Permalänk
Medlem

hej
jag undrar cirka hur lång tid tardet för er att godsänna en felanmälan?
ps inget negativt vill bara veta ungifär hur lång tid det tar.

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 955 3,2GHz |Gigabyte GA-870A-UD3 | XFX Radeon HD6870 1GB | OCZ 4GB DDR3 Platinum | 500GB Western Digital Caviar Blue | antec ninehundred two

Permalänk
Medlem

Tack snälla Inet, ni är geniala!

När frugan ser kartongen som kommer hem och ställer sig barskt och frågar, "Jaha! Vad har du köpt nu då!?", ja då behöver jag bara kasta över pingvinstången till henne så blir hon glad igen och får något annat att tänka på.

Tack!

Visa signatur

Gaming: Win 10 64-bit | FD Define S | MSI B450M PRO-VDH MAX | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance | AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 36MB | MSI GeForce RTX 2060 SUPER 8GB ARMOR OC | Corsair CX 600M 80+ Bronze Modulär | ASUS VG248QE |
Server Win 10 64-bit | FD Define R4 | ASRock Z77 Pro4 | Intel Core i7 3770K + Noctua NH-C12P SE14 | Corsair 8GB (1x8192MB) CL10 1600MHz VENGEANCE + 4GB okänt märke |

Permalänk
Inet
Skrivet av Rickard11:

Varför har ni så högt pris på Define XL? Ni började ju med 1099 och höjde det snabbt till 1221kr? Andra återförsäljare håller sig ju till det rekommenderade priset.

Priset har dessvärre hoppat upp av misstag, fixat nu! Vi kommer att kontakta kunder som betalt mer än 1099:- och justera priset / betala tillbaka mellanskillnaden på dessa ordrar.

Skrivet av gurraf:

hej
jag undrar cirka hur lång tid tardet för er att godsänna en felanmälan?
ps inget negativt vill bara veta ungifär hur lång tid det tar.

Felanmälan godkänns löpande under arbetstid. Om det tar mer än någon dag för din felanmälan att godkännas får du gärna slå oss en pling så att vi kan kolla vad som gått fel.

Skrivet av Djärven:

Tack snälla Inet, ni är geniala!

När frugan ser kartongen som kommer hem och ställer sig barskt och frågar, "Jaha! Vad har du köpt nu då!?", ja då behöver jag bara kasta över pingvinstången till henne så blir hon glad igen och får något annat att tänka på.

Tack!

Kul att det uppskattas!

Trevlig kväll!

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Butik i malmö

Permalänk
Medlem
Skrivet av phlfztdt:

Butik i malmö

Exakt!

Visa signatur

Moderkort: Asus M4A89GTD/USB3 | Processor: AMD Phenom II X4 955 | Grafikkort: XFX Radeon 6870 | Nätaggregat: OCZ Modxstream 600W | Lagring: Hitachi 500GB
iPhone 4 32GB | MacBook Pro 17" (Unibody)
Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Moderator
Moderator

Äh, Stockholm om något.. de tre butikerna de har ligger ju redan nedåt i landet

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TheDaemon:

Äh, Stockholm om något.. de tre butikerna de har ligger ju redan nedåt i landet

*Håller med fullständigt!*:D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Väldigt mycket arbete för ingenting låter det där som, vem som helst kan registrera sig på Sweclockers lika gärna som de hittar erbjudandet överhuvudtaget.

Jo visst är det endel arbete kanske. Men om man som jag menar binder ihop sitt konto på inet med sweclockers kontot så kan bara de som har "bekfräftade" konton få fri frakt. visst man kan bli medlem på båda sidor då bara. men de flesta gör sig inte så mycket jiobb så länge de inte redan är medlemmar på sweclockers...

Visa signatur

Cpu : Intel i5 9400F Gpu : Asus geforce rtx 2060 6 gb Ram: 16 gb ddr4 Moderkort : Asus prime b360M Nätaggreagat : Corsair tx 650 w Hårddiskar : samsung spinpoint f1 500gb, WD eco green 1 tb Chassi : Cooler Master Elite 430
Fri frakt inet : http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Äh, Stockholm om något.. de tre butikerna de har ligger ju redan nedåt i landet

ja inet är typ den bästa datorbutiken jag känner till ett stort + om ni skulle öppna en butik i stockholm.

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 955 3,2GHz |Gigabyte GA-870A-UD3 | XFX Radeon HD6870 1GB | OCZ 4GB DDR3 Platinum | 500GB Western Digital Caviar Blue | antec ninehundred two

Permalänk
Medlem

Har ni aldrig funderat på att skaffa 10 stjärnor istället för 5 på eran hemsida? Jag själv (och tror en del håller med) tycker att 5 inte är tillräckligt, då om du ger 5 stjärnor till en produkt så är det "Den bästa du någonsin kommer att få i ditt liv" vilket oftast inte är sant, men 4 stjärnor kan kännas för lite för vissa produkter som du tycker är jätte bra och du är jätte nöd med.
Skulle som sagt uppskattas om ni kunde ändra till 10 stjärnor istället för 5

Permalänk
Medlem

Jag såg att MSI släpper sin Twin Frozr kylda 6870 i början av december, har ni fått någon information om när ni får in någon specialkyld variant från någon tillverkare?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tycker att inet är grymt bra! Har gjort ett antal beställningar därifrån och har aldrig varit några problem, bara super nöjd!
Bra pris, kanon support och super snabb leverans! Senast var det H70 och nu väntar jag på tjejens processorkylare, hoppas att ni skickar med Zoo påse, skulle vara gott *kidding*

Sen angående stjärnor så tycker jag att 5 räcker men det är bara vad jag tycker. Visst skulle det funka med 10 också men nog räcker 5.

//MVH

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 3
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem

varför slutade ni sälja antec 902? så jag var tvungen att köpa den från webbhallen (åka med chassit på t-banan i rusningstrafik inte najs)

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 955 3,2GHz |Gigabyte GA-870A-UD3 | XFX Radeon HD6870 1GB | OCZ 4GB DDR3 Platinum | 500GB Western Digital Caviar Blue | antec ninehundred two

Permalänk
Medlem

Rösta på årets nätbutik 2010!

Ni fick två av två möjliga röster av mig, lycka till!

Permalänk

Studentlyan fylld med teknik till bredden. Trevlig support, snabb leverans och godis. Stort tack!

Visa signatur

Sandlådan 1.0 // CM 690 2 Advanced // Evga P55 FTW // i5 760 2.8 // Gigabyte 470 SOC // Corsair 4Gb 1600 // Samsung SpinPoint 1TB // Corsair 750HX

Permalänk
Medlem

Hur många gigabyte GeForce gTX 580 får ni in den 2:a december?

Visa signatur

Intel I7 950 @3.8GHz | Nvidia GTX570 | Asus Sabertooth X58 | 6gb Corsair PC3 @1600MHz | Samsung F3 1TB | CM 690 II Advanced | Corsair AX850

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TheDaemon:

Väldigt mycket arbete för ingenting låter det där som, vem som helst kan registrera sig på Sweclockers lika gärna som de hittar erbjudandet överhuvudtaget.

jag skapade faktiskt det här konton just PGA den rabatten..
sen fick jag inget ut av det då jag köpte från postförskott och då TV:n var fraktfri. fast å andra sidan så bidrog rabatten till att jag blev medlem på den här sidan.

Visa signatur

dator: amd phenom 965 C3 3616mhz. gigabyte 5850 @ 826MHZ. 4 GB xms3 ram 9-7-7-20. Gigabyte GA-790XTA-UD4. corsair TX 650W 80+. benq 2222hdl. logitech s220 speakers. 640GB Western Digital Caviar Blue SATA II. logitech. Logitech Deluxe 250 Keyboard Svart OEM.
os: genuine windows 7 ULTIMATE 64 bit + alla viktiga updateringar
Mobil: htc desire HD + telia max 25

Permalänk
Medlem

Cougar A 400W - Inet.se

Citat:

80-plus-certifieringen är en självklarhet med en verkningsgrad på upp till 89%.

Måste bara fråga, 89% verkar jävligt mycket med tanke på att den endast har basic 80+-märkningen?

En annan sak:

Corsair CX 430W - Inet.se
Komplett.se - Corsair CX 430W PSU

Jag utgår från att detta är samma nätaggregat? Komplett hävdar 80+ cert, ni hävdar motsatsen, vem har rätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SM-LoD:

Cougar A 400W - Inet.se

Måste bara fråga, 89% verkar jävligt mycket med tanke på att den endast har basic 80+-märkningen?

En annan sak:

Corsair CX 430W - Inet.se
Komplett.se - Corsair CX 430W PSU

Jag utgår från att detta är samma nätaggregat? Komplett hävdar 80+ cert, ni hävdar motsatsen, vem har rätt?

Inet har rätt Ecos Plug Load Solutions

Permalänk

skulle vara chill om ni var den enda datorbutiken i sverige some erbjude överklockning på svärare saker som grafikkort mm. inte bara på proccesorer som är ganska lätt

Visa signatur

i speak spanish to god, italian to women , french to men and german to my horse

Permalänk

<3 Mikael från inet.

Taurus klistermärke
Pingvin stång och moderkort distanser ^^,

Visa signatur

CPU: Amd Phenom 955 4.1 ghz | MODERKORT: ASrock 970 | Chassi: Corsair Carbide 500R |
GFX MSI 280X 1200/6400 | RAM Corsair och Adata 8GB | Nätagg Corsair TX 850 |

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2247296

Permalänk
Medlem

Hej,

Jag har lite funderingar kring ett moderkort ni har haft tidigare, nämligen ASUS M4N98TD EVO. Kommer ni få in detta moderkort i erat sortiment innan julen?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Cable:

Hej,

Jag har lite funderingar kring ett moderkort ni har haft tidigare, nämligen ASUS M4N98TD EVO. Kommer ni få in detta moderkort i erat sortiment innan julen?

Vet inte om detta innefattar EVO-kortet men:

Skrivet av inet.se:

AM3 moderkort är på väg och kommer att trilla in under denna och nästa vecka!

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Vet inte om detta innefattar EVO-kortet men:

Bara de får in nForce 980a är jag nöjd! Då jag ska slänga ihop en dator med AMD/NVIDIA inom kort.

Sökte igenom denna tråd, men kollade endast efter just 'M4N98TD', och hittade ingenting nytt om man säger så...

Tack för uppmärkelsen.

Permalänk
Medlem

eran 3820tg är lite dyr om man jämför med komplett, deras är 500 billigare och snabbare cpu med större hd. kan ni göra något åt priset så köper jag den hellre av er.

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Dell Optiplex CasaOS Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 10Kw/10Kwh

Permalänk
Medlem

Kan man köpa lösa dvi-vga adaptrar? För jag fick ingen med mitt grafikkort.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konichiwa:

Kan man köpa lösa dvi-vga adaptrar? För jag fick ingen med mitt grafikkort.

Kablar / Adapter - Bildskärm - Adapter - Inet.se
Titta om du hittar nåt som passar.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Kylpasta

Hej jag undrar om kylpasta medföljer till proccesorfläkten till Intel Core i5 760, 2.8GHz eller om jag måste köpa det till.

Permalänk
Medlem

Borde inte dessa ändras

kostar 803-805kr (förutom vit 904kr)

kostar 1299kr

kostar 245kr

kostar 499kr

kostar 590kr / 979kr

Har utgått

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Inet

Hej alla SweClockare! Hoppas ni haft en trevlig helg i vårt snödrabbade land (och ni som var på Dreamhack!)!

Här kommer svar på de senaste inläggen!

Skrivet av xawiahn:

Har ni aldrig funderat på att skaffa 10 stjärnor istället för 5 på eran hemsida? Jag själv (och tror en del håller med) tycker att 5 inte är tillräckligt, då om du ger 5 stjärnor till en produkt så är det "Den bästa du någonsin kommer att få i ditt liv" vilket oftast inte är sant, men 4 stjärnor kan kännas för lite för vissa produkter som du tycker är jätte bra och du är jätte nöd med.
Skulle som sagt uppskattas om ni kunde ändra till 10 stjärnor istället för 5

Vi ska ta en funderare över det till nästa uppdatering av hemsidan.

Skrivet av Itne:

Jag såg att MSI släpper sin Twin Frozr kylda 6870 i början av december, har ni fått någon information om när ni får in någon specialkyld variant från någon tillverkare?

Tillverkarna kommer under december att börja släppa egna varianter av 6850/6870. Det är tyvärr brist på chippen så det är svårt att svara på när korten verkligen går att köpa i butik.

Skrivet av gurraf:

varför slutade ni sälja antec 902? så jag var tvungen att köpa den från webbhallen (åka med chassit på t-banan i rusningstrafik inte najs)

Anten 902 har utgått och kommer inom kort att ersättas av en ny version!

Skrivet av aluminium:

Rösta på årets nätbutik 2010!

Ni fick två av två möjliga röster av mig, lycka till!

Tack!

Skrivet av Crafting:

Hur många gigabyte GeForce gTX 580 får ni in den 2:a december?

Det är inte helt klart, men förhoppningsvis får vi in en större leverans än innan. Dock är det tyvärr fortfarande brist på GTX580 så om du garanterat ska ha ett gäller det att lägga en order för att få en köplats!

Skrivet av Cable:

Hej,

Jag har lite funderingar kring ett moderkort ni har haft tidigare, nämligen ASUS M4N98TD EVO. Kommer ni få in detta moderkort i erat sortiment innan julen?

Vi kommer att ta in NF980-G65 från MSI som är ett kort med dual X16 för SLI. Om inte det fungerar för dina behov är det bara att slå oss en signal på 031-652700 eller skicka ett mail till info@inet.se så ska vi försöka lösa en specialebeställning av ett ASUS M4N98TD EVO till dig!

Länk till MSI-kortet: MSI Europe ? Computer, Laptop, Notebook, Desktop, Mainboard, Graphics and more

Skrivet av Jappa:

Hej!
Undrar om Lian Li PC-9F Svart - Inet.se funkar ihop med Lian Li C-02B 5,25-tum front bezel, svart - Inet.se samt Lian Li Fläktfiler AF14-3B 140mm - Inet.se?

Fläktfiltret kanske inte behövs? Undrar om ett ingår tillsammans med chassit, men som man kan se på bilderna är toppen stängd och då antar jag att man behöver egna tillbehör.
Frontblecken fungerar den i detta chassi?

Snälla, ta sådana här frågor vi mail eller telefon. Det är svårt att hålla en konversation här på forumet när det gäller sådana specifika frågor.

Så, dra ett mail till info@inet.se eller slå oss en signal på 031-652700 så kollar vi upp det åt dig!

Skrivet av kriller007:

eran 3820tg är lite dyr om man jämför med komplett, deras är 500 billigare och snabbare cpu med större hd. kan ni göra något åt priset så köper jag den hellre av er.

Priset är tyvärr svårslaget då det är en del av deras tioårsfirande. MEN, självklart löser vi samma pris till dig, dra iväg ett PM här på SweClockers med kunduppgifter så kontaktar vi dig och löser vi det!

Skrivet av Konichiwa:

Kan man köpa lösa dvi-vga adaptrar? För jag fick ingen med mitt grafikkort.

Skrivet av Toivo83:

Skicka gärna iväg ett mail till info@inet.se eller slå oss en signal på 031-652700 om du inte hittar vad du letar efter.

Skrivet av Newklear:

Vet inte om ni kan svara på det här, men jag köpte en HDMI-kabel i eran affär på torp i höstas någon gång men har inte använt den då den visade sig vara lite för kort för sitt ändamål.

Går det att byta denna kabel mot en likadan, fast lite längre kabel?

Kvitto finns såklart kvar, och den är som sagt oanvänd.

Snälla, ta inte enskilda ärenden i denna tråd, det är mot SweClockers regler för butiksforumet.

http://www.sweclockers.com/forum/71-butiker-och-tillverkare/8...

Skrivet av erki16:

Hej jag undrar om kylpasta medföljer till proccesorfläkten till Intel Core i5 760, 2.8GHz eller om jag måste köpa det till.

Jupps, det sitter en förmonterad thermal pad på undersidan av kylaren som ersätter konventionell kylpasta. Du behöver alltså inte köpa till någon kylpasta såvida du inte överklockar och jagar de allra sista graderna.

Helt klart! Kommer att uppdateras under dagen. Tack för att du hittade dem! De ansvariga får helt klart bättra sig.

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram