Star Wars: The Old Republic

Permalänk
Skrivet av kotz:

Tydligen är det ett nytt "SWG" som ska göras.. Spelet är riktat mot samma sorts crowd. Jag har stora förhoppningar.
Dock verkar det som att Smedley har ett finger med i spelet... Får se hur det kommer att arta sig.. Men starwars spel har visat sig vara en lönsam affär. Samma gäller filmer.. Nästa sommar kommer ju en ny Star Wars film.. Kanske får vi mer info om spelet innan nästa sommar?

http://www.rockpapershotgun.com/2014/01/28/soes-next-game-ded...
http://www.vg247.com/2014/01/25/soes-unannounced-mmo-dedicate...

Det som utannonserades efter det var ju H1Z1.
Vilket är det spel som Smedley är involverad i just nu.

Visa signatur

Antec P280, Noctua NF-P12 x2, Corsair HX650, Sabertooth 990FX, AMD Phenom II 965, Noctua NH-D14, Geforce 560TI, 2x 4GB Kingston HyperX, 2x 2GB Corsair Memory XMS3, Western Digital Caviar 500GB

Permalänk
Medlem

Lite lätt uttråkad så jag drog igång en char igår och testade lite. Att lira på "goda" sidan kändes lite, tråkigt. Att däremot köra på Sith, var jävligt roligt storywise.
Grafiken var dock sådär och stötte på ett par buggar. Den ena, lootade en mob, sen låg loot symbolen kvar och kick inte att klicka på igen.
Vissa attacker kan man utföra medan man rör sig men animationen klarar det inte så man glider ist för flyttar på benen.. ser rätt efterblivet ut.

Hur som.. kanske kommer testa detta lite mer trots allt.

Vilken server rekommenderas numera och varför?
Finns det några mogna guilds med folk runt ~30 och som tål/ gillar lite grövre skämt och inser att om en person skämtar om något så behöver det inte vara allvar. Dvs lite avslappnat och roligt gille men fortfarande bra lirare?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk

Även jag är intresserad av frågorna som ställs ovanför
Vilka kommer köra SoR och vad är tankarna om det?

Visa signatur

ASUS G750JH-T4070H

i7 4700HQ (2.4 GHz TURBO 3.4 Ghz) GeForce GTX 780M SSD: 256 GB
HDD: 1 TB RAM:16 GB (DDR3L 1600MHz 4x4 GB) 17.3" TN

SteelSeries Rival SteelSeries QcK Mass Qpad QH-85

ASUS VS229H 21,5" IPS

Permalänk
Medlem

Jag själv är intresserad av att börja lira swtor igen, lirade igenom det för snart 2 år sedan med 2 olika karaktärer till max level; Sage och Shadow. Shadow var helt klart roligast då men det kan ha ändrats tills nu. Jag väntar på ett bra erbjudande på game card (<100 kr) och då tänker jag köra igenom lite story igen.. Riktigt bra valuta för pengarna om man gillar Star Wars och en del story, trots sina få brister i gameplayet.

Permalänk
Medlem

Kört liret i ca en vecka nu, riktigt roligt, speciellt efter eso floppen.

Quests är grymt roliga, engagerande, till skillnad från vissa andra lir... Kör som Sith

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Man kanske ska börja lira igen efter nya expansionen, eller bara för att se det nya "skillpoints" systemet.
Visserligen har man precis halkat in på Star wars galaxies , men fan va inovativt pre-nge, än i dag slår det systemet bäst över alla MMO enligt mig. Vist känns grafiken gammal, men vadå det är ju star wars och mmo

Så självklart skulle man bli lyrisk av en äkta nyhet om SWG 2. Om dom kör på pre-nge stuket.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Game Update 3.0 kommer imorgon med massor av nyheter. Dessutom startar Early Access för de som förbokade "Shadow of Revan" innan den 2:a november imorgon också. Enligt rykten ska historien i Shadow of Revan på något sätt hänga ihop med historien i nya Star Wars-filmen The Force Awakens (på fler sätt än att de båda är Star Wars alltså).

Permalänk
Medlem

Servrarna uppe igen, någon som hunnit få ner patchen (3GB)?

Permalänk
Medlem

Tjena, jag har lirat SWTOR länge nu och jag letar efter en scensk guild igen, var medlem i The dark side of Sweden innan, nu är det lite ensamt att lira så jag söker en guild. Ni kan nå mig på steam: Eliteag (Azateek) eller så kan ni svara på detta inlägg!

Permalänk
Hjälpsam

En dum fråga.
Går det att spela offline?
Eller är det alltid MMO som gäller.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Skrivet av Ratatosk:

En dum fråga.
Går det att spela offline?
Eller är det alltid MMO som gäller.

Det är ett rent onlinespel precis som WOW. Meningen med mmo är att man ska spela i grupp.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av EliteAG:

Tjena, jag har lirat SWTOR länge nu och jag letar efter en scensk guild igen, var medlem i The dark side of Sweden innan, nu är det lite ensamt att lira så jag söker en guild. Ni kan nå mig på steam: Eliteag (Azateek) eller så kan ni svara på detta inlägg!

Friskyttarna har alltid rum för en till!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Har precis börjat spela igen. Körde från release till level 50 som var max då och sen slutade alla verkade det som. Men jag ger det en ny chans även om jag inte är såld på deras konstiga f2p, dock så betalar jag ändå men men. Gillar hur de förändrat spelet även om mycket är sig likt. Det är lite jobbigt dock med eftersläp och frysningar i striderna men det kanske beror på servern.

Spelar på Tomb of Freedon Nadd som en Jedi men guilden jag var med i är no more, finns det någon här som känner till någon ny, bra, guild?

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woods:

Har precis börjat spela igen. Körde från release till level 50 som var max då och sen slutade alla verkade det som. Men jag ger det en ny chans även om jag inte är såld på deras konstiga f2p, dock så betalar jag ändå men men. Gillar hur de förändrat spelet även om mycket är sig likt. Det är lite jobbigt dock med eftersläp och frysningar i striderna men det kanske beror på servern.

Spelar på Tomb of Freedon Nadd som en Jedi men guilden jag var med i är no more, finns det någon här som känner till någon ny, bra, guild?

Round Rat Reavers / Rarites söker spelare intresserade av raiding/ops.

Permalänk
Medlem
Skrivet av matubas:

Round Rat Reavers / Rarites söker spelare intresserade av raiding/ops.

Kanske får ta och höra av mig till dem då, vet du vem ledaren är? Ska nog försöka spika lite rotationer och genvägar först, rena nybörjarstilen för tillfället xd

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk

På Tomb of Freedon Nadd huserar väl även "ruthless" med både empiri o republic?

Visa signatur

ASUS G750JH-T4070H

i7 4700HQ (2.4 GHz TURBO 3.4 Ghz) GeForce GTX 780M SSD: 256 GB
HDD: 1 TB RAM:16 GB (DDR3L 1600MHz 4x4 GB) 17.3" TN

SteelSeries Rival SteelSeries QcK Mass Qpad QH-85

ASUS VS229H 21,5" IPS

Permalänk
Medlem

Man kan vara så ond och elak i detta lir så det är inte sant

Inte direkt som en glittrig herpes vampyr i eso som springer runt och hjälper the damsel in distress så att säga

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Man kan vara så ond och elak i detta lir så det är inte sant

Inte direkt som en glittrig herpes vampyr i eso som springer runt och hjälper the damsel in distress så att säga

Precis hah synd dock att det inte finns en neutral väg, det hade varit intressant och väldigt "canon"

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk

En polare till mig kom till och fick mig att börja spela.. va skeptiskt när det kom ut men nu ser det lovande ut efter några expantioner.

söker dock spelare att lira med om nån är intresserad? kör på red eclipse pve server

Skrivet av Aldric T:

Friskyttarna har alltid rum för en till!

Skickades från m.sweclockers.com

vilken server kör ni på? är ni många aktiva spelare?

min polare "rekrytera" mig och fick lite saker tack vare det =D kan rekomendera det speciellt om nån är osäker på om de vill börja igen så kan ni få 7 dagar subscriber bara eller som mig få en start packet om man är helt ny vilket är nice. Iaf bara följa länken här.

Visa signatur

Meep meep! Frwl!

Permalänk
Medlem
Skrivet av puppyzack:

En polare till mig kom till och fick mig att börja spela.. va skeptiskt när det kom ut men nu ser det lovande ut efter några expantioner.

söker dock spelare att lira med om nån är intresserad? kör på red eclipse pve server

vilken server kör ni på? är ni många aktiva spelare?

min polare "rekrytera" mig och fick lite saker tack vare det =D kan rekomendera det speciellt om nån är osäker på om de vill börja igen så kan ni få 7 dagar subscriber bara eller som mig få en start packet om man är helt ny vilket är nice. Iaf bara följa länken här.

Friskyttarna håller hus på Red Eclipse också. Pga mycket jobb så har jag inte själv haft tid att logga in så mycket sedan expansionen släpptes men vi kör operations (raider) varje vecka.
Ansökan görs i detta forum: http://friskyttarna.eu/forum/rekrytering-swtor/
Läs inlägget som heter "[Info] Läs detta innan du ansöker!" och om det verkar vara ett gille som passar dig så är det bara att ansöka genom att skapa en ny tråd i forumet enligt mallen.

Permalänk
Medlem

Hm, sporadisk server lagg den senaste veckan. Fixar de inte det snart lär de tappa sina kunder. Konstigt i ett så gammalt lir att de har sådanna grundläggande problem.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Taxi, den funkar fan aldrig, trotts att man fått discover...

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Skrivet av IceDread:

Taxi, den funkar fan aldrig, trotts att man fått discover...

Har aldrig problem med taxitjänst där jag har utforskade taxipunter eller quicktravel där jag har discovers..

Vad är det som blir fel?

Visa signatur

ASUS G750JH-T4070H

i7 4700HQ (2.4 GHz TURBO 3.4 Ghz) GeForce GTX 780M SSD: 256 GB
HDD: 1 TB RAM:16 GB (DDR3L 1600MHz 4x4 GB) 17.3" TN

SteelSeries Rival SteelSeries QcK Mass Qpad QH-85

ASUS VS229H 21,5" IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeaMonkey:

Har aldrig problem med taxitjänst där jag har utforskade taxipunter eller quicktravel där jag har discovers..

Vad är det som blir fel?

Även om jag utforskat en taxi punkt tidigare, efter man klickat på maskinen står det ju till och med, så kan jag sällan åka till den, däremot från den. Jag måste skapa en support ticket för 90% av dem och efter en liten stund senare så fungerar det. Mycket störande.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Även om jag utforskat en taxi punkt tidigare, efter man klickat på maskinen står det ju till och med, så kan jag sällan åka till den, däremot från den. Jag måste skapa en support ticket för 90% av dem och efter en liten stund senare så fungerar det. Mycket störande.

Säker på att du inte glömt någon i mellan?

Har spelat sedan betan, har aldrig haft problem med taxi förutom buggen då man kunde bli dödad mitt under färden.

Visa signatur

ASRock B450M Pro4 | Ryzen 5 5600 | Corsair LPX 2x16GB @ 3600

Permalänk
Medlem
Skrivet av RX1:

Säker på att du inte glömt någon i mellan?

Har spelat sedan betan, har aldrig haft problem med taxi förutom buggen då man kunde bli dödad mitt under färden.

Yeap, kört kartorna förr.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Kör en vengence tank som alt till min sorcs, medan sorcs är grymt skön att lira så är min tank som är lvl 21 grymt trälig, ruggigt dålig dps. Grubblar över om tanken blir bättre eller om det bara är att lägga ned den då jag inte trivs med hur slö denne är?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Kör en vengence tank som alt till min sorcs, medan sorcs är grymt skön att lira så är min tank som är lvl 21 grymt trälig, ruggigt dålig dps. Grubblar över om tanken blir bättre eller om det bara är att lägga ned den då jag inte trivs med hur slö denne är?

Tank som har dålig DPS, eh ja?
Kör du med tank gear och tank skills så får du lägre dps, använd någon av dina dps companions.
Om jag inte minns helt fel så måste du upp i lvl 35-45 innan tanken blir "kul", om du nu tycker om att tanka.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

Tank som har dålig DPS, eh ja?
Kör du med tank gear och tank skills så får du lägre dps, använd någon av dina dps companions.
Om jag inte minns helt fel så måste du upp i lvl 35-45 innan tanken blir "kul", om du nu tycker om att tanka.

Kör tank klass ja med dps spår och dps gear, dps är 1/3 av min sorcs dps. Tanks brukar inte ha så är dålig dps, iaf inte off tanks.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Kör en vengence tank som alt till min sorcs, medan sorcs är grymt skön att lira så är min tank som är lvl 21 grymt trälig, ruggigt dålig dps. Grubblar över om tanken blir bättre eller om det bara är att lägga ned den då jag inte trivs med hur slö denne är?

Vill du kunna tanka och göra lite ont är det ju Vanguard/Powertech som gäller

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.