Spotify, messenger och OS X

Permalänk
Medlem

Spotify, messenger och OS X

Tja,

Detta är väl inte det mest nödvändiga men det stör mig lite. Är det någon som har problem med att musiken från Spotify inte visas i "What I'm listening to" i MS Messenger for Mac? Det funkar med iTunes och borde funka med Spotify, tycker jag iaf.

MacBook Pro 17"
Mac OS X 10.5.7
Spotify 0.3.18
Microsoft Messenger for Mac 7.0.2

Har testat att googla, men hittar inget som passar in på mitt problem.

[EDIT] Jaha, och så testade jag att söka lite till. Hittade detta på Spotifys forum. *Suck* Varför hittar jag alltid sådant efter jag lagt en tråd.

"The personal message for MSN doesn't work on Mac, it might be something we can add in the future. Thanks for the suggestion. "

Permalänk
Medlem

Re: Spotify, messenger och OS X

Citat:

Ursprungligen inskrivet av frfa
Posten ovanför.

Äh, det gör inte så mycket, nu vet ju dom som söker på swec att det är såhär.

Permalänk
Medlem
Citat:

text..

Om du kan tänka dig prova den utomordentligt schysta chatklienten Adium så finns det några simpla hack för att få Spotify-status i t.ex. MSN. Se t.ex. http://blogg.theocho.eu/2009/02/spotify-i-adium-status/ eller http://codesnippets.joyent.com/posts/show/1954

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0bzor!
Om du kan tänka dig prova den utomordentligt schysta chatklienten Adium så finns det några simpla hack för att få Spotify-status i t.ex. MSN. Se t.ex. http://blogg.theocho.eu/2009/02/spotify-i-adium-status/ eller http://codesnippets.joyent.com/posts/show/1954

Har dragit igång Adium nu och det verkar schysst som fasen, men dock så fick jag inte det andra att funka. Ska testa lite mer hemma sedan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Har dragit igång Adium nu och det verkar schysst som fasen, men dock så fick jag inte det andra att funka. Ska testa lite mer hemma sedan.

Mm gör så, jag har själv inte provat denna lösning då jag inte finner någon anledning att broadcasta namnet på musiken jag lyssnar på - men det ser ju ut som det borde fungera.

Adium är riktigt trevligt, lätt den bästa chatklienten jag använt - smidigt, snabbt och väldigt anpassningsbart.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD

Permalänk
Medlem

jag tycker inte om msn versionen på mac, tycker den är värdelös, å alla andra "syster" program för msn på mac är med ganska dåliga... inget som kan mäta sig med windows version av msn..... vilket jag tycker är väldigt tråkigt....

tex på msn "orginal msn klient" för mac kan man inte visa bild på sig själv, kommer alltid en error att bild formatet inte stöds å det gäller alla bilder.

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rolle90
jag tycker inte om msn versionen på mac, tycker den är värdelös, å alla andra "syster" program för msn på mac är med ganska dåliga... inget som kan mäta sig med windows version av msn..... vilket jag tycker är väldigt tråkigt....

tex på msn "orginal msn klient" för mac kan man inte visa bild på sig själv, kommer alltid en error att bild formatet inte stöds å det gäller alla bilder.

Du säger alltså att en klient för något så simpelt som IM som lätt tar upp en halv gig minne och krossar några år gamla datorer mellan tänderna till frukost är bra?

Visst, dom flesta andra alternativ saknar fjortisfunktionerna som är lite roliga emellanåt. Men MS version av messenger är fan inte bra.

Visa signatur

I think I'll have myself a beer...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olga32
Du säger alltså att en klient för något så simpelt som IM som lätt tar upp en halv gig minne och krossar några år gamla datorer mellan tänderna till frukost är bra?

Visst, dom flesta andra alternativ saknar fjortisfunktionerna som är lite roliga emellanåt. Men MS version av messenger är fan inte bra.

Håller med.

Adium är flertalet gånger bättre och skönare än vad någon version utav MSN/Live messenger någonsin varit.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olga32

+1

Man måste fan har Dual-Core för att köra Windows versionen av Messenger.

Jag körde messenger på windows igår efter ca 8 månader sedan sist. Galet chockad man blev. Sen när den skulle uppdateras så tog det 67 meg bara patchen (!!!!).

Jag förstår inte vilka funktioner man har på Messenger Windows som behövs som man inte får tillgång till på Mac?

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk

Adium krossar alla sina konkurrenter.

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Medlem

Nu är visserligen min installation av adium större än den med microsoft messenger på min mbp men Adium är så oändligt mycket bättre! Sedan är ankan väldigt gullig med!

Permalänk
Medlem

Finns 1 sak som enligt mig gör att man inte kan ta bort microsofts messenger från macen.

1. Filskickning. Det går snabbar att skicka filer med MSN Messenger än Adium

Resten är saker som man kan leva utan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nuffsed
Finns 1 sak som enligt mig gör att man inte kan ta bort microsofts messenger från macen.

1. Filskickning. Det går snabbar att skicka filer med MSN Messenger än Adium

Resten är saker som man kan leva utan

Filskickning varken går eller har någonsin gått snabbt med MSN Messenger - oavsett version/klient. Det finns betydligt bättre sätt att skicka saker.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0bzor!
Filskickning varken går eller har någonsin gått snabbt med MSN Messenger - oavsett version/klient. Det finns betydligt bättre sätt att skicka saker.

Tex skype som verkar funka sjukt bra för just det, har skickat filer på flera gig som har legat på 1,2MB/s konstant till folk me 10Mbit/s DL vilket är riktigt bra, vet dock ingen annan som har 100Mbit/s så jag vet inte hur det skulle funka att skicka filer med 100Mbit/s via Skype.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=|ZetaXtreme|=-
Tex skype som verkar funka sjukt bra för just det, har skickat filer på flera gig som har legat på 1,2MB/s konstant till folk me 10Mbit/s DL vilket är riktigt bra, vet dock ingen annan som har 100Mbit/s så jag vet inte hur det skulle funka att skicka filer med 100Mbit/s via Skype.

Mm Skype är mycket bättre. Brukar dock bli att jag kör igång Papaya när jag ska skicka saker till folk, då maxar man alltid linorna.

Visa signatur