Permalänk
Inaktiv

Grå skärm

Har haft problem med min dator ganska länge nu, men inte orkat ta tag i det förens nu då det total sabbade ett dockument jag hade sutit och skrivit på i evigheter. Tror problemet började strax efter jag bytte till min nya skärm, en benq 2412.

Hur som helst så börjar min dator vid lite "random" tillfällen ge mig en grårandig(två olika gråa nyanser) skärm, detta i kombination med att högtalarna börjar spela upp ett surrande ljud och även att någon fläckt i datorn, troligen processor fläkten går upp på max effekt, alternativft så blir bilden svart i stället. Är inga problem med att starta om, men lite skuma är att det endast funkar att stänga avdatorn med reset knappen.
Tror inte det handlar om överhettning då senast gången det hände satt jag och surfade och min processor har en genomsnittlig idle temp på 39grader och grafikkortet en på 42.
Personligen misstänker jag att det är något strul med moderkortet eller grafikkortet men har ju ingen anning om vilket och har tyvär inget som jag kan testa och byta med. Någon som har någon idee?

Mitt system är:
Rampage II Gene
I7 920 ej klockad
Med en Noctuas fläckt/fläns på
Crosair 3*2 gb minnen Dominator
Sapphire Radeon 4850 1GB VAPOR
750W Crosair nätagg.