Ursprungligen inskrivet av hkman
Får dom verkligen det? För att det ska vara en kopia värd namnet måste dom då minst öppna datorn men kanske även skruva ut hårddisken beroende på hur deras utrustning ser ut. Min laptop till exempel, för att komma åt hdd0 måste hela chassit öppnas, hdd1 har en egen liten lucka. Något jag inte är så säker på att andra än ASUS själva och auktoriserade reparatörer vet exakt hur man gör, dessutom bryts min garanti. En del stationära märkesdatorer har en klisterlapp som visar om chassit öppnats och om garantin då är bruten, hur gör dom i sådana fall? Om datorn pajar när dom öppnat den, vem står för kalaset då?
Att göra en kopia på hårddisken värd namnet menar jag då en exakt avbild. Dom kommer behöva köra ett program från minst usbminne, om jag vägrar ge dom administratörsrättigheter för att köra detta, vad händer då?
Jag tror dom bara får leta efter det dom har ansökt om och all överskottsinformation måste dom blunda för. Verktyg dom får använda är sin egna digitalkamera, dom får inte använda min skrivare och dom får inte ens använda strömmen i mina vägguttag. Man är inte tvingad att stå till förfogande med nånting alls.
Jag tror gemene man behöver läsa på en del om vad en intrångsundersökning egentligen innebär, jag är inte helt hundra på allt men jag läste en doktorsavhandling på nätet om det häromdan. Hittar den dock inte nu igen.