Permalänk

Dubbla inlägg tillåtet?

Har jag missat något eller har det blivit tillåtet att skapa dubbla inlägg, dvs. skriva två inlägg efter varandra i en tråd? Jag vet att ni har ändrat forum-reglerna, men där står inget om det här.

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Hedersmedlem

Hej!

Reglerna har aldrig förbjudit att man skriver två inlägg i rad, under förutsättning att inläggen inte bryter mot § 4 (det vill säga att de är meningslösa inlägg som bara är till för att flytta upp tråden). Däremot har det tidigare funnits en spärr som gör att gjort att det inte går att skriva två inlägg i rad. På prov har vi tagit bort den spärren.

Se även http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=892....

Jag hoppas att detta har gjort dig lite klokare och vill passa på att önska dig en fortsatt trevlig tid på SweClockers.

Med vänlig hälsning
Albert Pettersson

Permalänk

Man kunde inte skriva två inlägg efter varandra tidigare men det var tillåtet?... Som Ako säger i den andra tråden som du länkade till: är inte det ganska korkat?... vad var poängen med att tillåta det i reglerna om det inte var praktiskt genomförbart? Väntade ni på rätt tillfälle för att "publicera" den funktionen eller vadå? Jag försöker förstå er tanke bakom det, men just nu förefaller det vara ganska skruvat faktiskt. Det är ungefär som att säga att det är tillåtet att gå mot rött trafikljus men ändå bötfälla de som gör det. Ni spelar oss verkligen spratt alltså!

Jag har tidigare läst i tråden som du länkade till när jag sökte efter relevant information för min fråga innan jag ställde den här, men jag har inte läst till andra sidan eftersom jag trodde att "bumpning" handlade om helt andra saker. Jag har fått för mig att "bumpning" är när man korspostar samma eller något modifierade inlägg i två eller flera delar av forumet. Och liksom Ako så hade även jag fått för mig att man inte alls kunde skriva två inlägg efter varandra utan var tvungen att vänta på att någon annan skrev, för att sedan själv skriva igen eller editera sitt inlägg. Säg inte nu att det stämmer att jag kunde göra det bara för att det står i reglerna! Är det inte praktiskt genomförbart så har det ingen betydelse vad som står i reglerna. Jag ska läsa på vad mer ni har skrivit i den andra tråden.

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Hedersmedlem

Hej!

Du har alldeles rätt i att det inte var möjligt att skriva två inlägg i rad. Vi har nu ändrat på det, för att se om det får positiva följder. Man kan till exempel tänka sig att någon utvecklar ett eget litet spel och har en tråd där det beskrivs hur arbetet fortgår. Om den som gjort spelet kommer ut med en uppdatering, verkar det rimligt att tråden ska få flyttas upp när den nya informationen kommit, oavsett vem som postat det sista inlägget i tråden.

Jag tycker att diskussionen om huruvida det tidigare var tillåtet eller ej är ganska irrelevant. Det är ungefär som att diskutera ifall det var tillåtet eller ej att spela datorspel år 1741. Det var naturligtvis inte förbjudet att göra det, men det är irrelevant eftersom det var praktiskt omöjligt. På samma sätt är det här – det var inte förbjudet att skriva två inlägg i rad tidigare, men det är ett ointressant faktum, eftersom det inte var möjligt.

Med vänlig hälsning
Albert Pettersson

Permalänk
Medlem

Tja, vad jag vill minnas var det inte tillåtet att försöka gå runt den spärren...

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk

Gick att gå runt med att posta snabbt genom att spamma 'skicka' knappen eller att ta bort sitt inlägg och sedan skriva igen.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kode
Tja, vad jag vill minnas var det inte tillåtet att försöka gå runt den spärren...

Jag tror att du tänker på folk som försökte att gå runt spärren för att skapa meningslösa inlägg, exempelvis bumpningsinlägg eller inlägg som endast var till för att visa att det gick att komma runt spärren.

Permalänk
Inaktiv

Skitbra. Då kan man citera över flera sidor på ett enklare sätt

Permalänk
Medlem

Ja, det är bra att möjligheten finns, speciellt för citering av flera inlägg, jag hoppas verkligen detta sköts bra av alla! Då kommer forumet bli bättre

Visa signatur

Blessed is the mind too small for doubt.

Permalänk

Vore inte helt tokigt om ni införde denna spärr igen, detta har endast resulterat i att folk posthuntar ännu mera än dom gjorde innan. Speciellt under Övriga Ämnen.

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bergmanman
Vore inte helt tokigt om ni införde denna spärr igen, detta har endast resulterat i att folk posthuntar ännu mera än dom gjorde innan. Speciellt under Övriga Ämnen.

"Citera.mig.för.svar.]" - Ja, nu citerar jag dig för svar. Har du några konkreta exempel på varför man borde införa spärren igen? Ska de göra det bara för att just du känner så? De borde alltså lägga in och ta bort spärren allt eftersom ditt humör skiftar?

(Vad är "posthuntar" förresten?)

Jag kommer garanterat att lämna det här forumet om de bestämmer sig för att införa den här spärren igen. Trots att jag aldrig har missbrukat den här nya möjligheten som för övrigt borde ha funnits där från första början.

Men jag kanske kommer att lämna det här forumet ändå, även om de inte återinför den här spärren igen. SweClockers bildades väl år 1999? Den här spärren har man tagit bort först i januari år 2009, eller december året innan ungefär. Det har alltså tagit de som styr den här Webbplatsen 10 år för att ta det här steget och ta bort den här spärren, trots att det i reglerna från allra första början har stått att det är tillåtet att skriva dubbla inlägg, men det har alltså inte varit praktiskt möjligt. Webbplatsen utvecklas helt enkelt alldeles för sakta och trögt. Med Webbplats syftar jag i första hand på forumet som för de flesta är den primära anledningen till att de hänger på SweClockers till att börja med. Men i övrigt har det skett en hel del förändringar, men inga radikala förändringar dock, och det har hänt minst förändringar i forumet som är som sagt den viktigaste delen för de flesta här.

Visa signatur

Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Detta är inget problem som jag har lagt märke till. Du får gärna rapportera sådana inlägg. Kontakta mig om du inte tycker att vi behandlar sådana rapporter på ett bra sätt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GAPa
Detta är inget problem som jag har lagt märke till. Du får gärna rapportera sådana inlägg. Kontakta mig om du inte tycker att vi behandlar sådana rapporter på ett bra sätt.

Citat:

Syftar ni på mig? mja har väl en del 'dubbelpost' mm i Samlingstråden för roliga bilder/filmer mm.

Annars har jag inte märkt av några bekymmer med det. i alla forum då dvs.

Visa signatur

I am Extrazz.