jag in på Computer (Den här datorn), och sedan i högra menyn högerklickade jag på Computer igen och valde Manage, sedan Disk Management i rutan som öppnats. Högerklicka sen på hårddisken som inte visas och välj Change Drive Letter and Paths, och välj bokstav för hårddisken.
Kanske är självklart för vissa, men jag har aldrig har liknande problem och kunde därför inget om det.