Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nacka
Registrerad
Sep 2009

Behöver hjälp med .bat-fil

Hej.

Jag håller på med att göra en .bat-fil för att starta ett antal program. Man ska skriva in programmets/programmens namn och sen skriva go. Jag vill att den ska starta programmen när man skriver "go" och inte direkt. Man ska också kunna skriva list för att se vilka program som ska starta. Men när jag kör filen så startar alla program (både Vlc och Skype) och när jag skriver lisst så syns alla. Jag är lite nybörjare på .bat-filer och har kört fast nånstans, tror det är nånting med "if-kommandot". Så jag vände mig till alla duktiga experter på Sweclockers...

Här är koden hittills: