Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Dold.se bra val?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gördetsjälv
Jag valde bort TOR tidigt för att dom på sin sida uttryckligen skriver: No anonymity system is perfect these days, and Tor is no exception: you should not rely solely on the current Tor network if you really need strong anonymity.

Så det kändes väldigt osäkert att lita på. ?

Att dom skriver så är bara ett tecken på ärlighet. Jag litar mer på Tor är Relakks/Dold/Flashback tillsammans då det finns ekonomiska intressen i de sistnämnda, dom sistnämnda är inte heller helt säkra. INGET system är helt säkert.

Att nån på kundtjänst skriver i ett mejl att deras tjänst gör att man kan fildela anonymt ger jag inte ett skvatt för. Få dom att skriva kontrakt som gör att dom blir skadeståndsskyldiga till Dej om Du förlorar en upphovsrättstvist, då kommer det nog inte vara så anonymt längre ska du se.

Sen är dt ju så att IDAG finns inget regelverk för hur svenska VPN-lösningar ska fungera. "Imorgon" kanske dom läggs till under kategorin ISP och blir tvingade att logga ALLT. "Imorgon" kommer nog infinna sej nån gång i sommar när upphovsrättslobbyn lyckats köpa regeringen till att "förstå" att VPN är stora pedofilnätverk som måste kriminaliseras omgående.

Permalänk
Medlem

Re: Re Huldu

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Biffko
För mig funkar utorrent med dold.de med följande inställningar i utorrent/connections (jag vet dock inte om alla inställningar är nödvändiga):

Port used for incoming connections: 16881
Enable UPnP port mapping: not checked
Enable NAT-PMP port mapping: checked
Randomize port: not checked
Add windows firewall exception: checked

Proxy server type: (none)

Sedan har jag öppnat portar 16881 och 1723 i min brandvägg samt i min router (se portforward.com för hur man fixar routern).

Förvänta dig inga högre hastigheter dock.. Jag får ut ca 5-10 % av min normala nedladdningshastighet när jag kör utorrent + dold.se, samt att utorrent av någon anledning inte får kontakt med vissa trackers.

MVH
BiffKo

En dum fråga kanske, men om man kör dold.se som ju ska gå via port 1723 om jag har rätt.. varför ska du då öppna port 16881 för torrenttrafiken? Kommer torrenttrafiken då att gå via dold.se eller via ditt vanliga ip?