Visa signatur
Ryzen 7 7800X3D | 64GB DDR5 6000MHz | GeForce RTX 4090
Om allt går som jag vill kommer jag i augusti börja plugga till systemadministratör i linux eller till nätverkstekniker och har då funderingar på att köpa laptop att använda till studierna. Prisgränsen är absolut max 6000kr. För nätverksstudier ska datorn klara av att köra windows server i virtualbox utan problem och när det kommer till linux så ska den köra linux i dualboot så inga större krav där.
Det ska vara minst 14" skärm, gärna 17 om det är möjligt i rätt prisklass, jag vill se vad jag håller på med.
Andra småkrav som inte är lika viktiga är väl att den ska gärna vara kapabel till att spela HD-film på min kära fritid och om det är möjligt lite äldre spel och kanske möjligtvis World of Warcraft, om jag kommer ha råd med det som studerande vill säga.
Mycket kan säkert hända till hösten på marknaden men jag känner ett behov av att redan nu kika på utbud och få tips om vad jag ska tänka på. Speciellt när det kommer till att köra virtualbox eller annan virtualiseringsprogramvara då jag inte har någon erfarenhet av vad som krävs av datorn för sådant.
Ryzen 7 7800X3D | 64GB DDR5 6000MHz | GeForce RTX 4090
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.