Problem med fullscreen i Windows 7

Permalänk
Medlem

Problem med fullscreen i Windows 7

Hej!

Jag skaffade Windows 7 för ungefär 4 dagar sedan nu och det fungerar felfritt förutom en sak.

När jag startar spel så öppnas de i fullscreen och allt fungerar bra. Men om jag tabbar ner för att kanske kolla msn eller internet och sedan tabbar tillbaka till spelet så är det inte i fullscreen längre. Istället är spelet i ett vanligt fönster vilket är enormt irriterande.

Jag undrar nu om någon annan har haft det här problemet eller om någon vet hur man ska lösa det?

Spelet startar alltså i fullscreen men tabbar man ner till något annat program och sedan tillbaka till spelet igen så är det inte fullscreen längre.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Alt+Enter brukar byta till fullscreen i många spel. Testa.

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Permalänk
Medlem

Tack Nioreh83, det löste problemet!

Ledsen om jag la tråden på fel ställe...

Permalänk
Medlem

Jag har också problem med upplösningen i spel. När jag kör fullskärm med lägre upplösning i spelet än den på skrivbordet så täcker bilden inte hela skärmen. Jag kör 1680x1050 ute i win 7 och upplösning i spelet 1360x768 så får man en svart tjock ram runt spelytan. Kör samma upplösningar under Vista och det funkar perfekt och jag har dom senaste drivarna för grafikkortet. Har inte kunnat hittat någon lösning på detta någonstans.
Men någon här kanske vet!?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FUtech
Jag har också problem med upplösningen i spel. När jag kör fullskärm med lägre upplösning i spelet än den på skrivbordet så täcker bilden inte hela skärmen. Jag kör 1680x1050 ute i win 7 och upplösning i spelet 1360x768 så får man en svart tjock ram runt spelytan. Kör samma upplösningar under Vista och det funkar perfekt och jag har dom senaste drivarna för grafikkortet. Har inte kunnat hittat någon lösning på detta någonstans.
Men någon här kanske vet!?

Du skriver inte vad du har för grafikkort. Det jag vet är att med CCC & ATI-kort är det en inställning i CCC som man väljer själv, kommer inte ihåg vad den heter, men den var ganska självförklarande.

Permalänk
Medlem

Heh, glömde det viktigaste! Jag kör med ett GeForce 9800GTX+.
Fast jag har dock löst det hela nu.
Problemet var att Nvidia kontrollpanelen inte hade registrerat inställningen korrekt även om den stod rätt inställd. Lösningen var att växla mellan scaling inställningarna och acceptera. Tack ändå!