Dragon Age: Origins

Permalänk
Medlem

Ja. Äkta svenska enkronor. Riktig valuta. Fram med bankkortet

Fast har du deluxe edition så ska det ingå.

Permalänk
Medlem

Men är dom seriösa?
Varför får man inte hela spelet när man köper det?
Eller är dessa quest man köper bara små bonusar som man glatt kan skippa?

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem

dom är bara små bonusar.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem

Någon som lyckats göra wynne till bloodmage? Vore kul hehe.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IceDread
Någon som lyckats göra wynne till bloodmage? Vore kul hehe.

Det funkar utan problem, konstigt nog.

Visa signatur

Intel i9 10900K + Noctua NH-D15 Chromax | ASUS ROG STRIX Z490-F | Corsair 32GB DDR4 | Seasonic FOCUS GX 850W | Fractal Design Define 7 | Samsung 860 EVO 1TB + Kingston A2000 500GB M.2 NVMe + Seagate BarraCuda 4TB | ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX GAMING OC | Acer 34" Predator X34P IPS Curved 120 Hz G-Sync |

Intel i7 6700K | 16GB RAM | EVGA GeForce GTX 1080 FTW

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stoffeh
Det funkar utan problem, konstigt nog.

Underligt men fränt!

Efter att du gjort det, kan du själv bli blood mage då? Jag gissar på att hon skulle springa iväg om jag valde att bli blood mage..

Förresten, det tycks som att många karaktärer har samma utseende som någon annan karaktär fast med annan frisyr, lite b.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Allistairs frisyr återkommer för övrigt på 40% av alla manliga karaktärer spännande med nytt mode vet ni!

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk

Jag har lite problem med mitt spel, jag kan inte prata med Shale för då buggar det sig sedan kan jag inte sticka till Wardens Keep för då börjar de questet om pånytt fast utan alla monster. Jättekonstigt och irriterande för jag kan inte hänga i campet där... :'(

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nordblom
Jag har lite problem med mitt spel, jag kan inte prata med Shale för då buggar det sig sedan kan jag inte sticka till Wardens Keep för då börjar de questet om pånytt fast utan alla monster. Jättekonstigt och irriterande för jag kan inte hänga i campet där... :'(

Snackat med supporten om det?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Tjena har ett litet probelm kan inte utföra några Enchartment.....

Har läst på forum att man kan göra detta i sitt camp site!
Problemet jag har då är att jag inte har tillgång till denna längre det var bara i början, sedan när man som i mitt fall gjort 2 huvuduppdrag så har jag inte tillgång till den mer , är inte detta konstigt skall man inte alltid ha tillgång till den?

tacksam för svar

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk
Medlem

:s finns den inte längre högst upp i högra hörnet av din travel map? har haft den där genom båda mina kampanjer

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erdraug
:s finns den inte längre högst upp i högra hörnet av din travel map? har haft den där genom båda mina kampanjer

Har missat det helt skall kolla det , hehe tack

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk
Medlem

Jag lyckas inte få någon ordning på mina krascher. Var 15:e minut ungefär så kraschar spelet och jag får ett felmeddelande om att programmet har slutat fungera. Man kan ju tänka sig att t ex grafikkortet blir för varmt men alla temperaturer i datorn ser mycket bra ut. Testade ändå att dra upp fläkten max men det gjorde ingen nytta. Provat med andra drivrutiner också men det hjälper inte. Inte heller att sänka alla inställningar till min funkar. Krascherna kan komma mitt i en strid eller i en cutscene eller när man bara vandrar runt för sig själv. Man får spara hela tiden och på så sätt kommer man ju längre i spelet men det är verkligen inte kul. Ger nog upp snart. Andra (mer krävande) spel fungerar utan problem dessutom. Någon som har något mer tips på vad man kan prova?

Permalänk
Avstängd

Tyvär har jag inget att tillföra då men det låter lite märkligt. Har inte hört att spelet skall vara buggigt utan tvärt om att det skall vara mycket stabilt. Själv uppdaterade jag mina drivrutiner till grafikkortet igår då dessa hade slutat att svara vid några tillfällen.

prova att instalera om hela spelet. Du kan ju spara dina sparningar innan du avinstallerar det. Kan ju faktiskt ha blivit ngt fel vid installationen.

Permalänk
Medlem

Jag har oxå problem med random krasher i spelet.Sitter med ett 4850 o en Amd 5000be processor o Xp.Kör just nu med de senaste drivarna till graffet(9.11) men har även provat med 9.6.

Den enda skillnaden mellan dom är att spelet krashar nästan omgående med 9.11 medans 9.6 krashar mer random(allt mellan 3-30min).Har inga problem med temperaturer på varken cpu eller gpu.

Är det någon som har liknande problem?

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem

Funkar bara fint på min Intel - Nvidia rigg.

Och på en polares AMD - ATI rigg.

Han kör med en gammal AM2 prolle och ett 3870 med senaste drivaren från ATI funkar till 100% med Windows 7

så jag skulle tro att de är ATI´s "stabila" drivrutiner som är problemet eller att du har ett för klent nätagg i din dator.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Krashar för mig också, så det har nog inget med hårdvaran att göra.

Permalänk
Medlem

Nu har jag också blivit en i gänget, dock har jag inte hunnit laddat ner det genom ea downloader än, hoppas det inte crashar för mig iaf vilket inte spel brukar göra... har det crossfire stöd eller får man köra med 9.12 beta eller nått?

Har inte kollat in spelet så mycket, dock rea 53%... är spelet likt nwn2 typ eller kan ni likna det med något annat spel?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalton Sleeper
Nu har jag också blivit en i gänget, dock har jag inte hunnit laddat ner det genom ea downloader än, hoppas det inte crashar för mig iaf vilket inte spel brukar göra... har det crossfire stöd eller får man köra med 9.12 beta eller nått?

Har inte kollat in spelet så mycket, dock rea 53%... är spelet likt nwn2 typ eller kan ni likna det med något annat spel?

Det är till o med bättre än nwm2:up:

Nu är jag helt övertygad att krasharna beror på Ati drivisar iom att jag provade ett 9600gt med samma burk o då flöt spelet problemfritt...suck! alltid dessa problem med Catalyst o nya spel för mej:mad:

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem

Precis som jag sa då.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Precis som jag sa då.

Japp..trodde att Ati skärpt sej med sina drivisar...men ICKE!!

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem

En av anledningarna till att jag kör Nvidia (Förutom PhysX).

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Jag installerade precis om spelet, inte för jag trodde det skulle hjälpa, men var tvungen att prova. Men det är fortfarande samma problem.

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Funkar bara fint på min Intel - Nvidia rigg.

Och på en polares AMD - ATI rigg.

Han kör med en gammal AM2 prolle och ett 3870 med senaste drivaren från ATI funkar till 100% med Windows 7

så jag skulle tro att de är ATI´s "stabila" drivrutiner som är problemet eller att du har ett för klent nätagg i din dator.

Öh..
Jag har har inga problem kör med ATI, din kompis har inga problem kör med ATI, John86 har problem kör med Nvidia.
Jag kör med Catalyst 9.10, inte en enda krash än så länge.
Kör med V-sync, enkla skuggor och utan AA.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Avstängd

Vissa säger att spelet är så lätt och ngn sa till och med att det var äckligt lätt. Måste erkänna att jag verkligen inte kan sälla mig till dessa personer då varenda lite tuffare fight ger mig problem.

tex nu mot branka eller stengolomen jag inte klarar av. vill verkligen inte gå ner på easy utan klara det på normal. har en warior, oghren, morigan och leliana. alla är ca level 14 till 15. jag förståt inte vad jag gör för fel. tycker också att morigan är usel på att heala.

Dold text

kan tilläga att min warior har blood armor, hyfsad yxa och en hälsa på ca 360 poäng. nästan 100 procent på hit och i stort sett alla shield talanger och warior talanger. han borde ju kunna tugga igenom sig det mesta men icke.

armor är på ca 48 har jag för mig.

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

uh? Är väl inget fel på drivrutinerna när man spelar Dragon Age? Är uppe i 100+ timmar och inte haft en ända krash. Det ända som är lite störigt är att på intro filmen när man startar en ny karaktär så viner det som fan i mitt grafikkort.. inte fläkten då utan det låter som en spole eller så.. Men resten av spelet så låter det som vanligt.. och det är just i det spelet.. hel konsigt. :S

Edit: Har ett HD5850 med CCC 9.11

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bingobelle
Vissa säger att spelet är så lätt och ngn sa till och med att det var äckligt lätt. Måste erkänna att jag verkligen inte kan sälla mig till dessa personer då varenda lite tuffare fight ger mig problem.

tex nu mot branka eller stengolomen jag inte klarar av. vill verkligen inte gå ner på easy utan klara det på normal. har en warior, oghren, morigan och leliana. alla är ca level 14 till 15. jag förståt inte vad jag gör för fel. tycker också att morigan är usel på att heala.

Dold text

kan tilläga att min warior har blood armor, hyfsad yxa och en hälsa på ca 360 poäng. nästan 100 procent på hit och i stort sett alla shield talanger och warior talanger. han borde ju kunna tugga igenom sig det mesta men icke.

armor är på ca 48 har jag för mig.

Byt Morrigan mot Wynne om du har henne alternativt att du byter Lelianna mot Wynne istället så du har två som kan hela.
Sätt din warrior med sköld på Blanka och medans Oghren och Lelianna skjuter ner golemsen, jag hade inge problem i den fighten men den innan där man ska döda stora tentakel monstret tog mig ett par försök för.

Dold text
Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är riktigt svårt och jag spelar på easy ^^
Dör hela tiden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av John86
Jag tycker det är riktigt svårt och jag spelar på easy ^^
Dör hela tiden.

cone of cold! Säger jag bara

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Jag har gått över till hard nu, kanske ska köra nightmare snart ... men jag tok levlar så mycket jag kan.

Ett tips är att pickpocketa så många man kan, då får man slåss ofta

Visa signatur

Nätverksnörd