Nvidia lanserar nästa generation Ion

Permalänk
Melding Plague

Nvidia lanserar nästa generation Ion

Nvidia följer upp plattformen Ion med en ny version. Den här gången handlar det om ett externt grafikkort och företagets Optimus-teknik.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag hade satsat på Fermi först men om den nya generationen av ION klarar Starcraft 2 så slipper jag ha ett 300W kort i datorn för 5000kr.

Mycket bra Nvidia!

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
Jag hade satsat på Fermi först men om den nya generationen av ION klarar Starcraft 2 så slipper jag ha ett 300W kort i datorn för 5000kr.

Mycket bra Nvidia!

Minns att det är skillnad på "klarar" och "klarar"..
Är övertygad om att mitt gamla X1950XTX säkerligen kan spela samtliga dagens spel (som inte kräver DX10 el. 11 då), men frågan är vid vilka upplösningar och med hur mycket ögongodis aktiverat

För övrigt vore det sjukt intressant med en sådan här netbook.. Tänk er en HTPC som du kan ta i väskan och ha på tåget/bussen.. I'm in love

Permalänk
Medlem

Vill minnas att ION 2 är sämre än ION 1 då ION 1 hade GPUn integrerad i nordbryggan, medan den nu istället går genom en PCI-E port på x1 vilket flaskar grafikkortet.
För HTPC så blir den ju perfekt, men för de som också vill kunna spela med datorn skulle säkert göra ett bättre köp med ION 1.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AtreX
Minns att det är skillnad på "klarar" och "klarar"..
Är övertygad om att mitt gamla X1950XTX säkerligen kan spela samtliga dagens spel (som inte kräver DX10 el. 11 då), men frågan är vid vilka upplösningar och med hur mycket ögongodis aktiverat

För övrigt vore det sjukt intressant med en sådan här netbook.. Tänk er en HTPC som du kan ta i väskan och ha på tåget/bussen.. I'm in love

finns ju redan

och att säga att den "klarar" ett spel som inte ens har släppts känns väldigt löst

Permalänk
Hedersmedlem

Känns som om många företag/skolor kommer använde de här som tunna klienter vilket genererar mer klirr i kassan hos Nvidia.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Netbook som klarar Modert warfare 2 och Starcraft 2 låter ju underbart!

Visa signatur

CPU: 3570K |Minne: 8GB Corsair Vengence|GPU: GTX 650|Chassi: Nano 304|PSU: Corsair 600W M|Kylning: Batterisyra|Mus: MX150|Tangentbord: JP|Platta: Nexus 7(2013)

Permalänk
Medlem

de där med videon på youtube såg lite fel ut <.< har en gammal laptop från skolan med ett 8MB ati kort i, klarar det lika bra som "nvidia" sidan klarade så xD

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
Jag hade satsat på Fermi först men om den nya generationen av ION klarar Starcraft 2 så slipper jag ha ett 300W kort i datorn för 5000kr.

Mycket bra Nvidia!

Starcraft 2 kräver nästan ingenting. En snubbe på en spelsida som var med i betan sa att han körde det utan problem på sin 4-5 år gamla mainstream PC.

5000kr är skapligt overkill för SC2 till å med om man vill köra maxat.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alibababert
finns ju redan

och att säga att den "klarar" ett spel som inte ens har släppts känns väldigt löst

Precis, finns redan.

Meneee... starcraft 2 finns ute som beta. Systemkraven kommer inte att öka tills officiell lansering såklart. Finns ingen som skulle vinna på detta. Handlar istället om buggfix, optimering och balansering i slutstadiet.
Så jag anser inte att det är "löst" att påstå detta.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dagas
Starcraft 2 kräver nästan ingenting. En snubbe på en spelsida som var med i betan sa att han körde det utan problem på sin 4-5 år gamla mainstream PC.

5000kr är skapligt overkill för SC2 till å med om man vill köra maxat.

Men räcker verkligen den klena processorn till SC2? Grafikdelen på Ion lä väl klara det bra, dock.

Permalänk
Medlem

Ang StarCraft 2 så tror jag Blizzard håller nere på allt lul lul så folk med svagare datorer som knarkar SC1 idag ska kunnde köra tvåan.

Annars så kan dom få problem med att få över folket till tvåan.
SC1 är ju poppis i Asien men gissar på att medelnivån på hårdvaran där är lägre än i USA/EU.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dagas
Starcraft 2 kräver nästan ingenting. En snubbe på en spelsida som var med i betan sa att han körde det utan problem på sin 4-5 år gamla mainstream PC.

5000kr är skapligt overkill för SC2 till å med om man vill köra maxat.

Jag hoppas på det du säger.
Man får ju lagg i SC1 med en modern dator, men sen har ju inte SC1 världens bästa motor för dagens datorer. Men det är väl just i lite mer intensiva slag, exempelvis Zergling + Carrier fights.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
Jag hoppas på det du säger.
Man får ju lagg i SC1 med en modern dator, men sen har ju inte SC1 världens bästa motor för dagens datorer. Men det är väl just i lite mer intensiva slag, exempelvis Zergling + Carrier fights.

Om du får lagg så är det bara skaffa bättre uppkoppling.

Har testat SC2 beta och det fungerar bra på min dator, allt på max vid 1920x1200 (dock fanns det inte möjlighet att slå på AA + AF). Jag fick små fps-drops, men var aldrig under 30, tror inte ens under 40 fps.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apamedvapen
Om du får lagg så är det bara skaffa bättre uppkoppling.

Har testat SC2 beta och det fungerar bra på min dator, allt på max vid 1920x1200 (dock fanns det inte möjlighet att slå på AA + AF). Jag fick små fps-drops, men var aldrig under 30, tror inte ens under 40 fps.

Det är fortfarande samma sak med uppkopplingen i SC1. Hastigheten/kvaliteten/frame rates på spelet baseras på alla spelares uppkoppling. Synkron överföring och flöde i motorn verkar det som.

Är det "Dator 1" du menar förresten? När får/fick du fps-drops?

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alibababert
finns ju redan

och att säga att den "klarar" ett spel som inte ens har släppts känns väldigt löst

Så vitt jag vet klarar inte ION som finns idag 1080p, men jag är å andra sidan inte allvetande
Och visst, det är inte släppt, men som folk nämnt tidigare.. betan lär knappast kräva mindre än den slutgiltiga versionen..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow

Är det "Dator 1" du menar förresten? När får/fick du fps-drops?

Lite närsom. Kunde hända när som helst. Dock rör det sig inte om något massivt, man ser bara -10~ fps och man känner av det, men inget som händer konstant.