Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem

Xbox "MultiX"

Jag har skaffat en Xbox Nu tänkte jag installera ett modship i den... Problemet är att jag inte vet vilket jag ska välja

Det är olika jag har funderar på, X-ecuter och PC-BioXX. Det som gör mej fundersam är deras olika egenskaper.

X-ecuter
Only 1 wire used (but 9 soldering points)

Easy to install - 5 minutes

Direct boot all backups

Direct boot all original imports

Macrovision protection off

DVD dongle lock off

100% Evolution-X compatible

No patches hack

No reset on eject hack

HDD patch for larger drives

Works on all Xbox models

No version detection needed

PC-BioXX
9 wires only

Full BIOS update possible

Works with all import games (US, JAP and PAL)

Original BIOS remains unmodified

Works with online games

Import games works with standard AV cable in full color

The only "ModChip" 100% safe for future upgrades

Allows to use home-made software on the Xbox

Parallel port built-in - upgrade BIOS anytime without soldering

Play Import games

Play Backup games

Vilket av dessa 2 ska jag välja? Kommer jag med en "ny" bios till PC-BioXX få de egenskaperna som X-ecuter har? T.ex. att byta hdd:n till en större...

Permalänk
Medlem

*tråd anmäld*
haxxar trix.....

Permalänk
Medlem

Den dagen man inte längre får byta hdd i sin Xbox är det illa!!!! Eller vad säger du Spooler

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spooler
*tråd anmäld*
haxxar trix.....

Nja, det är faktsikt inte olagligt att modifiera sin egendom, i detta fall en XBOX, för att kunna spela sin backup av sina spel till xbox

MultiXchip säljs i alla större spel-butiker, skulle detta vara olagligt då?

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SantaClaus

Nja, det är faktsikt inte olagligt att modifiera sin egendom, i detta fall en XBOX, för att kunna spela sin backup av sina spel till xbox

MultiXchip säljs i alla större spel-butiker, skulle detta vara olagligt då?

Sant.

Det är däremot olagligt att köpa kopierade backup spel som man inte har original på.. Det är också olagligt att kopiera spel och sälja till andra..

Men inte olagligt att modifiera sin xbox.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

§7 Regler

saxat:

Trots att det kan vara lagligt att göra kopior på t.ex. DVD-filmer är diskussioner kring detta förbjudna. Den svenska och internationella lagstiftningen kring "säkerhetskopiering" av film och musik är väldigt ospecificerad och föränderlig. Vi är inte jurister som kan se till varje enskilt fall och bestämma om det är tillåtet eller inte. Av denna orsak är dessa diskussioner förbjudna.

Permalänk
Medlem

"Nä, jag kommer inte rekomendera en cd-brännare för den kan du användas till olagligheter"

Permalänk
Medlem

ta den första

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd sedd*

Permalänk
Medlem

*Göra tråd osynlig* *zie ser inte*

Permalänk

Är inte denna tråden olaglig enligt swec-lagarna?

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM
martin.eksit. - EP 8RDA+ - XP2400+ - Prophet 9700 Pro - HyperX 512Mb - WDC 120Gb, SGB 120, 200 GB

Permalänk
Medlem

Det borde den inte vara, som sagt - varför finns det CD-brännare?

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mattan_carpet
Är inte denna tråden olaglig enligt swec-lagarna?

Det tror jag knappast, www.sweclockers.com/html/artikel/art_020212_multix.php?page=1

Permalänk
Medlem

lagligt att göra säkerhets kopior på sina egna spel!
skulle nog titta på X-ECUTER som de säljer på www.psxcare.com
går inte att missa, finns på första sidan! Ska tydligen vara lätt att löda in!

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Jag anser inte att jag harbrutigt mot någon av bestämmelserna här på SWEC!

Jag vill kunna flusha om kortets BIOS så att jag är säker på att jag kan vara säker mot framtida peoblem som kan uppstå....

Så det blir nog ett PC-BioXX chips

Som jag har förstått det är det BIOS:t som ger kortet sina egenskaper, stämmer detta?

Permalänk
Medlem

Sätta i stööre hårdisk, köra linux

bara för att man knäcker en box så betyder inte det automatiskt att man skall spela piratspel

/Daniel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sandro
Jag anser inte att jag harbrutigt mot någon av bestämmelserna här på SWEC!

Jag vill kunna flusha om kortets BIOS så att jag är säker på att jag kan vara säker mot framtida peoblem som kan uppstå....

Så det blir nog ett PC-BioXX chips

Som jag har förstått det är det BIOS:t som ger kortet sina egenskaper, stämmer detta?

kan inde de flesta mode-chip byta bios, tror att det jag rekomenderade nog kan det! kolla på www.psxcare.com de har många svar på deras forum om moddade xbox!

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Det bästa chippet med tanke på framtidssäkerhet just nu är PC-Bioxx, går att beställa i EU från http://www.bestplayer.de/
X-ecuter är ett bra chip men ett PC-Bioxx kan flashas om så det klarar allt som X-ecuter klarar av (tex med X-ecuters bios)

Ny ryktas det iofs om ett nytt chip Matrix (Xodus) som inte skall behöva lödas, problemet med detta chip är att det inte har släppts några bilder eller beskrivingar på hur det är tänkt fungera.
Leverantören är inte heller den mest pålitliga www.easybuy2000.com , så även om chippet är bra (vilket det borde vara så länge det inte rör sig om nån clipslösning) så finns risken att det blir leveransförseningar.

/havoc

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Någon som vet vart man kan finna BIOS:ar till Xboxar??? Någon måste veta!

Permalänk
Hedersmedlem

Här finns två olika versioner av bios till Xbox, hittade det med google på två minuter ;):)

http://www.x-digital.addr.com/home/

EDIT: Fan, glömde länken först

Permalänk

"Allows to use home-made software on the Xbox" <-- det måste man ha för att få Linux att funka va? (har det kommit ut än? jag vet att dom har fått igång det iallafall)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
"Allows to use home-made software on the Xbox" <-- det måste man ha för att få Linux att funka va? (har det kommit ut än? jag vet att dom har fått igång det iallafall)

Ja.
Orginalbios tillåter endast singerade program från MS.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SantaClaus
Här finns två olika versioner av bios till Xbox, hittade det med google på två minuter ;):)

http://www.x-digital.addr.com/home/

EDIT: Fan, glömde länken först

Jupp, du har aldeles rätt, det är 2st olika versioner av bios tll x-box, dock så är det 2st orginalbios

/Daniel

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ParaZide

Jupp, du har aldeles rätt, det är 2st olika versioner av bios tll x-box, dock så är det 2st orginalbios

/Daniel

Att det ska vara så petigt

Här är iallafall inte originalbios
http://www.xraq.com/xbox

För mer info om EvolutionX 2.5 Bios
http://www.x-digital.addr.com//noncgi/ultimatebb.php?ubb=get_...

Sen så går det att köra spel och program utan multi-x chip, fast då måste man plocka ut flashminnet och köra det i en "lös" biosprogrammerare och flasha om det.

Permalänk
Medlem

humpf.... lagar är till för att brytas...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tonton

*cut*

Det handlar inte om att "sätta dit folk", det handlar om att hålla ett intressant o trevligt forum rent, trevligt o fritt från skit.
Att anmäla en tråd visar ju bara på ett aktivt deltagade, istället för att bara tänkta:"-Äh, det är nog nån annan som redan anmält det, så varför ska jag..."
Jag tycker Spooler gjorde ett bra jobb.
En aktiv Swec'are är en bra Swec'are!

/Laggeman

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Hedersmedlem

Trådanmälarna gör ett tappert jobb för att hålla forumet rent på skit som dagligen postas. Vi har knappast tid eller ork att leta igenom milslånga trådar efter regelöverträdelser. Vi skuttar omkring och kommer vi över något städar vi upp - skräp som undgått våra ögon blir vi tipsade om, något som är ganska ovärderligt.

Tonton, zippzon och maDa borde studera reglerna närmare. Den paragraf ni ur Sweclockers regler brutit mot är följande:

§5 Trådanmälare
Klagande på personer som anmäler en tråd till en moderator leder till varning.

http://forum.sweclockers.com/regler.html

Kommentarer angående detta tas som vanligt på grillcliff@sweclockers.com. Skulle ni mot förmodan inte förstå föregående mening, staffas vederbörande person på lämpligt vis.

Permalänk
Medlem

hahahaha...

Visa signatur

irl?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII

Suse 8 funkar.

Visa signatur

Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Benjamin Franklin
Länk.

Permalänk
Avstängd

ja jag e också jävligt sugen på att köpa ett chip till min box... men vad jag undrar e hur man sedan ska flasha det? funderade på EVOLUTION X(endast bios va?) ett tag och senare även X-ECUTER. PC-Bioxx har jag inte ens hört talas om men det låter ju bra om man kan flasha det och med bara 9 lödpunkter sladdar då antar jag... men lättast att sätta dit är fort farande X-ECUTER eftersom man bara lägger det på en plats o smälter ner lödtenn i ett par hål.. och sen EN enda sladd... nackdelen e att det inte verkar gå att flasha det... eller ska an kanske vänta på fler chip?
jag vill iaf installera det själv! annars blir det för dyrt...
hör av dej om du beställer... vill veta hur det gick

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv