Dragon Age: Origins

Permalänk

Cone of Ice/frost/whatever FTW!

Hon hade inte en chans mot 2 magiker i gruppen med flera template magier plus chain lightning, death cloud och sen 2 rouges som körde dubbla vapen mot elakingar som försöker störa mnagikerna

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk

First day, they come and catch everyone.
Second day, they beat us and eat some for meat.
Third day, the men are gnawed on again.
Fourth day, we wait and fear for our fate.
Fifth day, they return and it's another girl's turn.
Sixth day, her screams we hear in our dreams.
Seventh day, she grew as in her mouth they spew.
Eighth day, we hated as she is violated.
Ninth day, she grins and devours her kin.
Now she does feast, as she's become the beast."

Dold text

http://www.youtube.com/watch?v=ykxFtioL4aM

Tycker mig känna igen rösten till den där versen... låter nästan som hon som spelar pheonix i x-men...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Tycker mig känna igen rösten till den där versen... låter nästan som hon som spelar pheonix i x-men...

Den mest irriterande rösten är ju morrigans, det lär väll vara claudia black som också var med i stargate sg1, hon var så jobbig i den serien så man automatiskt hatar henne i spelet Skumt sätt att tala med en skum röst också...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalton Sleeper
Den mest irriterande rösten är ju morrigans, det lär väll vara claudia black som också var med i stargate sg1, hon var så jobbig i den serien så man automatiskt hatar henne i spelet Skumt sätt att tala med en skum röst också...

HERETIC! Claudia Black var ju bäst i Stargate sg1 och gör ett riktigt bra jobb i Dragon Age också.

Hade detta varit på 1400-talet så hade bålet redan varit tänt.:)

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Citat:

Stör mig mer på Lelianas läthpande ärligt talat... "oh you're thooo thweeet!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SID 6.7
HERETIC! Claudia Black var ju bäst i Stargate sg1 och gör ett riktigt bra jobb i Dragon Age också.

Hade detta varit på 1400-talet så hade bålet redan varit tänt.:)

Mhm :S

Citat:

Yes, dock sitter jag med rätt kassa högtalare då mina dubbla 5.1 system brann upp i ett blixtnedslag, lite surt men så är det, så nu låter typ "oh you're thooo thweeet!" samma som "oh you're ssooo ssweeet!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Inte för mig, jag är en sucker för franska brudar som bryter på engelska, rätt sjukt egentligen... :S

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk

Hur mycket ram rekommenderar ni som redan spelar det på PC? Räcker 4gb?

Visa signatur

|>Cooler Master Dominator 690|Asus M4A79XTD Evo|AMD Phenom 2 X4 955 BE@3,7 Ghz|Scythe Kama Angle Rev.B|Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz|Cougar CM 700|XFX Radeon HD 5850 AvP|Western Digital Caviar 500GB|DVDRW Samsung SH-233L<|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle.Lid
Hur mycket ram rekommenderar ni som redan spelar det på PC? Räcker 4gb?

Oja, 4GB räcker.

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sonyboj
Oja, 4GB räcker.

Även med Windows 7?

Visa signatur

|>Cooler Master Dominator 690|Asus M4A79XTD Evo|AMD Phenom 2 X4 955 BE@3,7 Ghz|Scythe Kama Angle Rev.B|Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz|Cougar CM 700|XFX Radeon HD 5850 AvP|Western Digital Caviar 500GB|DVDRW Samsung SH-233L<|

Permalänk

Beror väl på vad man har i övrigt så klart.

Innan jag uppgraderade mitt system (som nu syns korrekt i signaturen) så hade jag en amd athlon x2 4400+ processor samt 4 gb Corsair ddr2 minnen som klockade på 800, graffen var den samma som nu, och spelet flyter markant bättre nu, inte en tillstymmelse på problem medan jag spelade med näst högst grafiska inställningar med noll AA och ingen v-sync förut.
Nu spelar jag alltså med allt fullt ut och får, enlight fraps, i genomsnitt runt 90 FPS

(kan ju nämna att jag låste upp till 4 kärnor på processorn oxå som förut var den egentliga flaskhalsen).

Min poäng är väl egentligen att det funkar nog allderles ypperligt med 4gb ram förutsatt att du inte har något annat som flaskhalsar som jag hade..

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

Den mest irriterande rösten är klart Marjories (eller vad hon heter), tur att den inte hörs så länge..

Dvärgarnas svängingar amerikanska är inte helt harmonisk heller efter alla år av skott-dialekt.

Trevligaste hittils tycker jag klart varit ..eh..hjärnsläpp vad gäller namn ikväll. Den äldre herren som elder the Circle of Magi i alla fall.

Hittils iaf, fick lite musarm av allt klickande så kör lite långsammare nu. Ingen magiker gick fint till 11- 12, mellan där och att min krigare blev champion, jag speccade laliana till bågskytt och fick massiv rustning till Alistair var det inte så kul (på normal). Nu går det rätt bra igen ; 4 olika bombtyper = fyra olika cooldown timers (äntligen tillräckligt med ingredienser för fler av varje). Såhär i hindsight var det inte så klokt att ta romerquesten sist av samtliga (oändligt med elfroot) då man är rätt beroende av health poultices, men lite jobbigt måste det ju vara.

(Overwhelm är ju förresten lika sjukt kul att använda själv som det är drygt att råka ut för)

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSweede
Beror väl på vad man har i övrigt så klart.

Innan jag uppgraderade mitt system (som nu syns korrekt i signaturen) så hade jag en amd athlon x2 4400+ processor samt 4 gb Corsair ddr2 minnen som klockade på 800, graffen var den samma som nu, och spelet flyter markant bättre nu, inte en tillstymmelse på problem medan jag spelade med näst högst grafiska inställningar med noll AA och ingen v-sync förut.
Nu spelar jag alltså med allt fullt ut och får, enlight fraps, i genomsnitt runt 90 FPS

(kan ju nämna att jag låste upp till 4 kärnor på processorn oxå som förut var den egentliga flaskhalsen).

Min poäng är väl egentligen att det funkar nog allderles ypperligt med 4gb ram förutsatt att du inte har något annat som flaskhalsar som jag hade..

90 FPS i avarage. Vilka frekvenser kör du på processorn och grafikkortet?

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Medlem
Citat:

Även med Windows 7?

Jag har t.o.m. kört det i Win7 med 2 GB och den enda skillnad jag märkte mot samma konfiguration i XP var att spelet tog lite längre tid att stänga av. Inga problem alls att köra så 4 GB är mer än nog.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Medlem
Citat:

Även med Windows 7?

Jag kör Win7 och har 2Gb RAM och det funkar utmärkt. Det enda problem jag har märkt är när man kör en film på projektorn samtidigt som man spelar på den vanliga skärmen och ska minimera spelet. Då tuggar hårddisken en del, men det känns som ett lyxproblem. Inne i själva spelet flyter det på bra, även om jag kör en film på projektorn samtidigt.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

Spelade precis igenom Return to Ostagar. Släpptes under natten. Väl värt de 400 BioWare-poängen det kostade.

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Medlem
Citat:

Fan, tycker Lelianas brytning är jättesöt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av q0rra
Spelade precis igenom Return to Ostagar. Släpptes under natten. Väl värt de 400 BioWare-poängen det kostade.

Ska nog ta och skaffa det senare med till nästa gång jag har tid att spela igenom spelet. Hur stort var det ungefär, 30 min?

Permalänk
Medlem

Hur gör man nu då, har 800 bioware points, men inget visas upp i spelet?
Stone prisoner & dragon armor fans ju där när man pulat i en redeem code.

Men hur gör man nu? Det tankades ner nått automatiskt men var inte nått sådant. Har inte Wardens keep eller return to ostagar, ska inte dessa dyka upp?
Har för övrigt ea downloader versionen, som jag patchat själv med 1.02a.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bockhorn
Ska nog ta och skaffa det senare med till nästa gång jag har tid att spela igenom spelet. Hur stort var det ungefär, 30 min?

Tog mig ungefär en och en halv timme på normal.

Citat:

Men hur gör man nu? Det tankades ner nått automatiskt men var inte nått sådant. Har inte Wardens keep eller return to ostagar, ska inte dessa dyka upp?
Har för övrigt ea downloader versionen, som jag patchat själv med 1.02a.

Det ska dyka upp under Available Content in-game, jo.
Prova ladda ner den här och se ifall det dyker upp:
http://na.llnet.bioware.cdn.ea.com/u/f/eagames/bioware/dragon...

Om inte, prova den här (det är hela RTO, men du kommer inte kunna spela det, men det kan hjälpa att få det att dyka upp.)
http://na.llnet.bioware.cdn.ea.com/u/p/eagames/bioware/dragon...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

mitt tankade ner nån av dom där automatiskt, men det dyker inte upp något :S

Edit, många säger att det har dragits tillbaka pga buggar :S
Edit, det visade sig efter den första filen installerats med updatern finns det en liknande fil för wardens keep?
Edit, hittade på deras forum att man måste tanka ner offers först till vissa här, om man inte har köpt dom så fungerar dom inte ändå om man väljer att tanka hela som också står listade. Dock står det unauthorized på vissa, hur får man dessa att funka?

Permalänk

snälla säg inte att ni spelade igenom det på 1½h?
köpte det just och är i en annan stad nu så vore lite småilla ifall
jag var tvungen att spendera minimum på 4h för att få tillbaka mina 400kr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thowsen

Vad menar du? Köpte du DLC för 400 kronor?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thowsen

Ifall du menar Return to Ostagar så ja, jag klarade ut det på 1½h.
Ifall du, å andra sidan, menar Dragon Age så nej, jag klarade inte ut det på 1½h - snarare 42½h.

Varför skulle du vilja ha pengarna tillbaka?

Visa signatur

Permalänk
Hjälpsam

Ett tips vad gäller DLC:er är att starta DragonAgeUppdater manuellt under services.
Den är ofta stoppad av någon anledning.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 9600 XT 16GB | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enorus
Vad menar du? Köpte du DLC för 400 kronor?

Som ovanstående, return to ostagar kostar mycket mindre än 400 kr, det är 400 points du behöver vilket kostar ca 40 kr va det väll, upp mot 4 euro med allt skit inräknat. Jag skaffade return to ostagar & wardens keep och jag köpte ca 1200 points 3*400 dumt nog då jag inte visste hur mycket jag skulle köpa... ca 250 kvar efter köpen.

Permalänk
Medlem

Gruppmedlemmen Anders introduceras: Länk

Visa signatur

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Har klarat ut Dragon Age Origins nu, riktigt bra spel. Gillade speciellt slutet, det var ruskigt epic. Har även klarat ut alla DLC som släppts.. så har inte mycket mer att göra där Var 2 quest som jag inte klarade.. lyckades inte hitta alla love letters och missade en scroll of banister. Annars gjorde jag alla de andra. Lyckades hitta alla på en annan fil, men gick inte med denna :P.

Nu vill jag att Dragon Age: Origins Awakening ska släppas. Är det en expansion eller ett helt nytt spel?

Permalänk
Medlem

expansion

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)