Permalänk

Packard Bell (5000 :-), bra köp ?

Hej, fick hittade en annons från elgiganten om en Packard Bell EasyNote 750
jag undrar om datorn är ett bra köp, för i så fall kommer jag eventuellt ta o köpa den i helgen.

Länk:
http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbara-da...

Tänkte ha datorn till skolarbete, film, enklare spel och surfande.
Skolarbete: Photoshop, programmering och även lite Premiere
Spel: warcraft III, age of empire II och cs. gamla klassiker osv

Vad jag kan se så är det ett bra köp har dock ingen erfarenhet av packard bell eller bärbara.

Mitt största frågetecken är om det är korkat att köpa en bärbar med vista 1 månad innan windows 7 kommer ut, bör jag vänta en månad ? eller höjs priset skyhögt då?)

tack på förhand
//Axel

Permalänk
Medlem

Om du köper den datorn så kan du uppgradera till windows 7 gratis.

Visa signatur

Damn it feels good to be a gubbe.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patienten
Om du köper den datorn så kan du uppgradera till windows 7 gratis.

Gratis är det inte. De tar ut en avgift. Men visst, det är väldigt mkt billigare.

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED |

Permalänk
Medlem

Re: Packard Bell (5000 :-), bra köp ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deemer9010
Hej, fick hittade en annons från elgiganten om en Packard Bell EasyNote 750
jag undrar om datorn är ett bra köp, för i så fall kommer jag eventuellt ta o köpa den i helgen.

Länk:
http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbara-da...

Tänkte ha datorn till skolarbete, film, enklare spel och surfande.
Skolarbete: Photoshop, programmering och även lite Premiere
Spel: warcraft III, age of empire II och cs. gamla klassiker osv

Vad jag kan se så är det ett bra köp har dock ingen erfarenhet av packard bell eller bärbara.

Mitt största frågetecken är om det är korkat att köpa en bärbar med vista 1 månad innan windows 7 kommer ut, bör jag vänta en månad ? eller höjs priset skyhögt då?)

tack på förhand
//Axel

Väldigt prisvärd dator tycker jag HDMI och hela köret

Visa signatur

#1 Workstation/Spel: AMD Ryzen 1700 | Asus B350 Prime | 16GB DDR4| MSI GTX 1080 Gaming X | Intel 500gb m2 SSD | FSP Aurum 750W 80+ Gold | Windows 10 x64 |

Permalänk
Hedersmedlem

Ser ut som en bra dator för det priset. Tänk bara på att det är svårt att jobba med grafiskt arbete på en laptop, pga att skärmen oftast är riktigt dålig.

Permalänk

tror ni den datorn klarar wc3 eller mer specifikt dota på höga inställningar på internet utan lagg?? är väldigt sugen på en laptop och denna verkar vara prisvärd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mytos
Gratis är det inte. De tar ut en avgift. Men visst, det är väldigt mkt billigare.

Elgiganten;
Själva uppgraderingen är gratis, men en administrationsavgift och leveranskostnad tillkommer

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bandit_n1
tror ni den datorn klarar wc3 eller mer specifikt dota på höga inställningar på internet utan lagg?? är väldigt sugen på en laptop och denna verkar vara prisvärd

Ja, du kommer kunna köra WC3 på max utan några som helst problem.