Dragon Age: Origins

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
När jag kallade ner draken på berget så landade den och slet tag i min main gubbe då, som brukade vara tanken (champion just då, blev senare Berserker (eller, inte reaver eller templar, men det sista ) åt på han och sen var jag död. Det tog typ 5sec. Jag måste vara ruskigt dålig, då det enda mina gubbar brukar göra är typ auto-attack sen så spamma healthpotions varje gång dom går av CD... Flemeth tog typ 10min att döda :s

Tja, sättet du spelar ett RPG vars skapare tillverkade gudomliga RPG spel som Baldur's Gate och Icewind Dale är skrämmande i min mening.

Man måste spela med taktik och låta spelet utmana en. Så uppa svårighetsgraden till max så fåru se vad ännu mer intressant det blir

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSweede
Tja, sättet du spelar ett RPG vars skapare tillverkade gudomliga RPG spel som Baldur's Gate och Icewind Dale är skrämmande i min mening.

Man måste spela med taktik och låta spelet utmana en. Så uppa svårighetsgraden till max så fåru se vad ännu mer intressant det blir

Alltså, i Dragon Age kan du ju bara köa en spell/item i taget, hajar du hur lång tid det skulle ta med alla CDs inräknade att pausa varje gång? Måste ju låta spelet rulla på så något händer. Och just drakarna gör ju en jävla massa random dmg precis runt omkring dom, tyckte dom var ruskigt utmanande Utom sista bossen, han kom aldrig ens nära att döda mig, hade han blacksmithens fire res gear på alla gubbar, tog fan ingen skada typ:p

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem

Jag började spela det igår, jag har nyss defendat redcliff från walking deads

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalton Sleeper
Jo, det blir till att dra upp svårighetsgraden rejält nästa gång, kör man med en backstabber & två mages med healing capabilities tillsammans med sin egen valfria så är det relativt svårt att ta kol på en... spirit healers har ju mass heal & revival eller ressurection eller vad det heter i detta spel. Dock får man passa så man är snäll nog så man har några mages kvar i teamet när det väl gäller

Ett ytterligare tips är ju att inte köra med två healers. Spel lyckas i princip aldrig balansera healing så det är ju helt väntat att två sådana kommer att göra spelet väldigt mycket lättare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
Alltså, i Dragon Age kan du ju bara köa en spell/item i taget, hajar du hur lång tid det skulle ta med alla CDs inräknade att pausa varje gång? Måste ju låta spelet rulla på så något händer. Och just drakarna gör ju en jävla massa random dmg precis runt omkring dom, tyckte dom var ruskigt utmanande Utom sista bossen, han kom aldrig ens nära att döda mig, hade han blacksmithens fire res gear på alla gubbar, tog fan ingen skada typ:p

Med tanke på att de flesta nog inte spelar som du tror jag nog alla fattar hur lång tid det tar. Man kan ju ställa in taktiken för sina följeslagare och man behöver ju absolut inte pausa för att använda en skill med sin main character. Med tanke på hur mycket bättre man kan prestera med att faktiskt använda sina skills så tar det nog inte längre tid, ens om man pausar hela tiden.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Medlem

Hmm, om detta postats förut ber jag om ursäkt och ber er hänvisa mig till det inlägget - men var står dexbuggen iom patch 1.02a? Dex-hotfixen fanns för 1.01 och den skulle gjort shortbows helt dexbaserade vad gäller skada. Testade den aldrig, och med 1.02 så gör den enda tier7 kortbågen (The Dark Moon) en hel del mindre skada (enligt beräknade skadan i karaktärsfliken) än Marjorie's recurve; och armborst (fortfarande) väsentligt mindre? (Har en rätt dexbaserad Leliana)

Vad avgör armborsts skada (ska väl vara dex?) och har detta nånsin ändrats (till mer fungerande) via någon patch?
Vad avgör kortbågars skada; är det fortfarande 50% dex 50% str? Isf finns helt enkelt bättre långbågar än kortbågar, vad gäller skada-över-tid?

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kolsvart Katt
Hmm, om detta postats förut ber jag om ursäkt och ber er hänvisa mig till det inlägget - men var står dexbuggen iom patch 1.02a? Dex-hotfixen fanns för 1.01 och den skulle gjort shortbows helt dexbaserade vad gäller skada. Testade den aldrig, och med 1.02 så gör den enda tier7 kortbågen (The Dark Moon) en hel del mindre skada (enligt beräknade skadan i karaktärsfliken) än Marjorie's recurve; och armborst (fortfarande) väsentligt mindre? (Har en rätt dexbaserad Leliana)

Vad avgör armborsts skada (ska väl vara dex?) och har detta nånsin ändrats (till mer fungerande) via någon patch?
Vad avgör kortbågars skada; är det fortfarande 50% dex 50% str? Isf finns helt enkelt bättre långbågar än kortbågar, vad gäller skada-över-tid?

Hotfixen som finns är inte officiell från BioWare (Även om den är från en av utvecklarna.) och har fortfarande en del nackdelar och jag tror inte buggen blivit åtgärdat i någon patch. Innan den senaste patchen sade de att de visste om problemet och skulle fixa den men eftersom den inte kom med i senaste patchen får vi väl anta att det kommer i nästa.

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har spelat ut det nu, SJUKT bra spel! Drev mig nästan till tårar. Det tog 42 timmar xD Har pushat sedan torsdag.

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av q0rra
Hotfixen som finns är inte officiell från BioWare (Även om den är från en av utvecklarna.) och har fortfarande en del nackdelar och jag tror inte buggen blivit åtgärdat i någon patch. Innan den senaste patchen sade de att de visste om problemet och skulle fixa den men eftersom den inte kom med i senaste patchen får vi väl anta att det kommer i nästa.

Aha. Långbåge tills dess då;(potentiella spoilers ->

tyvärr inte Far Song då man som tack för att stå ut med den hemske smedens blubbande inte får Far Song.

Likaså hade jag lite osis med Wade, vilket resulterade i att jag fann att Wades Dragonbone Plate inte är kompatibelt med Evons bröstplatta. Menmen, det är sånt som gör att man vill spela igen.)

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Ny uppdatering: Amaranthine

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon annan som tyckte dlcna var pinsamt dåliga till dragon age, och korta?
Knappt värt att spela igenom en gång bara för dessa :S

Har tydligen missat låsa upp en secret i return to ostagar, antagligen för jag var lite överglad med bashandet men men...

Permalänk
Hjälpsam

Nja, de flesta ingick i spelet och Return to Ostagar kostade bara 40 spänn.
Secret????????????????
Men man skall nog verkligen älska spelet för att spela om det bara för DLC:erna, det har du rätt i.
Spelat både dvärg underklass (tjuv) och adel (krigare), där har iaf min bakgrund påverkat jädrigt mycket.
Tycker att man verkligen lyckats med att få med olika, religösa, sociala, politiska och rasberonde kulturer i denna värld.
Att man sen blir ganska lika behandlad senare, kan man skylla på att man först och främst blir en warden, bakgrunden blir underordnad.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 9600 XT 16GB | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Medlem

Jodå spelet är fett på alla sätt, dock som du sa så avtar det lite efter ett tag vilken class man valde etc... lite roligt att man får reda på olika grejer när man kör olika bakgrund i början, tex skulle jag aldrig ha gjort valen med min elf mage om jag hade kört noble dwarf innan...

runda 1: elf ?, mage (roligaste av alla)
runda 2: human noble, rogue (näst roligast)
runda 3: dwarf noble (näst näst roligast) här också med wardens keep & return to ostagar, dock inte klar än och hög level jämfört med de andra på samma ställe.

Blir väll till att köra med en käring & utforska lite där ist

Permalänk

Hur får man tag i Warden's Keep? Jag hade för mig att det skulle vara gratis men i spelet fanns bara redeem koder för Stone Prisoner och Blood Dragon Armor.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gamefreak
Hur får man tag i Warden's Keep? Jag hade för mig att det skulle vara gratis men i spelet fanns bara redeem koder för Stone Prisoner och Blood Dragon Armor.

Man får köpa bioware points, sen får man tanka ner en fil som skall läggas in (uppdateringsprogrammet, välj zipfil) så spelet kan ladda ner dlcn i spelet, tror det fanns länk för det i denna tråd, men iaf när det väl dyker upp i spelet så trycker du köp eller liknande så börjar dlcn laddas ner och dina bioware points dras...

Permalänk
Medlem

räcker med att du har bioware points nog sen "köper" man DLC i spelets meny some heter download contents då laddas spelet ner och installeras.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Torach
räcker med att du har bioware points nog sen "köper" man DLC i spelets meny some heter download contents då laddas spelet ner och installeras.

Dock för mig & många andra dök vissa dlc inte upp där innan man laddade ner vissa filer, tex wardens keep & return to ostagar...

Permalänk
Medlem

Demovisning av Awakening 02:00 (om jag räknat rätt.) i natt hos Xfire.
Mer information här: http://social.bioware.com/forum/1/topic/127/index/1453334/1

Så... vilka stannar uppe? Det kommer läggas upp på hemsidan efter det är klart, men iallafall.

Visa signatur

Permalänk
Hjälpsam

Köpte en förbokning av Awekening via Steam, men den har inte dykt upp i min spellista än, har för mig att DAO gjorde det även innan det låstes upp.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 9600 XT 16GB | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Köpte en förbokning av Awekening via Steam, men den har inte dykt upp i min spellista än, har för mig att DAO gjorde det även innan det låstes upp.

Tror att det dyker upp i Origins när Awakening installerats istället.

Visa signatur

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Tror att det dyker upp i Origins när Awakening installerats istället.

Nåja det dyker nog upp på något sätt, det är ju fortfarande 1 vecka, 5 dagar och 9 timmar kvar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Nåja det dyker nog upp på något sätt, det är ju fortfarande 1 vecka, 5 dagar och 9 timmar kvar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som:

Bjudit in Loghain till ert party istället för Alistair? Personligen så kan jag fan inte med det... även om jag inte egentligen gillar Alistair alls, så vill jag bara se Loghain dö! Gång efter gång!

Dold text
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Någon som:

Bjudit in Loghain till ert party istället för Alistair? Personligen så kan jag fan inte med det... även om jag inte egentligen gillar Alistair alls, så vill jag bara se Loghain dö! Gång efter gång!

Dold text

jodå, testade det en gång, fast bara en
Hatar honom lite för mycket känns det som.

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Någon som:

Dold text

Gjorde det första gången och varje gång därefter, tänkte att det var bästa sättet att förena Feralden.
Gissa vem som fått äran att döda Ärkedemonen.
Ganska snyggt slut, en gammal kigshjälte som skämmer ut sig fullständigt, men får chansen att gottgöra en del han ställt till med.
Alister får gifta sig med prinsessan, tycker nästan synd om honom.

Dold text
Citat:

Den som väntar på något gott, väntar alldeles för länge.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Uppdaterat förstaposten ytterligare. Livestream-länken jag postade tidigare gäller fortfarande, även om det inte är live längre!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mitt Dragon Age flyter på ganska dåligt, iaf med tanke på att min dator (sig) inte är så dålig. Än. Jag spelar alla spel i 1680x1050 (Dell 2209WA) och har exempelvis inga problem i ME2. Där har jag t om högre grafikinställningar. I Dragon Age kör jag med medium inställningar. Har kass FPS helt enkelt.

Vad kan problemet vara ? Finns det några drivrutiner som är att föredra ? Jag kör för tillfället med Catalyst 09.10. Hoppas att någon sitter på en lösning, man vill ju vara i toppform inför Awakening!

/piddan

Visa signatur

[Antec 1200][Corsair TX650W][Asus P5Q-E][Intel E8400][2x2GB Corsair XMS2 PC6400][Sapphire HD4850 512Mb][Zerotherm NV120]

Permalänk
Medlem

du har bättre processor än mig, jag spelar dragon age på 1680*1050 med max på allt utan att det känns segt. Visst jag kollar aldrig FPS det känns meningslöst, flyter spelet så

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)