Spotify byter låt helt slumpartat!

Permalänk

Spotify byter låt helt slumpartat!

Hej.

Någon som har märkt av detta med Spotify?
Till synes helt och hållet av sin egen kraft. Sitter och surfar med Spotify nerklickat i listen och ibland, inte ofta, men tillräckligt ofta för att man ska bli irriterad, byter den låt. Trodde först att jag kom åt mina snabbknappar på datorn men det förefaller orimligt.
Detta har börjat nu de senaste veckorna, hade tankar om att det var FireGestures till Firefox som jag installerade som höll på, men det är borta från datorn vid det här laget. Använder Windows Vista för övrigt.

Vad kan det vara? Någon som vet?

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem

Du har satt på shuffle.

ikonen ser ut så, den ska inte vara vit.

Längst ner i högra hörnet finns den på spotify.

Visa signatur

i9-11900F | RTX 3070 ti

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Limo
Du har satt på shuffle. [url]http://www.petterknutsson.se/wp-content/uploads/p_480_320_D68...[/url.] ikonen ser ut så, den ska inte vara vit.

Längst ner i högra hörnet finns den på spotify.

Nej det är inte andledningen...

Antar att du syftar på att den byter mitt i en låt? Det har hänt mig med. Har lyckats lösa det genom två olika sätt:

1. Avinstallera Spotify sedan installera om det.
2. Rensa cachen, som kan vara korrupt.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Nej det är inte andledningen...

Antar att du syftar på att den byter mitt i en låt? Det har hänt mig med. Har lyckats lösa det genom två olika sätt:

1. Avinstallera Spotify sedan installera om det.
2. Rensa cachen, som kan vara korrupt.

Ja precis, mitt i en låt. Inte varje, inte ofta, men irriterande. Rensa cache? Bara ta bort allt i "Storage"-mappen?

Men tack för tipsen i vilket fall.

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormload
Ja precis, mitt i en låt. Inte varje, inte ofta, men irriterande. Rensa cache? Bara ta bort allt i "Storage"-mappen?

Men tack för tipsen i vilket fall.

Enklaste är väl om du helt sonika ominstallerar Spotify, då tas även cachen bort.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk

Jo antagligen. Hade jag gjort det från första början hade jag inte behövt bli irriterad och skriva den här tråden. Men så är det väl, man vill ta reda på varför hela tiden

Visa signatur

Permalänk

Dessvärre kan jag säga att det inte hjälpte ett dugg. Avinstallerade och tog bort alla synliga spår av programmet men problemet kvarstår.

Vad i hela friden beror det på?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kan det vara tangentbordet som sjunger på sista versen och skickar "next" lite random?

Permalänk

Nja, då skulle det ju hända i Windows Media Player också. Så ja, mjukvaruproblem kan vi nog konstatera.
En parentes är att den även börjar spela musiken igen om jag har pausat. Ibland, inte alltid, ska väl tilläggas

Visa signatur

Permalänk
Medlem

har exakt samma problem