Permalänk
Medlem

Bärbar Dator, runt 9000kr

Hej hej, min stationära dator har nyligen dött och jag tänkte nu ta och investera i en laptop istället. Är dock inte så insatt i vad som är bra och vart det är prisvärt att lägga sina pengar.
Hoppas därför att jag kanske kan få lite råd från er här som säkert har mer sakkunskap än vad jag har.

Har som titeln säger runt 9000kr att lägga. Jag använder mest min dator för bildhanteringsprogram som PS, Flash etc. Spel är inte det viktigaste men jag vill gärna ha möjlighet att köra spel som dragon age, SC2 och d3(när dom kommer).
Har inte behov av någon gigantisk hårddisk då jag har en extärn men 250 är väll minimum.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Köpte en Acer 5740G igår och är hur nöjd som helst. Borde inte vara några problem att lira SC2 eller D3 heller, de lir jag testat har flutit på utan problem iaf.

Permalänk
Medlem

okej verkar nice, finns ju också Acer Aspire 5942G som är lite billigare men verkar likna 5740G ganska mycket. Är det någon större skillnad som gör att 5740G är värd dem där 1000 extra kronorna?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MSI GX660 Core i5-480 4GB 500GB 15.6 ATI HD5870
MSI GX740 17'' Intel i5-430M/640GB/4GB/ATI HD5870

Permalänk
Medlem

Var hittar du 5942G billigare? 5740 är nog den mest prisvärda bärbara man kan köpa i dagsläget med tanke på hur mycket man får för pengarna. Grafikkortet tillsammans med processorn, stor hårddisk och förvånansvärt god byggkvalitet trots att det mesta av produktionskostnaderna måste ha gått till komponenterna.

Permalänk
Medlem

Kollade elgiganten, där kostar 5942G 7990:- och 5740G 8990:-

Permalänk
Medlem

Ah nej då skulle jag nog hellre köpa 5942G istället, bättre processor och Bluray än den jag har, fast den kostade å andra sidan 1000 spänn mindre.

Permalänk
Medlem

hmm okej, har kollat runt lite nu och det verkar som det är svårt att få tag på både 5740G och 5942G. På prisjakt finns inte 5740 i några lager.
Vart har ni som har den köpt den?

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/artikel/1968802/acer-aspire-5740g-i3-windo...

Där köpte jag min för några dagar sen och där finns den i lager.

Permalänk
Visa signatur

Gör det du tror på & tro på det du gör!