Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Ska testa detta senare idag, lovar. Hör du inget, citera mig ikväll och skäll!

OK. Skäll, skäll. :-).
Funkar HDMI m bara ljud?

Permalänk
Medlem

Väska

Tänkte bara meddela, eftersom det var lite klurigt att hitta väska, att denna sleeve fungerar perfekt till 1810TZ:

http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vProd/72431?opendocum...

Gott om plats till och med! Finns i blått också. Jag köpte den i butik för 199, men har nu beställt en sånhär http://www.dustinhome.se/pd_5010329587.aspx? för endast 196 kr med studentrabatt Så om den passar lämnar jag nog tillbaka det första, den från Dustin var ju lite mer stylish, men det andra passar definitivt datorn i alla fall.

Permalänk
Medlem

Precis varit och hämtat mig en 1810tz på inet och de första ja märkte nu när jag sitter och kör "startup installationen" är att den liksom står och vickar....
Bara 3 av 4 "sulor" har kontakt med skrivbordet (även testat flera ytor)

Trodde först att de fattades en sula, eller att dom va olika höga men ser ingen skillnad på dom alls...

Spelar ingen roll om skärmen är uppe eller nere....

Känns som lite halv taskig kvalitet när den står och vickar i höger fram kant..

Någon annan som upplevt samma sak?

Visa signatur

//Magnus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GBGMange
Precis varit och hämtat mig en 1810tz på inet och de första ja märkte nu när jag sitter och kör "startup installationen" är att den liksom står och vickar....

Trodde först att de fattades en sula, eller att dom va olika höga men ser ingen skillnad på dom alls...

Har precis samma problem! Väldigt irriterande! Vet inte om det är värt att bråka om det med Acer men... Köpte åxå min från Inet förresten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av soffi
Har precis samma problem! Väldigt irriterande! Vet inte om det är värt att bråka om det med Acer men... Köpte åxå min från Inet förresten.

Där ser man, tråkigt att fler har samma problem (el fel hur man nu väljer att se det)

Jag kommer iaf att börja me o snacka med inet imorgon.
Tycker personligen inte att en laptop för 6k ska stå och vicka på 3 sulor..
Det är otroligt irriterande!

Visa signatur

//Magnus

Permalänk
Medlem

Nån som har en länk till några schyssta skydd/väskor till 1810? helst i neopren...tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Har samma problem jag också, köpt min på inet kontaktade dom angående problemet men då jag hade lagt in windows 7 och tagit bort vista backuppartitionen så fick jag inte lämna tillbaka. Hör även ett litet ljud från fläkten som att den skrapar i nått ibland, ljudet hörs inte alltid beror lite på hur man håller datorn, kontaktade då acer och fick datorn inskickad 1½ vecka senare kom datorn tillbaka utan att nått hade gjorts. Jävligt ruttet måste jag säga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag har samma problem på min 4810, fast den vickar i vänster framkant Trodde det var mitt bord som inte var riktigt platt, men det kanske är datorn det är fel på... Testade nu på ett annat bord och där vickar den också. Jag köpte min på inwarehouse/komplett så det verkar inte vara bara inet som fått felaktiga datorer.

Visa signatur

Acer 4810TZ - SU4100 - GMA 4500MHD - 14" LED 16:9 HD - 4 GB DDR3 - 500 GB HDD - Vista

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bjorne1
Har samma problem jag också, köpt min på inet kontaktade dom angående problemet men då jag hade lagt in windows 7 och tagit bort vista backuppartitionen så fick jag inte lämna tillbaka. Hör även ett litet ljud från fläkten som att den skrapar i nått ibland, ljudet hörs inte alltid beror lite på hur man håller datorn, kontaktade då acer och fick datorn inskickad 1½ vecka senare kom datorn tillbaka utan att nått hade gjorts. Jävligt ruttet måste jag säga.

Det är skitsnack att du inte får lämna tillbaks den på grund av att du installerat om operativsystemet.
Det påverkar inte på något sätt det faktum att datorn är feltillverkad. Hå tillbaks och släng konsumentköplagen i ansiktet på dem.
Eftersom datorn är yngre än 6 månader är det dessutom deras ansvar att försöka bevisa att du på något sätt har gjort sönder tassarna på laptopen.
Nyckelordet är reklamation.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Citat:

Där ser man, tråkigt att fler har samma problem (el fel hur man nu väljer att se det)

Jag kommer iaf att börja me o snacka med inet imorgon.
Tycker personligen inte att en laptop för 6k ska stå och vicka på 3 sulor..
Det är otroligt irriterande!

1810TX versionen är väldigt baktung tack vare att batteriet sitter i bakkant samt att skärmen svänger ut och är rätt tung jämfört med övriga lätta komponenter. Processor med kylfläns sitter även i bakkant på vänstra sidan vilket förklarar till att högersida framkant lättar. Så jag skulle tro att problemet är ett resultat av denna viktfördelning och troligtvis inget individproblem.

EDIT: Prova att köra utan batteriet och se om glappet kvarstår. Om det gör det så är det mindre sannolikt ett viktfördelningsproblem.

Permalänk
Medlem

Fick min 1810T i måndags från Inet och är än så länge väldigt nöjd. Blev lite skrajsen nu när man läser att vissa har problem med att datorn vickar så jag testade genast och kan konstatera att min står stadigt på alla 4 tassar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bjorne1

Har samma problem som du har med fläkten. Petade upp datorn igårkväll i hopp om att lösa problemet efter att ha läst lite tips härifrån:
http://forum.notebookreview.com/showpost.php?p=5327637
Riktigt nice tråd med mycket tips och tricks kring 1810-serien

Iaf, efter ingreppet så blev det ingen större skillnad, fläktjäveln har fortfarande det där skrapande ljudet när fläkten kör i lägsta hastigheten (vilket den i stort sett ALLTID gör när den inte står still). Ökar jag hastigheten på fläkten så försvinner skrapljudet, men fläkten i sig låter ju mer iom ökad hastighet, fail...:p
Får se om jag orkar plocka isär den igen och kolla om själva fläktbladen går emot "metallhuset" som den sitter i.

Visa signatur

WS: AMD 7800X3D | ASUS Rog Strix B650E-I | 32GB G.Skill Flare X5 6000 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xhit
1810TX versionen är väldigt baktung tack vare att batteriet sitter i bakkant samt att skärmen svänger ut och är rätt tung jämfört med övriga lätta komponenter. Processor med kylfläns sitter även i bakkant på vänstra sidan vilket förklarar till att högersida framkant lättar. Så jag skulle tro att problemet är ett resultat av denna viktfördelning och troligtvis inget individproblem.

EDIT: Prova att köra utan batteriet och se om glappet kvarstår. Om det gör det så är det mindre sannolikt ett viktfördelningsproblem.

Provade precis utan batteri och då vickar den ännu mer.
Då står den bara på 2 sulor :S

Ska precis till o ringa inet får väl se va dom säger...

Visa signatur

//Magnus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pellen
Fick min 1810T i måndags från Inet och är än så länge väldigt nöjd. Blev lite skrajsen nu när man läser att vissa har problem med att datorn vickar så jag testade genast och kan konstatera att min står stadigt på alla 4 tassar.

Har samma problem som du har med fläkten. Petade upp datorn igårkväll i hopp om att lösa problemet efter att ha läst lite tips härifrån:
http://forum.notebookreview.com/showpost.php?p=5327637
Riktigt nice tråd med mycket tips och tricks kring 1810-serien

Iaf, efter ingreppet så blev det ingen större skillnad, fläktjäveln har fortfarande det där skrapande ljudet när fläkten kör i lägsta hastigheten (vilket den i stort sett ALLTID gör när den inte står still). Ökar jag hastigheten på fläkten så försvinner skrapljudet, men fläkten i sig låter ju mer iom ökad hastighet, fail...:p
Får se om jag orkar plocka isär den igen och kolla om själva fläktbladen går emot "metallhuset" som den sitter i.

Forumet bort på notebookreview.com har svaret på ditt problem.
http://forum.notebookreview.com/showpost.php?p=5254807&postco...

Edit: Eller vad det denna fix du faktiskt menade?

Permalänk
Medlem

Min fläkt skrapade också först när jag fick min 1810tz, fast då tyckte jag det var när datorn gick upp på högvarv :S.
Hursomhelst så slutade det efter någon dag. Har inte hört det sen dess.

Min vickar förresten också, men jag stör mig inte på det.

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 4070Ti Super - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk
Medlem
Citat:

Forumet bort på notebookreview.com har svaret på ditt problem.
http://forum.notebookreview.com/showpost.php?p=5254807&postco...

Edit: Eller vad det denna fix du faktiskt menade?

Det var den fixen jag också kikade på. Drog dit lite eltejp som på bilden, men det skrapar lite fortfarande beroende på lutning av datorn...får se om det blir bättre.

Visa signatur

WS: AMD 7800X3D | ASUS Rog Strix B650E-I | 32GB G.Skill Flare X5 6000 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

Verkar vara ett vanligt förekommande "problem" att 1810tz inte står helt på alla fötterna.
Jag kom precis hem från inet där dom plocka fram en helt ny 1810tz och det var precis samma sak med den.
Står på 3 av 4 sulor.
Så de blir nog till att vänja sig eller se om de kanske lägger sig tillslut...

Visa signatur

//Magnus

Permalänk
Medlem

Man kanske kan lösa det genom att försöka "skrapa" ner en av de sulorna som står för högt? Jag menar kanske fila lite på dem så de blir mindre eller nåt.. Fast det kanske förstör sulan istället..

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 4070Ti Super - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk
Medlem

Plocka ut sulan som inte håller höjden och tryck i lite i ett lagomt lager med häftmassa, och tryck i sulan.
Borde absolut fungera om det bara handlar om ett par millimeter.

Dock kommer man ju inte ifrån att det är sjukt dåligt att det ska vara så på en ny dator.

Jag fick för övrigt hem min Timeline 3810TZ igår. Är galet nöjd ännu sålänge.

Helt sjukt att man kan få en sånhär dator, vikten, smidigheten, prestandan, etc, till ett sånt pris. Helt grymt.
Har kört med Acer ett par år nu och aldrig tidigare haft problem med dem, så jag hoppas det inte heller ska bli det med denna.
Man hör mycket folk som klankar ner på Acer, och "bygget" kanske inte alltid är helt solidt, men denna datorn känns riktigt bra byggd. Och som sagt, har aldrig haft något problem med dem innan.

Dessutom verkar det inte som min dator behöver skickas tillbaka.. Har kollat upp det på deras hemsida. (Skrevs tidigare om det i tråden).

Permalänk
Medlem

Satte lite eltejp på den glappade sidan och nu står den fint å bra, ska se om jag tar å skruvar upp å tejpar lite på fläkten också men de får nog bli ett lite senare projekt, tack för goda länktips !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Det är inget fel på den, den låter som 2,5"-diskar med två plattor i allmänhet. Skillnaden är dock milsvid mot min gamla Samsungdisk med en platta som dessutom har fått rykte om sig att vara just väldigt tyst.

Har inte hört min hårddisk alls förutom nu när jag försökte lyssna efter ljudet av den. Ett vagt knatter kan jag höra, men inte alls så det stör på något sätt. Kan vi ha fått olika diskar eller är du helt enkelt så ljudkräsen? (Nu kommer jag säkert störas av det också bara för det, damn you

Någon som har testat den optiska porten än? Bara att plugga i och köra eller krävs nån konfiguration i mjukvaran?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av soffi
Gott om plats till och med! Finns i blått också. Jag köpte den i butik för 199, men har nu beställt en sånhär http://www.dustinhome.se/pd_5010329587.aspx? för endast 196 kr med studentrabatt Så om den passar lämnar jag nog tillbaka det första, den från Dustin var ju lite mer stylish, men det andra passar definitivt datorn i alla fall.

Återkom gärna med resultatet

Noterade precis att även min glappar en aning, inget som märks så länge jag inte trycker nere till höger dock. Har inte märkt det på 3 veckor så.. Inköpt på Dustin.
Någon som -inte- har en glappande dator?

Visa signatur

12600K, GTX 980 Ti, 32GB DDR4@3200MHz

Permalänk
Medlem

Dubbelpost.

Visa signatur

12600K, GTX 980 Ti, 32GB DDR4@3200MHz

Permalänk
Medlem

Några som har bytt hårddisken i 1810t?

Fick just ett mail från webhallen att iNTEL x-25 m ligger och väntar.

Något man bör tänka på vid bytet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Som sagt så vickar den med och utan batteri, dock gör den INTE det om man stänger locket! Både med batteri och utan. Så någonting bör det väl ha att göra med viktfördelning...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jojej

Återkom gärna med resultatet

Tyvärr måste jag meddela att denna väska http://www.dustinhome.se/pd_5010329587.aspx? INTE passar till 1810TZ. Hade väskan varit lite större på längden, typ en centimeter eller så, hade det funkat.

Permalänk
Medlem

Hur många tänker skicka in sina 3810? Står i valet och kvalet om det är värt besväret att få det åtgärdat.

Permalänk
Medlem

en fråga till er som haft eran 1810tz ett tag, va får ni ut i batteri tid?

Efter kanske 2 dagars användande så har ja inte fått ut några 8h iaf.

Jag har mest surfat och glot på streamad video och lite dvix.
Med "Balanserat" energiläge och ljusstyrkan på lite under max.

Sitter nu med 67% batteri kvar och den säger att det ska räcka till 4h20min till. Fast att den satt me nätagg i och påslagen hela natten

Visa signatur

//Magnus

Permalänk
Medlem

Om du vill få det att räcka länge är det väl förståeligt att man ska ha den på energisparläge? Min håller lätt över 8h om jag surfar och använder word & powerpoint under en hel skoldag. Om man ser video så är det klart det tar lite mer.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marukusu
Om du vill få det att räcka länge är det väl förståeligt att man ska ha den på energisparläge? Min håller lätt över 8h om jag surfar och använder word & powerpoint under en hel skoldag. Om man ser video så är det klart det tar lite mer.

Men vad för energiläge kör du me då?

Visa signatur

//Magnus

Permalänk
Medlem
Citat:

Men vad för energiläge kör du me då?

pm man verkligen vill ha extrem batteritid så gör det en hel del att sänka ljusstyrkan.
Dessutom så drar datorn mer ström vid processorintensiv verksamhet som t.ex. streamad video.

Kör window 7 nu men tror att det finns "energisparläge" som energialternativ.
Då går proceesorn alltid på halvfart --> mkt batteri

går att få 10h om man kör på lägsta ljusnivån och energisparläge.
Säkerligen ännu mer om man avaktiverar wlan också, men man sak ju kunna använda datorn också

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XerXes
Hur många tänker skicka in sina 3810? Står i valet och kvalet om det är värt besväret att få det åtgärdat.

Du har ju garanti på den i ett år, så går den sönder inom ett år är det ju bara att skicka in den för lagning/reklamation.
Har den inte gått sönder efter ett år lär den inte göra det därefter heller. (?)