Permalänk

alla knappar som hänger ihop med windows på mitt saitek eclipse 2 verkar ha slutat fungera plötsligt? höj , sänk play och pause o.s.v. Om jag plockat isär tangentbordet tidigare för att rengöra och sedan satt ihop och det fungerat ända fram till idag är väl garantin blåst kan jag tro ?

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

XFX valde ju att börja sälja ATi/AMD tidigare bl a eftersom nVidias nya generation blev så extremt försenade. Det har lett till färre XFX/nVidia-modeller och jag tror även att XFX tappade sin "preferred partner"-status (eller vad de kallar det) vilket ytterligare minskar deras möjligheter att vara tidigt och brett ute med nya modeller.

Nvidias moderkortssida ligger i respirator och förväntas somna in för gott inom ett år om inget under sker.

Edit: Tydligen har XFX helt slutat med nVidia pga ovanstående anledningar. Inte funderat speciellt på det eftersom jag aldrig varit specifikt märkesbunden bortsett från Asus.

Ok tack för svaren tycker det e synd att dom la ner Nvidia delen, tyckte deras moderkort va fett nice

Permalänk
Medlem

Ska ni ha nån slags rea nu i jul? Skulle vilja ha en skärm men pengarna tillåter inte :-/

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Medlem

Tänkte kolla om ni kan ta in en SATA 6,0 Gbps sladd. Vet inte vilka längder som går att få tag på, men gärna någon mellan 30 och 50 cm.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Kan ni ta in / Kommer ni ta in NZXT chassin någon gång ? Skulle gärna vilja beställa ett whisper

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Sajmon37:

Kan ni ta in / Kommer ni ta in NZXT chassin någon gång ? Skulle gärna vilja beställa ett whisper

|
v

Skrivet av inet.se:

Vi hade NZXT innan, men valde att sluta då de inte sålde något vidare.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Tänkte kolla om ni kan ta in en SATA 6,0 Gbps sladd. Vet inte vilka längder som går att få tag på, men gärna någon mellan 30 och 50 cm.

Känns ganska onödigt då en vanlig SATA kabel går precis lika bra.

Visa signatur

Det finns ingen licenspliktig utrustning i mitt hushåll

Permalänk
Medlem

Kategori väskor

I kategorin väskor har ni lite udda populära väskor!

Planerar att köpa en dator som jag plockar själv för första gången.
Ger ni råd och rekommendationer kring delarna man valt så man får en bra dator?
Alltså att resultatet är det man tror man plockat ihop?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wingren:

Känns ganska onödigt då en vanlig SATA kabel går precis lika bra.

På vilket sätt går det lika bra när den inte har lika många stift (vad jag vet, kanske har fel)?

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Sorry, har inte sett det :-V

Permalänk

1. Tänkte beställa en ihopplockad dator med montering. Ett av mina större användningsområden kommer vara att koppla datorn till tv med hdmi. Och jag undrar då givetvis om det finns hdmi utgång på alla chassin, eller vilka chassin man isåfall måste välja mellan? Och om det sedan är ytterligare något jag måste köpa till tex.

2. Sedan angående den tekniska biten. Räcker det att köpa ett bra grafikkort + processor så är man garanterad att uppspelning av hdfilm (720p/1080p) kommer att flyta på utan minsta problem eller? Eller är det något jag måste tänka på här när jag väljer komponenter? Hade tänkt mig phenom x4 955 + hd5850/6870.

Tack på förhand.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av belzebubb89:

1. Tänkte beställa en ihopplockad dator med montering. Ett av mina större användningsområden kommer vara att koppla datorn till tv med hdmi. Och jag undrar då givetvis om det finns hdmi utgång på alla chassin, eller vilka chassin man isåfall måste välja mellan? Och om det sedan är ytterligare något jag måste köpa till tex.

2. Sedan angående den tekniska biten. Räcker det att köpa ett bra grafikkort + processor så är man garanterad att uppspelning av hdfilm (720p/1080p) kommer att flyta på utan minsta problem eller? Eller är det något jag måste tänka på här när jag väljer komponenter? Hade tänkt mig phenom x4 955 + hd5850/6870.

Tack på förhand.

Det kommer inte vara några problem med de sakerna kan jag lova

HDMI kopplar du till grafikkortet, inte chassit.
Av dem korten bör du satsa på ett 6870 imo, och alla de har på inet har HDMI-utgång.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

en felande länk

Den som söker han hittar, men kanske inte alltid just det han söker

När man klickar på Antivirus/Brandvägg, kommer Windows sortimentet upp som populära produkter

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Roghan:

Den som söker han hittar, men kanske inte alltid just det han söker

När man klickar på Antivirus/Brandvägg, kommer Windows sortimentet upp som populära produkter

Men Windows 7 har ju inbyggd brandvägg! xD

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Inet
Skrivet av KKay:

Tjena inet!
Sett att några bett om klistermärken, är det något ni kan skicka ut separat?

Mvh

Skrivet av Konichiwa:

Skulle vara najs om man också kunde få lite taurus klistermärken

Kul och klistra på datorn o skärmen till DH

Vi kommer inom kort att ta fram ett ark med olika Inet-klistermärken, återkommer när det är klart! Tyvärr kommer vi inte att hinna fixa det innan dreamhack då leverantören behöver mer än en vecka på sig att trycka dem.

Skrivet av Exsid:

Hej, har en fråga som gäller grafikkortet Gigabyte Radeon HD6870 - har ni dessa inne just nu? På eran sida står det "Obekräftat"
Om inte, när förväntas ni få in dem :)?

Tacksam för svar!

Vi får in leveranser löpande, men backloggen är riktigt stor så alla kort som kommer in går till liggande ordrar. Så lägg en order om du vill ha ett kort så fort som möjligt.

Skrivet av artist:

Hej!

Först och främst tack för en bra affär, köpte en ny burk här i dagarna. Nu vart tyvärr två av mina kollegor så pass imponerade över priset att dom ville ha nya datorer dom med. När jag kikar igenom AM3 moderkorten så är det väldigt urplockat. Kommer ni få in en ny sändning i dagarna?

AM3 moderkort är på väg och kommer att trilla in under denna och nästa vecka!

Skrivet av Stealthbomb:

Hej, har ni tankar på att ta in Thermalrights nya värstingkylare Silver Arrow? Thermalright Silver Arrow - Hitta lägsta pris, omdömen och information om CPU-kylare

Ni har TRUE-kylare från Thermalright i ert sortiment redan vilka känns lite gamla i dag. Silver Arrow presterar aningen bättre än Noctua's monster NH-D14 och är sisådär 3ggr roligare att titta på. Ni har tills Sandy Bridge's releasedatum på er!

Vi håller på att undersöka möjligheten att ta in fullsortiment på Thermalright. Ploppar upp på hemsidan om vi tar in det.

Skrivet av Nagel:

Hej Inet för ett tag sedan hade ni Asus AT3IONT-I Deluxe men kan inte längre hitta den utan endast den vanliga hos er. Undrar varför den inte finns längre.

Vi har valt att sluta sälja detta kort, men det går att lösa en specialbeställning till dig. Dra ett mail eller ring så ska vi försöka lösa det för dig!

Skrivet av ErsdaHL06:

alla knappar som hänger ihop med windows på mitt saitek eclipse 2 verkar ha slutat fungera plötsligt? höj , sänk play och pause o.s.v. Om jag plockat isär tangentbordet tidigare för att rengöra och sedan satt ihop och det fungerat ända fram till idag är väl garantin blåst kan jag tro ?

Snälla, ta ej enskilda ärenden i denna tråd då det är mot SweClockers regler. Slå oss en signal på 031-652700 eller skicka ett mail till service@inet.se så återkommer vi med ett svar!

http://www.sweclockers.com/forum/71-butiker-och-tillverkare/a...

Skrivet av tonix:

Ska ni ha nån slags rea nu i jul? Skulle vilja ha en skärm men pengarna tillåter inte :-/

Ett par bra erbjudanden till jul ska vi allt se till och fixa!

Skrivet av Piece of Cake:

Tänkte kolla om ni kan ta in en SATA 6,0 Gbps sladd. Vet inte vilka längder som går att få tag på, men gärna någon mellan 30 och 50 cm.

SATA 3.0 skall gå alldeles utmärkt att köra på vanliga SATA-kablar. Däremot rekommenderas att undvika de allra billigaste varianterna av SATA-kablar.

Skrivet av Roghan:

I kategorin väskor har ni lite udda populära väskor!

http://img713.imageshack.us/img713/1638/vskor.jpg

Planerar att köpa en dator som jag plockar själv för första gången.
Ger ni råd och rekommendationer kring delarna man valt så man får en bra dator?
Alltså att resultatet är det man tror man plockat ihop?

Väskkategorin fixad!

För att få råd är det bara att maila in på info@inet.se eller slå oss en signal på 031-652700 så hjälper vi till!

Skrivet av belzebubb89:

1. Tänkte beställa en ihopplockad dator med montering. Ett av mina större användningsområden kommer vara att koppla datorn till tv med hdmi. Och jag undrar då givetvis om det finns hdmi utgång på alla chassin, eller vilka chassin man isåfall måste välja mellan? Och om det sedan är ytterligare något jag måste köpa till tex.

2. Sedan angående den tekniska biten. Räcker det att köpa ett bra grafikkort + processor så är man garanterad att uppspelning av hdfilm (720p/1080p) kommer att flyta på utan minsta problem eller? Eller är det något jag måste tänka på här när jag väljer komponenter? Hade tänkt mig phenom x4 955 + hd5850/6870.

Tack på förhand.

Skrivet av TheDaemon:

Det kommer inte vara några problem med de sakerna kan jag lova

HDMI kopplar du till grafikkortet, inte chassit.
Av dem korten bör du satsa på ett 6870 imo, och alla de har på inet har HDMI-utgång.

Stämmer! Slå oss gärna en signal på 031-652700 eller skicka ett mail till info@inet.se om du har fler frågor.

Skrivet av Roghan:

Den som söker han hittar, men kanske inte alltid just det han söker

När man klickar på Antivirus/Brandvägg, kommer Windows sortimentet upp som populära produkter

Skrivet av TheDaemon:

Men Windows 7 har ju inbyggd brandvägg! xD

Hehe, ansvarig är kontaktad och ska fixa till det under dagen.

Med vänliga hälsningar från ett vitt Göteborg!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Tack för klistermärkena och Godiset!

Visa signatur

Intel I7 950 @3.8GHz | Nvidia GTX570 | Asus Sabertooth X58 | 6gb Corsair PC3 @1600MHz | Samsung F3 1TB | CM 690 II Advanced | Corsair AX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

SATA 3.0 skall gå alldeles utmärkt att köra på vanliga SATA-kablar. Däremot rekommenderas att undvika de allra billigaste varianterna av SATA-kablar.

Ok, eftersom det finns kablar som heter SATA 6,0 Gbps så trodde jag att det var nödvändigt, (likt USB 3.0 som liknar 2.0 till utseendet men har fler stift) men sladden som följde med mitt GA-X58A-UD3R räcker alltså?

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Cred till Inet för min första serviceupplevelse vad gäller en datorkomponent. Ett felande nätagg som skickades in och fick ett nytt inom en vecka. Synd att jag inte fick godis i returen

Tack inet.

Permalänk

Tack Inet för klistermärken och musmattan. Det är sånt som gör er till den bästa datorbutiken:D

Visa signatur

i5 750 3,7ghz,xfx hd 6870(snart ett till), gigabyte mobbo,corsair 60gb ssd,1250gb hdd, lian Li k62, 4gb ram, corsair agg 550w.

Permalänk
Medlem

Beställde en hel dator i morse, hoppas den kommer till imorrn så jag kan bygga ihop den tills DH

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Hedersmedlem

Tack så mycket för t-shirten inet! Ska bli spännande att se vad för tävlingar och fina priser ni kommer ha på Dreamhack!

Ni är bäst!

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk

Tjenare

Varför säljs inga sapphire radeon kort på inet längre för? Märkte det häromdan, blev bara lite nyfiken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrikfotograf:

Textvägg

Som sagts ett antal gånger till en rad olika personer, den här tråden är inte till för att ta upp enskilda ärenden. Ring eller skicka mail till Inet istället, som xeorix påpekade.

Visa signatur

Permalänk

Hop o hej

Kommer ni att ta in COUGAR GX i erat sortiment?
typ 800 wattaren

Visa signatur

Chassi: Lian Li D600 CPU: i7 9700K, Kylare: be quiet! Dark Rock 4 Pro MB: Asus z390F GPU: Asus Rx470 Ljud: Edifier s730-2.1 NVMe: Samsung 970 EVO 1TB*3 HDD: WDC - Red 8TBx4 RAM: Corsair Dominator Platinum 16GB 3200Mhz PSU: CORSAIR AX 850W

Permalänk
Inet
Skrivet av CloX:

Cred till Inet för min första serviceupplevelse vad gäller en datorkomponent. Ett felande nätagg som skickades in och fick ett nytt inom en vecka. Synd att jag inte fick godis i returen

Tack inet.

Skönt och höra att allt fungerar som det ska.

Skrivet av Piece of Cake:

Ok, eftersom det finns kablar som heter SATA 6,0 Gbps så trodde jag att det var nödvändigt, (likt USB 3.0 som liknar 2.0 till utseendet men har fler stift) men sladden som följde med mitt GA-X58A-UD3R räcker alltså?

Jupps!

Skrivet av Konichiwa:

Beställde en hel dator i morse, hoppas den kommer till imorrn så jag kan bygga ihop den tills DH

Vi håller tummarna att Posten levererar i tid!

Skrivet av Raketnisse:

Varför säljs inga sapphire radeon kort på inet längre för? Märkte det häromdan, blev bara lite nyfiken

Vi har ingen större efterfrågan på Sapphire och har valt att fokusera på främst XFX när det gäller ATI-kort.

Skrivet av LightForz:

Kommer ni att ta in COUGAR GX i erat sortiment?
typ 800 wattaren

Som det ser ut nu kommer dessvärre Cougar att fasas ut från vårt sortiment.

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk

Jag måste Tacka för Godiset, Klistermärkena, Musmattan, Vibrationsdämparna och den suveräna leveranstiden!
Det är ju solklart att man kör på Inet.se i framtiden, även om jag redan bara köpt på Inet sen en bit tillbaka ^^

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem

Hej inet .

Angående er funktion med fraktfritt över 500 för sweclockers medlemmar, eftersom ni nu finns här kanske ni borde göra något så att man skapar ett konto på er sida sedan får man binda det med sitt sweclockers konto och spärra tjänsten för övriga användare- Alltså så att man på något sätt måste göra en bekfräftan på att man har ett sweclockers konto

Visa signatur

Cpu : Intel i5 9400F Gpu : Asus geforce rtx 2060 6 gb Ram: 16 gb ddr4 Moderkort : Asus prime b360M Nätaggreagat : Corsair tx 650 w Hårddiskar : samsung spinpoint f1 500gb, WD eco green 1 tb Chassi : Cooler Master Elite 430
Fri frakt inet : http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av cirderf:

Hej inet .

Angående er funktion med fraktfritt över 500 för sweclockers medlemmar, eftersom ni nu finns här kanske ni borde göra något så att man skapar ett konto på er sida sedan får man binda det med sitt sweclockers konto och spärra tjänsten för övriga användare- Alltså så att man på något sätt måste göra en bekfräftan på att man har ett sweclockers konto

Väldigt mycket arbete för ingenting låter det där som, vem som helst kan registrera sig på Sweclockers lika gärna som de hittar erbjudandet överhuvudtaget.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Snabb leverans av routern. Nöjd kille!

Go häxvrål!

Permalänk

Varför har ni så högt pris på Define XL? Ni började ju med 1099 och höjde det snabbt till 1221kr? Andra återförsäljare håller sig ju till det rekommenderade priset.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.