Permalänk
Medlem

Stora problem i spel!

Hejsan.

Har ett stort problem och vette fan vad det beror på.

När jag spelar ett lite mer "krävande" spel så hänger sig min dator.
Jag kan köra furmark stability tets i 3h i 1680*1050 xtreme burn utan minsta lilla hack. Däremot om jag spelar tillex: Crysis Warhead eller tillochmed Counterstrike Source så hänger sig datorn direkt! Finns tillochmed lägen då datorn hänger sig när jag kollar på film :/

Enda sättet att ordna detta problem är då att hålla in knappen tills datorn slocknar. Vet inte vad det beror på och hoppades på att få lite hjälp.

Har testat med både XP och Vista men samma problem kvarstår, är det så enkelt att grafikkortet håller på att kollapsa? Finns ingenting som tyder på att grafikkort blir för varmt eftersom det ligger på 50° max när jag spelar!

Alla lampor lyser som dom ska och tror inte att någon kabel glappar eftersom jag testat med alla 4a 6pins kontakter vid olika tillfällen! Har även testat olika drivrutiner både gammla och nya utan skillnad!

Blir helt galen på detta problem och blir hemskt tacksam för all hjälp jag kan få.

INGENTING är överklockat så sign stämmer INTE!

Hårdvara:
HD4870 512mb @ Original
E8500 @ Original
Gigabyte x38-dq6
Dominator 1066mhz 4GB @ Original
Corsair 750w.

Visa signatur

PC: Den funkar

Permalänk

DVD-spelare, ljudkort eller någon annan hårdvara/drivrutin som används i spel o film men inte i testprogram, kanske?

Visa signatur

I7 8700k, MSI Z390 gaming pro Carbon AC, Corsair 3000Mhz rgb 32GB, Corsair H115i, Samsung EVO 850 500G, Intel 520 SSD 180G, Crucial MX500 500G, Crucial ssd 750G, 2st Samsung 860 1Tb, MSI 1080 G-X. Corsair HX 850M, 2xHD, Bluray brännare. Fractal design r6 tg.