Permalänk
Inaktiv

Fonter

Jag har letat lite (med betoning på lite) efter ett paket med fonter, finns det några bra gratis alternativ eller är det köpa som gäller? Och just nu använder jag GIMP, jag är inte helt hundra på hur det här med fonter fungerar i OS X, men om jag installerar fler, blir det automagiskt tillgängliga i alla applikationer?

Permalänk
Medlem

Ja, installerade typsnitt nås från alla applikationer. Hur det fungerar med applikationer som körs genom X11 vet jag dock inte.

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen nyliberala datahakkare med POSIX-kompatibla system.

Permalänk
Inaktiv

Tack, kör seashore och den verkar snappa upp nya fonter.

Permalänk
Medlem

Jag får för mig att det finns Font som är gjorda för mac, och vissa som är gjorda för windows.
Dock så tror jag att Snow Leo har ett stöd som snappar upp fonts som är för Windows...

För innan jag uppgraderade till Snow Leo så installerade jag en massa fonts som jag hade med mig från min XP dator och det gick inte att använda dom i Photoshop. Men när jag uppgraderade till Snow Leo så hade photoshop INGA problem med att läsa in fonts som igentligen är till för Windows.

Visa signatur

Intel Core i5-3570K @ 3.40Ghz / 16 GB ram / 120 GB SSD / 1 TB HDD / Geforce GTX 580 / Acer s273HL 27" LED

- Windows 8? Avgå!