Dragon Age: Origins

Permalänk
Medlem

Jag kör Hd4870 med catalyst 9.6. Har inte haft en enda crash sen jag började spela. Men grafikkortet gick väldigt varmt de första gångerna jag spelade så jag fick sätta en fläkt på min Accellero S1. Kan ju vara överhettning som orsakar era krascher för jag hade inga problem med värme i andra spel.

En fråga också: Jag kör en Rogue men har problem med lockpicking. Tycker man misslyckas alldeles för ofta för att det ska vara roligt. Jag är i Ozrammar nu och får lämna en massa kistor för att jag inte kan öppna dom. Och där i ligger säkert en massa guld och godsaker, grr. Min Rogue har 23 i Cunning och level tre lockpicking. Och han Alven Zevran är ju ännu sämre på lockpicking.

Undrar också om det finns nåt bra tips för att få mer pengar. Alla bra prylar kostar ju tiotals guld och jag har haft som max 6 guld samtidigt.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
Undrar också om det finns nåt bra tips för att få mer pengar. Alla bra prylar kostar ju tiotals guld och jag har haft som max 6 guld samtidigt.

Ett tips är väl att inte köpa något alls från vendors
Iaf inga equipments tycker det bara är bortkastat med pengar, som i de flesta andra rpg

Vad gäller lockpicking så hade Leliana inga problem för mig att låsa upp kistor jag passerat när hon hade 4 lockpick, ända jag störde mig på var de kistor man inte kunde låsa upp då jag var ensam (på min warrior som inte kan låsa upp).

som i arl eamon's estate i denerim

Dold text
Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

Exakt jag köper aldrig ngt, finns en del saker man köper. Sedan sparar jag ihop pengar till en del av det bästa i spelet man kan få, t.ex. den mage chesten man kan köpa på ett visst ställe för 130 sovereigns. Har just nu dryga 220 pengar

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Trodde jag spelade på easy men det visade sig att jag spelade på normal. Sänkte nu och då blev striderna mycket lättare
Dammsög min grafikkortsfläkt också (full med damm) och nu har jag spelat över en halvtimme utan krascher! Kollade ju temperaturen med rivatuner och everest innan och det var ju inte så varmt då men det kanske berodde på det ändå. Fläkten blev tystare nu också. Får hoppas det var det som var problemet!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drjens
Tjena har ett litet probelm kan inte utföra några Enchartment.....

Har läst på forum att man kan göra detta i sitt camp site!
Problemet jag har då är att jag inte har tillgång till denna längre det var bara i början, sedan när man som i mitt fall gjort 2 huvuduppdrag så har jag inte tillgång till den mer , är inte detta konstigt skall man inte alltid ha tillgång till den?

tacksam för svar

DU får ju camp självklart senare in i spelet!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av banck
DU får ju camp självklart senare in i spelet!

Tycker det låter som om han/hon blandar ihop med Lothering

Dold text
Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

Min gubbe har jag gjort till aoe mage, sen har jag morgain eller vad hon heter också som aoe. Båda har aoe stun och heal. Drar ner precis allt på några sekunder bara, klumpar ihop dom kör cone of cold/fire/lighning, aoe stun, fireball+chainlighing. allt är dött
Sen har jag Alistar som tank pch en rogue som får lockpicka. Men oftast så har mina caster redan blåst rent slagfältet innan dom andra hinner vara med, )

Dock så är jag lvl 11-12 med mina gubbar så får se om der fungerar i late game.

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem

Inga crashar än iaf, dock fick jag några korrupta filer genom ea downloader först men nu funkar det. Spelet verkar ju ganska nice iaf, mycket som nwn2 änsålänge, men har ju inte kommit ur introt eller vad man ska kalla det än.

Som vanligt skapade jag en mage, dom brukar ju vara fetast

Permalänk
Medlem

Tror ni att de kommer att ge en möjlighet att föra över sina saved games när tvåan väl kommer, på samma sätt som Mass Effect och övergången till tvåan planeras fungera ?

Klarade precis det och är redan sugen på att spela igenom det igen! Lirade som mage och det var ypperligt, warrior och rogue verkar inte så jävla roligt, faktiskt. Iaf inte det lilla man har testat i form av party members. Tror fan det blir ytterligare en omgång som mage, haha.

Ska nog dock ta mig an andra spel av Bioware först, exempelvis Mass Effect, då Dragon Age är mitt första rpg.

Visa signatur

[Antec 1200][Corsair TX650W][Asus P5Q-E][Intel E8400][2x2GB Corsair XMS2 PC6400][Sapphire HD4850 512Mb][Zerotherm NV120]

Permalänk
Medlem

Finns det något bra ställe för att levela på? Jag är i Ruins Upper Level och ska möta Dragon, men jag blir dödad inom 30 sekunder... Är level 7 just nu vilket känns lågt (fastän jag tycker att jag gjort mycket side-quests etc).

Permalänk
Medlem

Mobsen ställer in sig efter dina karaktärers lvlar tredora så även ifall du lvlar lite kommer draken också göra det..
Dock kan dina lvls ge dig mer spells eller nya party members som gör det hela mycket enklare för dig
Så pröva lite nya taktiker annars gör ett annat uppdrag och lvla lite och kom tillbaka dit senare

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erdraug
Mobsen ställer in sig efter dina karaktärers lvlar tredora så även ifall du lvlar lite kommer draken också göra det..
Dock kan dina lvls ge dig mer spells eller nya party members som gör det hela mycket enklare för dig
Så pröva lite nya taktiker annars gör ett annat uppdrag och lvla lite och kom tillbaka dit senare

Jaha, det visste jag inte! Jag får väl lämna området och försöka hitta något annat att göra i spelet för att få lite fler skills.

Tack.

Permalänk
Medlem

Nu var det slut fan också! vad ska jag nu göra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Nu var det slut fan också! vad ska jag nu göra?

Köra en annan ras och göra precis tvärt emot av det du gjort

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tredora
Finns det något bra ställe för att levela på? Jag är i Ruins Upper Level och ska möta Dragon, men jag blir dödad inom 30 sekunder... Är level 7 just nu vilket känns lågt (fastän jag tycker att jag gjort mycket side-quests etc).

hur kan du bara vara lv7 ???

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Nu var det slut fan också! vad ska jag nu göra?

Testa borderlands?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

hahah Borderlands, nej fyy fan ett mer repetetivt spel får man leta efter, följ hellre cope's förslag tycker jag

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cope
Köra en annan ras och göra precis tvärt emot av det du gjort

Får väl bli så

Citat:

Ursprungligen inskrivet av IceDread
Testa borderlands?

Då plockar jag nog hellre fram min nyinköpta l4d2 och kör ett par vändor

Permalänk
Medlem

Jag har problem med en demon som är in nån slags "bubbla" som gör att den inte går att skada. Spelar som Morrigan just nu. Vad kan jag göra?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av John86
Jag har problem med en demon som är in nån slags "bubbla" som gör att den inte går att skada. Spelar som Morrigan just nu. Vad kan jag göra?

Testat kasta spells på den? Den är kanske vek mot någon av elementen.

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moire
hur kan du bara vara lv7 ???

Han har antagligen inte spelat längre än till level 7. Du vet, förr eller senare måste alla bli level 7 för att kunna bli level 20.

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk

När jag försöker spela så fungerar det och kraschar eller laggar inte men det blinkar massa färger? Helt random grönt,rött,blått,lila osv någon som vet hur jag kan göra för att få bort dom? Har ett Ati 2400 HD Pro :/ tacksam för hjälp spelet verkar skitkul ^^

Visa signatur

||Phenom II X4 955 3,2Ghz||HD 5850||4GB||1TB||Asus M4785TD||Windows 7||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen
När jag försöker spela så fungerar det och kraschar eller laggar inte men det blinkar massa färger? Helt random grönt,rött,blått,lila osv någon som vet hur jag kan göra för att få bort dom? Har ett Ati 2400 HD Pro :/ tacksam för hjälp spelet verkar skitkul ^^

Minimum System Requirements
OS: Windows XP SP3/Vista SP1
Processor: Intel Core 2 DUO @ 1.4 GHz/AMD Athlon64 X2 @ 1.8 GHz
Memory: 1 GB
Hard Drive: 20 GB Free
Video Memory: 128 MB (nVidia GeForce 6600/ATI Radeon X850)
Sound Card: DirectX Compatible
DirectX: 9.0c
Keyboard & Mouse
DVD Rom Drive

Recommended System Requirements
OS: Windows XP SP3/Vista SP1
Processor: Intel Core 2 Quad Q6600 (2.4 GHz)/AMD Phenom II X3 720 (2.8 GHz)
Memory: 2 GB
Hard Drive: 20 GB Free
Video Memory: 512 MB (nVidia GeForce 8800 GTS/ATI Radeon HD 3850)
Sound Card: DirectX Compatible
DirectX: 10
Keyboard & Mouse
DVD Rom Drive

Ditt kort är nog för svagt för dragon age.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen
När jag försöker spela så fungerar det och kraschar eller laggar inte men det blinkar massa färger? Helt random grönt,rött,blått,lila osv någon som vet hur jag kan göra för att få bort dom? Har ett Ati 2400 HD Pro :/ tacksam för hjälp spelet verkar skitkul ^^

Har också upplevt det. Vet inte om det du syftar på samma sak men för mig löste det sig temporärt genom att tabba ut och in i spelet.

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk

Jag menar att färgerna liksom.. flimrar? Framför bilden. Mycket epilepsiframkallande. Ibland ser man bakom färgerna ibland inte. Röd är vanligast, tabba funkade tyvärr inte

Visa signatur

||Phenom II X4 955 3,2Ghz||HD 5850||4GB||1TB||Asus M4785TD||Windows 7||

Permalänk
Medlem

Prövat att köra window mode? Aldrig varit med om problemet du beskriver :/

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Tänkte fråga något men jag minns inte hur man gör SPOILER taggar

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drjens
Tänkte fråga något men jag minns inte hur man gör SPOILER taggar

man skriver [ spoiler] det som skall döljas [ /spoiler], fast utan mellanslagen

Dold text
Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av q0rra
Han har antagligen inte spelat längre än till level 7. Du vet, förr eller senare måste alla bli level 7 för att kunna bli level 20.

Det tar ju hur lång tid som helst att gå upp i levels om man utforskar allt och gör alla uppdrag på vägen. Jag är level 7 och har spelat i 10 timmar XD

Visa signatur

"You ended that sentence with a preposition ... Bastard!"

Permalänk
Medlem

Spelade 70h+ innan jag kom till slut bossen