Nigerian vill köpa min TV.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
Coca, om du menar att man ska ringa till en bank och få fram vem som har ett visst konto så kommer du inte att få den informationen.

Nej det menar jag inte.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Jag har flera ggr råkat ut för liknande sk köpare när jag sålt mobiler på tradera. Svarar aldrig på såna mail. Raderar dom direkt. Jag menar hur låter det som sist tex: Hi my name is jon. I will buy your mobile phone Sony ericsson G900 on tradera. Send me your bank account and i will pay for it today! When you get the payment you send the phone to my son in south africa. You will get the adress if we make a deal. Hope to hear from you soon!

Ungefär så minns jag det. Ha ha ha troligt att man genomför en sådan affär:D

Permalänk

Det bör vara ofarligt så länge du inte skickar tv:n. Du har till och med chans att bli 800 Euro rikare. Och någon annan blåst på 800 Euro

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Var annonserade du? Jag skulle vilja få kontakt med en sån där Nigerian.

Visa signatur

96.0 ram minne systemresurser 9% ledigt filsystem 32 bitar virtuellt minne 32 bitar diskkompicerning inte installerad pccard (pcmia) det finns inga pcmica fack installerade systemet är konfugureat för optimal prestanda hårddisk c:/ 1837 mb ledigt hårddisk d:/ 688 mb ledigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tuba
Var annonserade du? Jag skulle vilja få kontakt med en sån där Nigerian.

Lägg ut en telefon eller annan elektronikprodukt på Tradera/ebay/blocket så ska du se att de hör av sig.

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Tyckte han skrev att han är kanadensare men längre ner står det ju följande:

Full Name :- Akin Akinlabi
Address :- 100 Parakin Road
City :- Ile Ife
State :- Osun State
Zip Code :- 23403
Country Nigeria
Phone Number +2348073561897

Europe country's är fel det med.. ska la stå "european countries" ?

Permalänk
CS-mästare

Till TS så kan jag inte säga så mycket mer än att jag aldrig skulle genomfört någon affär med den typen, verkar riktigt konstigt.

Fick också ett väldigt suspekt mail för någon vecka sedan:

Hello,

My name is Elena, I have 32 years and I live in Russian province. I work in library and I can use computer after my work when possible. I finded your address in internet and I decided to write you this letter.

I have a 8-years old daughter Angelina, her father abandoned us and we live with my mother.

Due to the financial crisis recently my mother lost job and our situation became very difficult.

The prices for gas and electricity is very high in our region and we cannot use it to heat our home anymore.

The winter is coming and weather becoming colder each day. We are very afraid and we don't know what to do.

The only accessible way for us to heat our home is to use a portable oven which work with burning wood. We have enough wood in our region and this oven will heat our home all winter for minimal charges.

Unfortunately, we cannot buy this oven in our city because it costs equivalent of 285 US dollars and very expensive for us.

If you have any old portable oven and in case you don't use it anymore, we will be very grateful to you if you can donate it to us and organize transport of this oven to our address (200km from Moscow). This ovens are different, usually they made from cast iron.

I will be waiting for your answer.

With deep respect from Russia,
Elena and my family.

På vilket sätt kan de tjäna på detta? Ska dom sälja ugnen eller få en betalningsskyldig på något vänster?

Visa signatur

Asus P7P55D-E Pro | i5 750 2,66ghz (3,80ghz) | Corsair H50 | XFX ATI Radeon 5870 | Corsair Dominator 2x 2gb | Corsair HX 750w | Obsidian 800d

Permalänk
Medlem

Det där mailet är jättevanligt har jag märkt.
Har fått det till flera av mina domäner och frugan har fått det till sin.

Väldigt sugna. Antar att de vill sälja vidare..

Permalänk
Inaktiv

Det är inte någon person som sitter och skriver sådana här brev. Det är bots.

Bara att slänga och glömma bort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av compaqoffer
Det är inte någon person som sitter och skriver sådana här brev. Det är bots.

Bara att slänga och glömma bort.

Någon har skrivit det förstås.

Frågan är vad människorna bakom det vill få ut av det.

Permalänk
Inaktiv

Pengar. Inget annat.

Permalänk

Spring och göm dig under sängen och vänta där en stund så tröttnar skojaren

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rajmo
Till TS så kan jag inte säga så mycket mer än att jag aldrig skulle genomfört någon affär med den typen, verkar riktigt konstigt.

Fick också ett väldigt suspekt mail för någon vecka sedan:

Hello,

My name is Elena, I have 32 years and I live in Russian province. I work in library and I can use computer after my work when possible. I finded your address in internet and I decided to write you this letter.

I have a 8-years old daughter Angelina, her father abandoned us and we live with my mother.

Due to the financial crisis recently my mother lost job and our situation became very difficult.

The prices for gas and electricity is very high in our region and we cannot use it to heat our home anymore.

The winter is coming and weather becoming colder each day. We are very afraid and we don't know what to do.

The only accessible way for us to heat our home is to use a portable oven which work with burning wood. We have enough wood in our region and this oven will heat our home all winter for minimal charges.

Unfortunately, we cannot buy this oven in our city because it costs equivalent of 285 US dollars and very expensive for us.

If you have any old portable oven and in case you don't use it anymore, we will be very grateful to you if you can donate it to us and organize transport of this oven to our address (200km from Moscow). This ovens are different, usually they made from cast iron.

I will be waiting for your answer.

With deep respect from Russia,
Elena and my family.

På vilket sätt kan de tjäna på detta? Ska dom sälja ugnen eller få en betalningsskyldig på något vänster?

Ja eftersom jag är skrothandlare så vet jag ! Dom vill åt metallen inte värmen ! Desutom innehåller många sånna värmekällor även bitar av ännu värdefullare metaller än järn..... några hundra sånna som skickas dit så har dom tjänat en årslön därnere.... även om järn är en billig metall... Men Kina köper järnet till överpriser sedan ett tag för dom är i en kritisk utvecklingsfas på sin infrastruktur.

Permalänk
Avstängd

Hehe, själv får man bara mail från desperata ryska kvinnor.. och deras MSN, dock inget jag är sugen på precis.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Hehe, själv får man bara mail från desperata ryska kvinnor.. och deras MSN, dock inget jag är sugen på precis.

Lust att skicka? :shy:

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

Skapa ett nytt anonymt bank-konto och se ifall han verkligen betalar in pengar.

Sen skiter du i att skicka TV'n

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather