Battlefield 2 - Klan?

Permalänk
Medlem

Battlefield 2 - Klan?

Tänkte höra med er som spelar BF2 här på Sweclockers om det finns någon Sweclockers klan eller om det finns intresse för att skapa en.
Om det är tillräckligt många som vill, så varför inte? Behöver inte vara nogån blodalvarligt seriöst klan, bara som en kul grej. Köra lite matcher då och då, eller bara köra tillsammans ibland.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

du kan räkna in mig! bf2 nick: Kerekgyarto

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem

Haha låter nice fast gillade inte 2:an och 2142 riktigt... 1942 FTW ^^

Visa signatur

3900XT - Dark Rock 4 PRO, 48GB 3600mhz, KFA2 RTX3080ti - Phanteks Evolve - RM850x
LG OLED C9 - Samsung Odyssey G9 - Rival 650 wireless - Xtrfy K4
Bärbart: Macbook Pro 15 - i7 2018 & Huawei Matebook 3K - i5 2020 - EGPU: TUF 3070 RTX
Ljudsystem: Audient ID24 - ADAM A7V - Aston Microphones Origin - Hörlurar: Austrian Audio X55 & Audio Technica M50x - Klaviaturer: Akai MPK249, MPD226 & MPK mini

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leinhart
Haha låter nice fast gillade inte 2:an och 2142 riktigt... 1942 FTW ^^

2an är ju way bättre än 2142^^
Äru på?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vi får se, har mycket plugg sista månaden innan sommarlovet, men Battlefield 1943 ser riktigt fint ut!

Visa signatur

3900XT - Dark Rock 4 PRO, 48GB 3600mhz, KFA2 RTX3080ti - Phanteks Evolve - RM850x
LG OLED C9 - Samsung Odyssey G9 - Rival 650 wireless - Xtrfy K4
Bärbart: Macbook Pro 15 - i7 2018 & Huawei Matebook 3K - i5 2020 - EGPU: TUF 3070 RTX
Ljudsystem: Audient ID24 - ADAM A7V - Aston Microphones Origin - Hörlurar: Austrian Audio X55 & Audio Technica M50x - Klaviaturer: Akai MPK249, MPD226 & MPK mini

Permalänk
Medlem

grymt med en BF2 klan.. jag och några polaren satt och spelade BF2 ett tga.. men inte spelat på länge nu.. man kanske skulle börja spela igen?

kan man inte köra högre upplösning än 1360xnågot i BF2? minns att jag upptäckte detta i Vista iaf.. kör windows 7 nu och inte testat..

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 5080FE
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweSparky
grymt med en BF2 klan.. jag och några polaren satt och spelade BF2 ett tga.. men inte spelat på länge nu.. man kanske skulle börja spela igen?

kan man inte köra högre upplösning än 1360xnågot i BF2? minns att jag upptäckte detta i Vista iaf.. kör windows 7 nu och inte testat..

Jag kör Windows 7 nu, kör den i 1680x1050. Men du måste fixa lite då, skrev det nyss på ett Engelskt forum:
Right click your battlefield 2 shortcut.

Go the properties

Go to the shortcut tab

Under target there is a long path:

Add this to the end of it:

+szx 1680 +szy 1050

You may replace it with whatever reloution you want.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

har någon fixat punkbuster för win 7 än? annars får jag köra på laptopen (GMA X3100).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har inte lirat bf2 sedan det kom ut. Grymt sugen.
Måste bara köpa nytt grafikkort
Köpte BF2 complete pack (gamla skivan var södnerrepad), kostade bara 120 kronor på webbhallen med alla(?) expansions.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ares93
har någon fixat punkbuster för win 7 än? annars får jag köra på laptopen (GMA X3100).

Jag har. Kör bara på Win7, pbsetup ftw!

@MooDHooDs

Vad kör du på för grafikkort nu då? PCI-E eller AGP?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

de hade varit kul

Permalänk
Medlem

Jag är gärna med .:Bl++d_Cl+wn:.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thornblom
Jag har. Kör bara på Win7, pbsetup ftw!

RC eller betan?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har spelat BF2 public i ett par år nu, men har haft ett längre uppehåll den senaste tiden. Om det finns intresse för en klan skulle jag gärna vara med.

Permalänk
Medlem
Citat:

RC eller betan?

RC - 7100.
www.evenbalance.com/index.php?page=pbsetup.php

Det verkar vara några stycken som är intresserade ändå.

Visa signatur
Permalänk

Battlefield 2 förstördes iochmed patchande, först tar dom bort c4 jump, sen squadjumping.. Klanspel i bf2 är förstört sen länge

Permalänk

hoppar gärna med ..spelar fortfarande ganska mycket bf2

Permalänk
Medlem

Vad kul! jag var med i en klan för nästan 3 år sen. Men sen hoppade jag av för min dator var så jävla slö. Det tog typ 10min att ladda banan och laggade ganska friskt på klanservrarna. En tid efter det blev den klanen en av de bästa i Sverige. ^^ Men nu kickar min dator BF2s rumpa så varför inte! Jag är på!
BC2 kommer ju i vinter för övrigt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sneth
Vad kul! jag var med i en klan för nästan 3 år sen. Men sen hoppade jag av för min dator var så jävla slö. Det tog typ 10min att ladda banan och laggade ganska friskt på klanservrarna. En tid efter det blev den klanen en av de bästa i Sverige. ^^ Men nu kickar min dator BF2s rumpa så varför inte! Jag är på!
BC2 kommer ju i vinter för övrigt!

och BF 1953 beräknas i septempber till PC! ska lätt skaffa in både 1943 och BC2

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 5080FE
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Jag är definitivt på! Jag och mina polare lirade ganska mycket förut och har fortfarande kvar klanen TES (Team Evan Stone) som inte är alltför seriös. Vi byter dock gärna till en SweC-klan. Jag tvingades sluta spela efter att PunkBuster uppdaterades så att det buggade på min dator och fick spelet att hänga sig efter en stunds spelande. Att det dessutom blev ett spywareprogram som alltid var igång med två processer på datorn gjorde mig ju inte mer sugen heller... Nu har jag dock en partition med Windows 7 där det fungerar fint och eftersom partitionen bara är för spel bryr jag mig inte om vad som installeras, bara det hjälper mig spela. Jag har dock ett allvarligt problem med Ventrilo. Det ska jag ta upp i en separat tråd. Hjälp mig där om ni kan.

Permalänk
Medlem

Jag är gärna på bf2 nick: Damir2d.

Ska dra köpa nytt graffe sålde mitt 8800GTX, ska köpas idag XFX ATI HD4890.

Jag har dock installerat patch 1.5, vilken ska vi lira?

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem

antar att den senaste är exlusiv.

annars så är de la bara för trådskaparn å starta klanen

edit________
nick: joook

Permalänk
Medlem

Blivit galet sugen på sistone så vill vara med

Mitt nick: himself

/R

Permalänk

låter som att det kan va kul, jag är med.

nick: magnus_andersson_101

Visa signatur

c2d @ 4ghz - Xtreem ddr2 4gb -gtx 275 - 5tb samsung hd
k7 - 16-50/2.8 - 35/2 - 150-500

Permalänk
Medlem

Kanske man ska göra det då
Vi kommer köra på 1.41 tills det kommer ut en färdig 1.50^^
Vi får fixa en ventrilo channel till att börja med, antar att alla har tillgång till det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

japp, bara kom fram me nåt så går de fint, nån me bred lina skulle ju kunna offra sig lite å lägga upp en vt server, tillfälligt iaf

Permalänk
Medlem

Har spelat BF2 lite till och från sen det kom ut, har runt 135 000 poäng så, varför inte? Jag kanske på om det blir nåt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hanzooon
Har spelat BF2 lite till och från sen det kom ut, har runt 135 000 poäng så, varför inte? Jag kanske på om det blir nåt

135000? lyckost! jag har bara runt 6000...

Citat:

Vi får fixa en ventrilo channel till att börja med, antar att alla har tillgång till det.

ventrilo? det har jag aldrig använt faktiskt. hur fixar man det?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

135000? lyckost! jag har bara runt 6000...

ventrilo? det har jag aldrig använt faktiskt. hur fixar man det?

genom att googla ventrilo och gå in på deras hemsida? antar dock den kommer köras på 2.1 fast möjligt det blir 3.0.5, beror på vem som hostar.

Så för att göra min punkt klar, bara tanka googla och tanka Ventrilo Mix så får du allt du behöver för klanspels kommunikation, förutom ATC (om det räknas som kommunikation eller taktik ^^, och för er som undrar ATC=Advanced Tactical Center som kan användas för att planera klanmatchs taktiker till BF2 och andra spel)

Är tyvärr inte på bf2 klan förövrigt, men är på om några av er kör igång BF-heroes klan eller Bf1943 senare i tiden

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

lyckats få tag i en vent?