Vinn $200 + annat i en SDL-spelutvecklingstävling.

Permalänk
Medlem

Vinn $200 + annat i en SDL-spelutvecklingstävling.

Började så smått att bekanta mig med SDL häromdagen och hittade in till SDLtutorials.com som, utan tvekan, ger den absolut bästa introduktionen och förståelsen av SDL av det jag sett hittills. Är det någonting som du inte riktigt förstår så hjälper dessutom Tim Jones (Tom Jones någon?) som verkar vara författaren bakom hela kalaset mer än gärna till.

Slutfjäskat för min del. Ville bara förmedla att jag också såg på sidan att de har en aktiv tävling igång som går ut på att utveckla ett "sido-scrollande" spel av "R-typ" baserat på SDL (mer info på SDLtutorials.com/contest)

Utdrag från http://www.sdltutorials.com/:
The Prize:

* $200 (PayPal) (Thanks Sergey Tikhonov for the donation!)
* Permission to help moderate SDLtutorials.com (if the winner wishes)
* SDLtutorials.com email address (if the winner wishes)
* Has first grabs at joining (as a developer) Tim’s upcoming Indie Game Development Website.
* Free Copy of Half Life 2 (via Steam)

Spelet ska vara klart den 1 september 2009 (Tävlingen annonserades den 2 juni 2009). Det är givetvis ingen idé för mig att försöka, speciellt med tanke på att jag rycker in nu på måndag, men jag tänkte att det kanske finns en och annan kodknackare här på Sweclockers som vill ge det ett försök. Priserna är trots allt, åtminstone i mitt tycke, av det bättre slaget. Om inte annat så hittar ni där en mycket imponerande SDL-tutorial (åtminstone de första två kapitlen, har bara hunnit dit än så länge)

Visa signatur

Stationär: Gigabyte DS3 | E6600 @ 3.2Ghz | BFG 8800GTS @ 610/1020 | 2GB DDR2 6400 | 400GB SATA2
HTPC: ABIT F-I90HD | E4500 | ASUS HD2400PRO | 2GB DDR2 6400 | 500GB SATA2
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if