Problem med youtube och Bredbandsbolaget?

Permalänk
Medlem

Problem med youtube och Bredbandsbolaget?

Kan någon av er som har Bredbandsbolaget, spela upp film från youtube i HD utan att den stannar för att buffra hela tiden?

Ta tex denna: http://www.youtube.com/watch?v=e9_znVrmXvA&feature=dir

Jag har frågat på fler ställen och det verkar som BBB begränsar trafiken från youtube.

Skriv här om det funkar eller inte hos er, skriv även vad ni har för leverantör!

//Thomas
.

Permalänk
Medlem

Re: Problem med youtube och Bredbandsbolaget?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ttcs
Kan någon av er som har Bredbandsbolaget, spela upp film från youtube i HD utan att den stannar för att buffra hela tiden?

Ta tex denna: http://www.youtube.com/watch?v=e9_znVrmXvA&feature=dir

Jag har frågat på fler ställen och det verkar som BBB begränsar trafiken från youtube.

Skriv här om det funkar eller inte hos er, skriv även vad ni har för leverantör!

//Thomas
.

Buffrar outhärdligt här, BBB-anslutning i Stockholm.

Har haft problem de senaste dagarna men antagit att det var problem
hos youtube.

Permalänk
Medlem

samma problem här med BBB, youtube går knappt att använda

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

för mig med

Visa signatur

I used to think I was ambivalent but now I'm not so sure

Permalänk
Medlem

har inte BBB, men ePhone 100Mbit, den läser in filen riktigt fort och behöver inte buffra, så det är möjligt att felet sitter hos BBB.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Fungerar för mig.
Telia's 12-24Mbit

Visa signatur

--The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.-- Adolf Hitler

--"What good fortune for governments that the people don't think." --Adolf Hitler

Permalänk

BBB Fiber 100/10 Stockholm, Haninge...

Youtube har varit hur segt som helst de senaste dagarna...Vad händer !?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

BBB ADSL i Sundsvall, samma problem sen ett par dagar tillbaka.

Visa signatur

Spela på datan: http://www.ssg-clan.se

Permalänk
Medlem

BBB fiber i kalmar samma problem och har varit i flera veckor nu så du är inte ensam

Visa signatur

workstation q9450 2.66ghz asus p5q deluxe 2x2gig dominator pc8500 ati1950pro

Permalänk
Medlem

Eftersom alla verkar ha samma problem oavsett om det är ADSL eller fiber och oavsett var i landet ni bor, så bör ni ringa och terra BBB's support om detta. Luktar som om de begränsar bandbredden.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

hade ja inte ja haft annat än enbart kontantkort på mobilen så hade ja lätt gjort det sen är ju risken överhängande stor att man kommer till nån på BBB som inte ens vet vad youtube är

Visa signatur

workstation q9450 2.66ghz asus p5q deluxe 2x2gig dominator pc8500 ati1950pro

Permalänk
Medlem

Tidigare i veckan låg det uppe text på BBB's driftinfo om att det var problem med utlandstrafiken, mot youtube och google.

Nu finns inte texten kvar så de bör väl ha löst problemet

Permalänk
Medlem

Problemet finns kvar... google och youtube segar tyvärr.

Visa signatur

Chewbacca <3

Permalänk
Medlem

har inget problem längre iaf

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Von_OttO
har inget problem längre iaf

Den här tiden på dygnet fungerade det igår också, sedan var det kört på dagen...

.

Permalänk
Medlem

En av de peers som finns mot Google och Youtube verkar ha varit nere vilket verkar ha gjort det lite långsamt. Dock lagat sedan i onsdagskväll.

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk
Medlem

Icke, rycker fram ett par rutor sen buffrar den som en galning igen :C

Visa signatur

I used to think I was ambivalent but now I'm not so sure

Permalänk
Medlem

Jag tycker att alla ni med problemet snackar ihop er och sedan bestämmer en tidpunkt att ringa supporten. Då ringer alla samtidigt och uppger samma problem, så kanske dom reagerar. Men vanligtvis när man ringer supporten om en sån här sak, så har de inte hört något om några sådana problem. Verkar som att de som sitter i telefonsupporten inte riktigt får den driftinformation som de skulle behöva för att kunna ge bra support tyvärr.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har BBB 24/3 adsl i Sollefteå.

Har inga problem med youtube, varken denna video eller någon annan!

Visa signatur

Data: Ryzen 7 5800x, Corsair DDR4 2x16GB 3600MT/s, PNY RTX 3070Ti, 1x1TB nvme, 1x2TB nvme.
Laptop: Apple MacBook Air m2 - 512GB+16GB
Spelkonsoler - Nintendo Switch OLED, Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Jag har haft stora problem med google och youtube sedan en vecka tillbaka ungefär. Jag har BBB ADSL 24/3. När jag kopplar upp mig emot en VPN tjänst så fungerar det dock som det ska. Kan det vara som så att de throttlar trafiken men att deras throttling inte fungerar när jag är uppkopplad via VPN för att trafiken då är krypterad? Väldigt tråkigt om så är fallet.

Permalänk
Medlem

Fungerar fint med telia, fiber

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har också haft enorma problem med att den inte vill buffra som vanligt de senaste två veckorna. Riktigt irriterande, hoppas verkligen dom fixar det snart.

Jag har ~18/1 från Glocalnet, Uddevalla om någon är intresserad.

Permalänk
Medlem

Nu verkar det vara upp till var och en att ta kontakt med BBB:

På frågon om det inte var konstigt att det fortfarande strulade BARA för BBB kunder:

Citat:

Hej Thomas!

Det kan man tycka. Dock så är ärendet stängt och därför måste vi, om kunder fortfarande har problem, behandla varje kunds fall unikt. Välkommen att ringa in till oss på teknisk support för vidare felsökning och eskalering om problemet kvarstår.

Ha en fortsatt bra dag!

Har du fler frågor eller funderingar är du varmt välkommen att maila oss igen eller ringa vår tekniska support på 0770-777 000.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ttcs
Nu verkar det vara upp till var och en att ta kontakt med BBB:

På frågon om det inte var konstigt att det fortfarande strulade BARA för BBB kunder:

Fast det stämmer ju inte att det bara strular för BBB-kunder. Grejen är att Glocalnet mfl. använder samma ADSL-nät som BBB, så man kan inte binda detta problemet till en operatör, utan möjligtvis ett nät, i detta fall Skanovas ADSL-nät.

Permalänk
Medlem

Jobbigt.. har också haft problem i några veckor. Man får dra igång en video, pausa och kolla på den efter 5 minuter.

BBB i Malmö föresten.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Medlem

Mitt funkar perfekt på youtube, BBB 100/10

Permalänk
Medlem

BBB, stockholm här, samma problem sen 1-2 veckor tillbaka -.-

Permalänk
Medlem

Nu har de erkänt att det fortfarande är strul med peeringen mot Youtube för endel användare. De jobbar på det under helgen!

.

Permalänk
Medlem

stora problem med BBB 100/100 vs Youtube i stockholm.
Fungerar perfekt med 3g dongeln 7.5Mbit turbo!

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk

Har också problem. BBB 8/1 adsl i stockholm.

Visa signatur

Spelar Eve Online, om du vill ha en 21-dagars trial så PMa mig din e-mail ;)