Dragon Age: Origins

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Ja detta sen Masseffect 2 + Star Wars Old Republic. Detta år slutar bra och nästa börjar riktigt bra Mer CRPG till folket!

JAAA NFA VA NAJSS

Edit: Jag var full och hade precis kommit hem när jag skrev ovanstående.. O.o

Visa signatur

LG OLED77CX • AMD 9800X3D @ 5.4GHz • Lian Li Galahad II Trinity 360 • GIGABYTE X870 Aorus Elite ICE • Corsair 32GB DDR5 CL30 6000MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Det är en gräns på 4 medlemmar i ens party va? Känns som att det kommer bli jävligt svårt att välja kompanjoner

Du kan välja 3 stycken.
Personligen tror jag att jag kör med Sten/Shale, Oghren, Wynne/Morrigan.
Bah! Jag som trodde jag hade bestämt mig.

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Medlem

hur kommer de sig att de segar på versionen till ps3an, nån som har koll på det?

Har nämligen PS3 Collector's förbokad, men börjar sakta dra mig för att köpa det till ps3 och ska nog ta de till pc istället (får helt enkelt klara mig utan collector's ^^)

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
hur kommer de sig att de segar på versionen till ps3an, nån som har koll på det?

Har nämligen PS3 Collector's förbokad, men börjar sakta dra mig för att köpa det till ps3 och ska nog ta de till pc istället (får helt enkelt klara mig utan collector's ^^)

Segar?
Ps3 versionen släpps samtidigt som de andra.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Playstation 3-versionen släpps samtidigt som de andra. Fast skaffa det till PC iallafall

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Medlem

Redan för-köpt på steam sugen som fan att börja lira.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oneone
Redan för-köpt på steam sugen som fan att börja lira.

Blir också via steam för mig CE edition ska be en polare från USA sända spelet som gift via steam blir typ 40-50% billigare så

Permalänk

Kan man lira online? typ köra co-op genom storyn? tror ni spelet är bäst på pc? eller är det som typ dragon rising gjort mer för konsol och lite buggigt på pc?

undrar om jag ska förboka till pc eller ps3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Kan man lira online? typ köra co-op genom storyn? tror ni spelet är bäst på pc? eller är det som typ dragon rising gjort mer för konsol och lite buggigt på pc?

undrar om jag ska förboka till pc eller ps3

Ingen co-op tyvärr.

Men är det någon här som kör Dragon Age Journey för att få unlocks till Dragon Age Origin?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

uhmm,

fått för mig att ps3 versionen släpps senare.
Webhallen och spelbutiken indikerar detta med den 19:e som datum

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

uhmm,

fått för mig att ps3 versionen släpps senare.
Webhallen och spelbutiken indikerar detta med den 19:e som datum

Bioware nämnde för nån dag sen att Ps3 versionen kommer samtidigt som de andra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Bioware nämnde för nån dag sen att Ps3 versionen kommer samtidigt som de andra.

jaha

Då fattar jag, hehe...Men blir nog till PC ändå

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Men blir nog till PC ändå

Själv vet jag inte riktigt om jag vill ha Pc eller Ps3 versionen, besluts ångest..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ingen co-op tyvärr.

Men är det någon här som kör Dragon Age Journey för att få unlocks till Dragon Age Origin?

Blev klar med alla unlocks och achievements igår.

Bara en sak jag inte "klarat", inte fått Toil And Trouble questet och fattar inte vart man ska få det...

Spelar nog ingen roll då jag har alla unlocks, så kan nog skippa det.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen

Bara en sak jag inte "klarat", inte fått Toil And Trouble questet och fattar inte vart man ska få det...

Spelar nog ingen roll då jag har alla unlocks, så kan nog skippa det.

Har inte klarat av allt än själv men var det segt att köra genom med alla 3 klasser?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Har inte klarat av allt än själv men var det segt att köra genom med alla 3 klasser?

Vart lite segt, men gick mycket snabbare med rogue och warrior. Dog nog aldrig med dem, körde ifs på easy, för att det skulle gå snabbare. Och då det inte spelar någon som helst roll vad man klickar på för något i dialogerna (och jag redan läste igenom allt första gången jag körde) så klickade jag igenom allt.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Själv vet jag inte riktigt om jag vill ha Pc eller Ps3 versionen, besluts ångest..

just såna här rollspel kan jag tänka mig att jag personligen kommer bli irriterad på kontrollen

Har hellre tangentbord och mus, hehe

Visa signatur

Permalänk

Jag hade iof ruggigt trevligt med KOTOR på xbox för en massa år sedan. Där funkade det perfekt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Vart lite segt, men gick mycket snabbare med rogue och warrior. Dog nog aldrig med dem, körde ifs på easy, för att det skulle gå snabbare. Och då det inte spelar någon som helst roll vad man klickar på för något i dialogerna (och jag redan läste igenom allt första gången jag körde) så klickade jag igenom allt.

Fråga angående en achivement: Defeat an ogre, with all party members at full health.

Är det bara att läka upp sig för fullt och sen döda honom?

*Edit*

Så var det tydligen man skulle göra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Första köpmannen i staden ger dig det uppdraget. Har för mig att man frågar efter någon special-potion eller nåt, som ger +1 i Strength och Constitution vilket var så lagomt bra för min Mage.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jasgripen
Tycker det verkar vara ett rätt smart sätt att minska piratkopieringen, de lär ju ha skippat securom och det är jag glad för, tycker det här verkar bättre

Att ha DLC vid lansering har inget med piratkopiering att göra. Det är ett sätt att "få bukt med den hemska" andrahandsmarknaden. Dvs, att folk har mage att köpa begagnade spel. Genom att ha DLC'er så tvingas folk som köper spelet begagnat att betala för dessa DLC'er (som annars hade varit gratis).

Permalänk
Medlem

Hmm, loggade in igen på Dragon Age Journeys och jag har tillbaks på min första karaktär på lvl 4?...

Körde klart både Warrior och Mage igår samt startade på Rogue. =/

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bokade spelet igår. Själv är man ju gammalmodig och vill ha skivor och ett case.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

Finns lite länkar till live streaming av 360 versionen här:
http://social.bioware.com/forum/1/topic/47/index/59961

Se upp för spoilers bara.

Visa signatur

Asus P7P55D - Core i5 750 - XFX Radeon HD4890 1GB - Corsair TX 650W - Antec P182 - Corsair 2x2048MB 1333MHz DDR3 - 640GB WD Caviar Black - Eizo FlexScan S2402WSE

Permalänk
Medlem

Öhm... är det 3:e eller 6:e som gäller? Står 3:e på biowares sida och 6:e på steam

Permalänk
Medlem

3:e i USA, 6:e i Europa.

Visa signatur

Asus P7P55D - Core i5 750 - XFX Radeon HD4890 1GB - Corsair TX 650W - Antec P182 - Corsair 2x2048MB 1333MHz DDR3 - 640GB WD Caviar Black - Eizo FlexScan S2402WSE

Permalänk
Medlem

Enligt datumen i svenska butiker samt reklamen de kör här så är det 5:e som gäller i Sverige iaf.

Men ja, 3:e i USA.

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk

FZ kör en recension på spelet på Tisdag om någon är intresserad innan man gör en investering

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=35223

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows