Köp inte iphone! [argument för detta]

Permalänk

Köp inte iphone! [argument för detta]

Till att börja med så suger itunes programmet stannar typ i gång i timern det går slött svårt som fan att lägga in musik och film.
Ska man lägga över bilder så skapar itunes en massa jävla mappar där du har dina bilder på datorn
Vilket jag tycker är konstigt ?
Om man ska lägga in en egen ringsignal måste man ladda ner program för det (iRinger) vilket är jobbit med jag kan ju tycka att en vadlig mp3 ska gå men nej då.
Lyckas man väl lägga in sin ringsignal så kan man bara ha en i taget vilket suger.
Man kan inte byta sms singal det går inte!
Om man vill ha ett alarm ljud så måste man välja en ringsignal och du får bara ha en i taget på iphone KUL….
Sen så funkar i flash på skiten fy fan så ledsen jag blev när jag upptäckte det.
Har bara en sak att säga köp inte denna telefon den är fruktans värt dålig.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

NOKIA FTW!!!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | MSI 4090 Suprim X | Asus x570 prime pro | 32 GB G-Skill 3600mhz | EVGA G2 1000W | LG CX48

Permalänk
Medlem

Va? Så man ska inte köpa en iPhone bara för att DU är helt född bakom flötet och inte kan något? Ja det är ju ett vettigt argument....

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

Så det du säger är att den är kass för att du inte gillar iTunes och att man inte kan byta sms-signal. Tyvärr tillhör du kanske inte målgruppen för iPhone. "fruktans värt" att man skapar en sån här flame-tråd.

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Medlem

Jag vet inget om Ifhone, men jag har använt en Ipod några gånger och efter det undviker jag allt från apple som pesten, skulle inte vilja ha nått ifrån dom ens gratis

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

Det är ju inte alla som har samma kvar som dig , tex så skiter nog dom flesta i att man bara kan ha en låt i gången vid alarm... tänkte du ha alla låtar alarmet ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

fördelen med iphone är att det finns tusentals extra program. å nu när push kom så blir det bättre och bättre.

Men jag håller med att itunes inte är min höjdare heller. vore betydligt enklare om den kom upp som en disk i datorn.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Re: Köp inte iphone! [argument för detta]

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lindebring
Till att börja med så suger itunes programmet stannar typ i gång i timern det går slött svårt som fan att lägga in musik och film.

Har jag inte märkt av. Kanske din dator som är seg? Virus eller nåt?

Citat:

Ska man lägga över bilder så skapar itunes en massa jävla mappar där du har dina bilder på datorn

Det tycker du är en anledning att inte köpa iPhone? Den skapar mappar med thumbnails. Men dessa ligger ju i en separat mapp så inget problem.

Citat:

Om man ska lägga in en egen ringsignal måste man ladda ner program för det (iRinger) vilket är jobbit med jag kan ju tycka att en vadlig mp3 ska gå men nej då.

Nej, det behöver man inte. http://www.iphoneinfo.se/sa-byter-du-ringsignal-pa-din-iphone...

Citat:

Lyckas man väl lägga in sin ringsignal så kan man bara ha en i taget vilket suger.

Det går att ha flera olika ringsignaler, jag har det på min iPhone. Det går också att byta SMS-signal: http://www.iphoneinfo.se/andra-sms-ringsignal-pa-din-iphone/

Citat:

Om man vill ha ett alarm ljud så måste man välja en ringsignal och du får bara ha en i taget på iphone KUL….

Ja det där stämmer ju helt enkelt inte. Jag har flera ringsignaler på min iPhone.

Citat:

Sen så funkar i flash på skiten fy fan så ledsen jag blev när jag upptäckte det.

Det enda som stämde i hela ditt inlägg...

Citat:

Det jag inte förstår är varför du köpte iPhone? Dina enda krav förutom flash uppfylls ju av i princip alla telefoner på marknaden.

Jag är nöjd med min iPhone, enda jag tycker är dåligt är kameran och avsaknad av Flash, samt dålig kvalité på youtube över 3G.

Permalänk
Medlem

Förresten, byta SMS signal, byta som i att byta till en låt eller byta som i att bara ändra från en signal till en annan? Det sistnämnda går ju!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-per
Förresten, byta SMS signal, byta som i att byta till en låt eller byta som i att bara ändra från en signal till en annan? Det sistnämnda går ju!

Båda går.

Permalänk

ElDiablo: Tack för dina länkar överregerar när jag blir arg.
Telefonen är ju ball helt klart. Det är bara det att den är lite jobbig att använda
Ni/du måste ju hålla med om att den är krånglig att tex lägga över musik och så vidare.

Hade jag vetat att den är som den är så hade jag köpt mig en HERO i stället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ni/du måste ju hålla med om att den är krånglig att tex lägga över musik och så vidare.

Ja, att koppla in telefonen till datorn via USB är extremt krångligt, fattar inte hur folk utan utbildning i hur man stoppar in kablar i datorer kan klara detta!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Herregud, lås tråden already. Köp en annan telefon då TS, eller läs på lite innan du postar hat-trådar!

Visa signatur

Macbook Pro 13" | Gigabyte P35-DS4 | Intel Q6600 | Corsair 2gb DDR PC6400 XMS2 x 2 |
MSI 8800GTS 640mb | 500gb Barracuda x 2 | OS X

Permalänk

i itunes så har jag lagt in 5 st ringsignaler men i telefonen så syns bara den jag lade in senast varför är det så?

Permalänk
Medlem

Re: Köp inte iphone! [argument för detta]

Citat:

10 Meningar hat.

60% av tråden handlar om ringsingnals funktionen.

Me stor sannolikhet är TS 12 år och borde hålla sig till en Nokia 3310 (kommer ihåg när jag var 13 och hade den, underbart!)

För oss andra som t.ex. använder epost, andra program och vill ha en PDA/Mobil finns det inget på marknaden som kan jämföra sig.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

har aldrig haft en mobil där det är enklare att lägga över låtar. stoppa i usb sladden och den syncar allt själv. slipper hålla på med mappar och andra jobbiga saker som med min gammla SE. men för vissa kanske det är svårt att trycka på "kryssa vilken playlist du vill ha över". men men byta tele eller lär dig använda itunes.

Visa signatur

Macbook Pro Alu - Proson v2600 - dynavoice M65

Permalänk
Medlem

Har haft en iPhone 2G (Den allra första iPhone som bara kom till USA) sen sommaren 2007, senaste året så har batteri tiden bara blivit sämre och sämre hela tiden, trycker man igång ett spel som Wolfenstein t ex så dräneras batteriet som bara den och när man pratar i mobil med den så dräneras batteriet som bara den också men till min förtvivlan så kan man ju inte byta batteriet själv om man inte är löd kunnig eller så får man pröjsa för :

http://www.apple.com/se/support/iphone/service/battery/

Det är galenskap. Har inget emot iTunes men 9.0 har verkligen sync problem med min mobil och även andras med har man ju märkt och sen finns det väl ingen riktig Linux lösning för att synca en iPhone heller fortfarande antar jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

i itunes så har jag lagt in 5 st ringsignaler men i telefonen så syns bara den jag lade in senast varför är det så?

Har du valt att du ska synca dom med telefonen då? Du måste markera dom i iTunes under iPhones menyn ringsignaler. Sen måste du även klicka på synkronisera eller utför, när telefonen är inkopplad.

Angående att lägga in musik i telefonen tycker jag det är sjukt smidigt. Bara att välja sin spellista och synkronisera.

Permalänk
Medlem

Själv så tycker jag att min iPhone 3Gs är den bästa mobilen jag någonsin haft.

Blir ju bara ännu bättre med Spotify appen som släpptes för ett tag sen.. mums!

Permalänk
Medlem

undra hur ofta TS får utbrott hemma =P

"Mamma för helvete, köp inte dom här majs burkarna, går ju inte få upp med 1 finger, man måste ju använda båda händerna!"

OnT: Gillar du inte telen, lämna/skicka tillbaka den.
Sen dagens prylar gäller det att leka lite för att hitta det man ska.
Allt ligger inte i ett silverkuvert.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Tråden har spårat ut.

Vill trådskaparen ha svar på några frågor får han starta en ordentlig tråd.

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com