Eftersom att folk I tråden Nu så snällt frågat efter mig så tänker jag att jag får nectroposta lite och svara på de frågor som uppstått 11 år efter trådstarten.
Efter en testperiod på ~12 år så kan jag nu meddela att jag inte märkt några större problem. Det som jag märkt mest ha påverkat mig är när jag lagt datorn i sleep över natten och den spontant startat medans jag sov, vilket har väckt mig...
Men om någon känner för att göra en mer vetenskaplig studie så kan jag tänka mig att ställa upp, jag har ju ändå bott I min etta med datorn i sovrummet ett tag nu
Runt 2016 så blev jag klar med min utbildning och började jobba. När man satt framför en skärm hela dagen så blev det inte lika intressant att göra det på kvällen med. Men nu har jag trillat till Sweclockers igen för att det börjar bli dags att köpa ny dator
Jag hade föredragit om du bett till mig istället
/Jaxc
Snacka om långtidsstudie!
Kanske så att gamla trådar oftare bör bumpas om användaren finns kvar i forumet. Ofta kan halva tråden vara avstängd eller försvunnit på vägen så trevligt att se en tråd som på många vis slutat bra, så långt senare.
Och jag kan rekommendera att ha datorn där du vill ha den
En dator per rum är det mest rimliga.
Trots vuxen ålder sedan... långt tillbaks, så föredrar jag faktiskt själv att ha en dator i just sovrummet. Lite nostalgi kopplat till när man var yngre och satt i pojkrummet och spelade något rollspel eller FPS, eller vad man nu pysslade med.
Den primära datorn kommer stå i vardagsrummet då VR-utrymme krävs. Men ja, en dator per rum är inte illa.