Permalänk
Robot

doctor01

har byggt ihop min dator nu, delarna köpte jag på inet.se, frakten var verkligen överaskande tog en dag sen var delarna i affären, ja nu när jag sätte ihop datorn så krångla den lite men det ordna sig, nu funkar datorn som den ska och har testat spel på den som crysis, cod4 och cs:s, spelen funkade utan minsta lilla lagg, den är inte helt ute ändå för att vara en ganska låg budget dator, kolla in min första kabeldragning blev nöjd med den. ursäkta kameran den suger..

min dator-
antec three hundred.
amd x2 5200+ 2.7ghz.
corsair 2gb 800mhz.
asus 9500gt 512mb.
corsair 400w.
western 320gb sata.

ta gärna en titt på min sida www.pryl.webs.com

Besök albumet: doctor01 av doctor01

Permalänk

väldigt suddiga bilder tyvärr

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Threehundred är en fruktansvärt prisvärd låda, det är helt sjukt vad prisvärd den var innan dollarn steg i skyarna. Ventilationsöppningarna gör att det inte passar mig men det finns verkligen ingen låda av samma kaliber i samma prisklass. Snygg kabeldragning.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk

hyffsad kabeldragning

Permalänk
Avstängd

tackar för kabeldragnings komplimangerna, fullmoon det är inget fel på bilderna dom är skit skarpa inget suddigt här inte ne skojja som det står i texten det är en skit kamera, antec 300 är mkt prisvärd ja man kanske ska byta fläktarna i den om man inte vill köra på low då vilket jag gör på både den låter inte alls mkt då och den kyler bra ändå testade köra både på high asså jag skojjar inte nu den lätt som en kompressor.

Visa signatur

antec three hundred | amd 5200+ | MSI K9N6PGM2-V | corsair 2gb 800mhz | asus 9500gt magic 512mb | Wd 320gb | corsair 400w |

Permalänk
Medlem

crap vad dåliga bilder

Visa signatur

AMD phenom x4 965 BE | Gigabyte GA-790XTA-UD4 |4GB A-DATA Gaming series | XFX Radeon HD 5850 Black edition | Cougar 700W modulärt agg |Cooler Master HAF 922 RED| HAF 922 RED

Permalänk
Medlem

Ingen monsterdator direkt. Blir tyvärr inte så många poäng från mig. Sen kan det underlätta för läsaren med en punkt då och då

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Avstängd

sorry jag har lite problem med punkter, jag vet ingen monster dator men den dyger till crysis, cod4 och cs:s utan minsta lagg.

Visa signatur

antec three hundred | amd 5200+ | MSI K9N6PGM2-V | corsair 2gb 800mhz | asus 9500gt magic 512mb | Wd 320gb | corsair 400w |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doctor01
sorry jag har lite problem med punkter, jag vet ingen monster dator men den dyger till crysis, cod4 och cs:s utan minsta lagg.

Crysis ^^

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Medlem

ut sidan på din data var jätte fin

Permalänk
Avstängd

tack. ja crysis klara den på medium utan minsta lagg jag blev förvånad för jag har hört crysis ska vara värsta prestanda ätaren..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

tack. ja crysis klara den på medium utan minsta lagg jag blev förvånad för jag har hört crysis ska vara värsta prestanda ätaren..

Det är den också. Men utan hög upplösning, AA, AF och max inställningar
så drar det självklart inte så mycket.

Permalänk
Medlem

Har du tagit bort fronten på chassiet o kollat så att tum skruvarna till front fläkt platserna sitter fast ordentligt, märkte att dom brukar sitta lite löst när jag stoppade in fläktar i fronten på en jag byggde.

Permalänk
Avstängd

ska nog kolla det men jag är lite nervös när jag pillar i datorn för tidigare idag när jag pillade i den och tog korten så blev det att jag fick plocka ur moderkortet och sätta i det igen då funka den asså jag drog om kablarna lite bara jag rörde inte modekortet så det är konstig men ska spara till ett nytt sen..

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ph33r
Crysis ^^

Notera "duger" inte typ... Äger?

Visa signatur

Intel E8400@3,15 Ghz (AMAZING?)| XfX 9800 GTX+ @ 800/1988/1165 | Corsair Dominator PC2-8500 | Aerocool Extremengine <3t | Gigabyte EP35-DS3 | 900 GB...
Hp NC8000 Intel Pentium 1,6 Ghz | 1 GB ram | Amd Mobility 9600 64mb | Slutkört batteri...

Permalänk
Medlem
Citat:

ska nog kolla det men jag är lite nervös när jag pillar i datorn för tidigare idag när jag pillade i den och tog korten så blev det att jag fick plocka ur moderkortet och sätta i det igen då funka den asså jag drog om kablarna lite bara jag rörde inte modekortet så det är konstig men ska spara till ett nytt sen..

Kolla den här sidan för fan...
http://sv.wikipedia.org/wiki/Punkt_%28tecken%29

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Phenom II X4 965 | 8GB Ram | HD6950 |HD 16TB | Windows 7 Ultimate

Permalänk

klart man kan köra crysis på medium med en fps på typ 30 utan att det laggar ^^

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem

Bilderna behöver bättre kvalitet.

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Avstängd

rille: ursäkta då att jag inte är bra på sånt. jag har redan sagt till er andra att kameran suger komentera datorn inte kameran.

Visa signatur

Permalänk

kassa bilder:( bättre lycka nästa gång 3p

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Utelåst hobbymoderator

väldigt fint dock drar dina suddiga bilder ner en del men man ser ju att du lagt tid till kabeldragningen i allfall

Visa signatur

Intel core i7 920@3,5ghz , Asus P6T 3gb ddr3 corsair xms3 minnen

Permalänk

säger som börjevandal
syns att du lagt tid på kabeldragningen. väldigt fint tycker jag, lite svårt att avnjuta dock med den kassa kameran.
tips är att klippa bort/ såga bort den performerade delen av fläktracken i fronten jag gjorde det och jäklar va mycket bättre det blev enligt mig. nu känner man verkligen att fläktarna i fronten suger mer när dom blev av med den turbulensen

Permalänk
Medlem

5p för din ambition iaf, kabeldragningen var klart godkänd.
Behöver väl inte upprepas, men läs igenom och fixa till texten klarar alla att göra innan man postar. Men det har inte med betygsättningen att göra.

Lycka till med datorn!

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk
Avstängd

sådär skrev om texten, vet inte om alla punkter ska va där dom är men blev bättre märkte jag.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Klart kabeldragning är enkel med ett litet grafikkort och en hårddisk. Pröva med 4870(eller liknande storlek och strömkrav) och typ 4 diskar(varav 1 PATA). 3 fläktar ska jag ha ström till också. Plötsligt är chassit ganska litet och man saknar hål i moderkortsplåten för kabeldragning.

Permalänk
Medlem

Ja, dåliga bilder men bra kabeldragning! Hoppas du är nöjd med ditt system.

Jag ska förövrigt köpa samma chassi och bygga en i7 system när jag sparat ihop pengar.

Det ända minus i min syn på chassit är sidofläkts hålet. Jag vill ha ett helstängt chassi på sidorna för att kunna dämpa det lite bättre men och andra sidan är det ett bra ställe att sätta tysta fläktar på och få lite gott samvete att grafikkortet kanske lever längre

Funderar på att modda det lite eventuellt byta sida på sidor dörrarna, går det? eller krävs det lite ombyggnad?

Permalänk
Medlem

Det är tillåtet med punkter (.) här på forumet!

utsidan är ett ord!

Jag har precis byggt ihop en dator i ett likadant chassi, det blev mycket bra!

Visa signatur

CPU Intel core i9 9900K COOLING NZXT Kraken X62 RAM 32Gb Corsair 3200Mhz GPU Asus RTX 2070 STRIX SSDs Corsair Force GT 120GB | Samsung EVO 500GB PSU Corsair AX 1200W 80+ GOLD CASE Fractal Design R5

Permalänk
Avstängd

vet inte om det går att byta sidorna på chassit, du kan ju köpa dämpning och täcka över sidan inkl fläktplatsen så kommer det inte ut ljud. jag är nöjd med mitt system fast ska spara till ett nytt moderkort sen framöver.

fråga: jag tänkte uppgradera mitt bios, har ett program som medföljde ska man bara installera det och sen är det färdigt eller måste jag installera om allt sen efteråt inkl windows.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

det var precis det jag hade tänkt göra, täcka för med dämpning.

tycker det räcker med 2 fläktar på framsidan och 2 bak/uppe

Permalänk
Avstängd

det räcker med dom två orginal fläktarna för bra kylning, om man är kräsen mot ljud.

Visa signatur