Akut HjÄlp I UmeÅ
Nu har datorn dött för mig och jag vet inte om det är moderkortet eller nätagget som strular.
Det rör sig om HTPCn i sign och jag är således därför ute efter ett nätagg eller moderkort som jag kan felsöka datorn med.
Kruxet är att jag MÅSTE ha en fungerande dator ASAP och vill därför veta vilken del jag ska skicka in på RMA istället för att gissa.
SÅ.
Jag söker efter ett s775 och/eller ett nätagg i umeå, antingen för utlåning eller för köp, behöver inte vara något avancerat, ska bara ha det som felsökningsdelar som sagt.
Har du ett mobo eller nätagg i umeå så hör av dig. Jag kan tänka mig låna, hyra eller köpa delarna (till skälig pris)!
För att inte gå helt OT så skriver jag vad jag har för problem med datorn.
Sen några dagar tillbaka har det kommit ett gnisslande ljud från datorn. Den lokaliserade jag till nätagget i förrigår. Igår råkade jag komma åt datorn (typ stöta till den) och datorn hängde sig.
Stängde av datorn och idag när jag skulle starta så är den död.
Med död menar jag att fläktar, lampor på mobo och HDD går igång, men jag får ingen bild. Sist detta hände mig var det mobot som rök.
Den lilla LED-displayen som följer med moderkortet "fastnar" på "Det DRAM" och enligt manualen så är det, givetvis, något som rör minnena.
Plockar ur alla utom en och flyttar även runt denna men samma sak som innan, svart bild.
Plockar ur HDDna, ljudkortet och GPUn men får konstigt nog ingen felkod på dem, så det känns som att datorn fastnar i ett läge.
Provat resetta CMOS, plocka ur allt och stoppa tillbaka men inget hjälper.
Så jag vet inte om det är moderkortet eller nätagget det rör sig om. Håller dock tummarn för nätagget med tanke på att den gnisslade störigt precis innan.
Där är mitt problem och därför letar jag nu akut efter ett billigt nätagg o/e moderkort i umeå som jag helst kan plocka upp redan idag eller imorgon.
Edit: förstår inte varför rubriken blev konstigt heller...