Permalänk
Medlem

Köpråd av grafik kort

Hej, jag har en del frågor, angåden grafik kort.

Är det här grafik kortet värt att köpa? (ASUS Radeon HD 4850 1GB...)
Jag kommer inte updatera på ett tag om jag köper det här kortet.

Det var nån som sa att jag skulle köpa 4850, men det finns massa olika som heter 4850 tex ASUS, Gigabyte, Sapphire Vad är det för skilland på dessa kort? är det bara olika företag som gör korten, men dem presterar lika bra?

Tacksamm för snabbt svar!

Edit:
Så här ser min dator ut nu. (bara grafik kort som ska upgraderas, även nätagg om det är ett måste)
350w nätagg

MVH
Jocke

Permalänk

Jag är också jäkligt nyfiken på vilket grafikkort man ska köpa...
Jag tror vad andra kommer fråga sig är vad du kommer använda datorn till mest... Spel eller ???

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Chassi Lian Li O11 MINI Black MB Asus ROG Strix X570-F CPU Ryzen 5900x / NZXT Z63 RAM 64Gb DDR4 HyperX SSD 2T+2 M.2 + Seagate 2Tb + 2 Ssd GPU Asus Strix GTX3080Ti Oc PSU Corsair SF750 Skärm Odyssey G9 G93SC/ 2x27" LG GP850.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sundheden
Jag är också jäkligt nyfiken på vilket grafikkort man ska köpa...
Jag tror vad andra kommer fråga sig är vad du kommer använda datorn till mest... Spel eller ???

Nja jag spelar inte allt för mycket, men grafik kortet ska vara för spel annars klarar jag mig på det jag har just nu.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Embu
http://www.dustinhome.se/pd_5010207188.aspx?csref=Sweclockers...

varför inte ett sånt??

Ja varför inte? jag är så kass på att hitta vad som är bra just därför jag skapade denna tråd

tackar för din post

Permalänk
Medlem

och asus,xfx, bfg,saphire o alla dom är olika märken.. och du lär behöva ett nytt nätagg..

Visa signatur

Chassi Lian Li O11 MINI Black MB Asus ROG Strix X570-F CPU Ryzen 5900x / NZXT Z63 RAM 64Gb DDR4 HyperX SSD 2T+2 M.2 + Seagate 2Tb + 2 Ssd GPU Asus Strix GTX3080Ti Oc PSU Corsair SF750 Skärm Odyssey G9 G93SC/ 2x27" LG GP850.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

och asus,xfx, bfg,saphire o alla dom är olika märken.. och du lär behöva ett nytt nätagg..

okej ännu ett tack vad skulle vara bra? 400w, 450w, 500w?

där kom svaret

Permalänk
Medlem

mmm köp den på inet så får du gratis frakt

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

mmm köp den på inet så får du gratis frakt

jag tog bara dustin.com för att det var nån länk från pricerunner hadde inte tänkt köpa sakerna där ifrån ändå (brukar hålla mig till komplett) Men ska nog ta o be farsan langa sitt kort nr så jag kan handla över nätet (inte hunnit fixa något kort för att handla över nätet än ;P)

Edit:

Mer posts behövs ej har redan fått min hjälp jag behövde. Tack så mycket för den snabba responden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mummrik
jag tog bara dustin.com för att det var nån länk från pricerunner hadde inte tänkt köpa sakerna där ifrån ändå (brukar hålla mig till komplett) Men ska nog ta o be farsan langa sitt kort nr så jag kan handla över nätet (inte hunnit fixa något kort för att handla över nätet än ;P)

Edit:

Mer posts behövs ej har redan fått min hjälp jag behövde. Tack så mycket för den snabba responden!

Postförskott inget kort som behövs här inte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lordh
Postförskott inget kort som behövs här inte.

jaja har redan pratat med dem så blir väll att beställa

Edit:
hur hittar jag sweclockers erbjudandet för fri frakt?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Edit:

https://www.inet.se/datorkomponenter/grafikkort/powercolor-ra...

Köp den istälett, Presterar iprincip som HD4850, Kostar mindre, drar mindre ström = Du behöver inget nytt nätagg = Kostar ennu mindre (:

Mvh r3mpuh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r3mpuh
https://www.inet.se/datorkomponenter/grafikkort/powercolor-ra...

Köp den istälett, Presterar iprincip som HD4850, Kostar mindre, drar mindre ström = Du behöver inget nytt nätagg = Kostar ennu mindre (:

Mvh r3mpuh

tack för ditt svar men jag har bestämt mig jag kör på det dem andra sa pga den ligger på 1gb och den du posta ligger på 512mb (även om jag inte vet vad det gör så låter det bättre med den andra )

Permalänk
Medlem

Annars har komplett grymt pris på 4890 nu;
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=483033&utm_source=komple...

Visa signatur

NZXT H6 · NZXT C850 · STRIX B650E-F · 7800X3D · ASRock 7900XT · G.Skill 32GB DDR5-6000 · WD Black 2TB

Permalänk
Avstängd
Citat:

tack för ditt svar men jag har bestämt mig jag kör på det dem andra sa pga den ligger på 1gb och den du posta ligger på 512mb (även om jag inte vet vad det gör så låter det bättre med den andra )

Okej, du avgör.

Men om du ska köra på HD4870, köp corsairs 400w, det räcker och blir över. (200kr billigare)'

Då blir priset ca ~2100 för nätagg+graffe.
Medans HD4770 endast blir 1070kr.

HD4870 är ca 25-60% bättre än HD4770 beroende på spel och upplösning.

/r3mpuh

Permalänk
Medlem
Citat:

Okej, du avgör.

Men om du ska köra på HD4870, köp corsairs 400w, det räcker och blir över. (200kr billigare)'

Då blir priset ca ~2100 för nätagg+graffe.
Medans HD4770 endast blir 1070kr.

HD4870 är ca 25-60% bättre än HD4770 beroende på spel och upplösning.

/r3mpuh

redan beställt

Permalänk
Avstängd
Citat:

redan beställt

Bra grejjor du har besällt, men om du har ont om pengar kan du alltid ändra i beställningen (:

Permalänk
Medlem
Citat:

Bra grejjor du har besällt, men om du har ont om pengar kan du alltid ändra i beställningen (:

hehe har faktsikt ingen aning om vad jag har beställt (noll koll på data komponenter) men som folket säger så säger dem att det e bra saker. Pengarna fixar päronen

Allt började med att jag beställde ett uppgraderings paket på komplett för en billig slant. Men sen så tyckte jag det var lika bra att köpa nytt grafik kort eftersom att mitt gammla har några år på nacken.
Fick hela paketet för ca 3500 - 4000 kr dvs moderkort, cpu, ram, nätagg och grafik kort

Tackar er alla för den snabba o bra responden!

MVH
Jocke aka "Data Geniet" .... NOT!

Permalänk

Nej lol, HD 4850 x2