Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk

IDE enheter försvinner

Hej ! Jag har stött på en lustig gåta.
Varje gång min dator går i viloläge eller strömsparläge då försvinner IDE-enheterna från datorn när den sedan startas upp. Syns inte ens i diskhateringen.
När jag startar om datorn och går in i BIOS då finns dom där och dyker upp när jag loggar in i windows igen. Det är alltså endast när datorn startas upp efter att den har varit i viloläge eller strömsparläge enheterna försvinner.
Nu har jag ställt in datorn att den aldrig går ner i viloläge eller strömsparläge men det vore kul o veta varför den gör så. IDE enheterna är en HDD och DVD-writer som sitter på samma kabel. System är stabilt hela tiden, även när enheterna är borta. Men jag är väldigt nyfiken på veta varför den gör så.
Hoppas på förslag.

Win7 Ultimate x64
Core i5
Gigabyte p55 UD3
Crucial DDR3 4Gig
Radeon HD 4670
WD 500Gig SATA ( System)
WD 200 Gig IDE
LITE-ON DVDRW

Har senaste drivrutiner/uppdateringar.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

--The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.-- Adolf Hitler

--"What good fortune for governments that the people don't think." --Adolf Hitler

Permalänk
Citat:

Snällt att du tog dig mödan och tid att skicka länken, men det innehåller inte lösning. Jag har inga andra problem med systemet allt är mycket stabilt.