Battle field 1942

Permalänk
Medlem

Battle field 1942

Jag tycker om battle field är bra, men många prylar är väldigt dåligt gjorda!

jag köpte Battle Field 1942 igår och har redan åsikter emot det...

nåra ex...
Extremt dåliga vapen ljud, vapen models, single player...
spelet är väldigt långt ifrån att vara lika bra som Medal Of Honor,
visst kan man fixa detta fatala misstag genom att ladda ner mods,
men hur länge har dom inte hållit på att göra spelet?
Att köpa spelet för inte för en sån lite peng, och få Extremt dåliga vapen ljud, vapen models, single player del....

men jag tror det kommer rocka i multiplayer, har ej kört det än...

Visa signatur

ice

Permalänk
Medlem

Saker har en förmåga att flyga igenom marken, ex flygplan... det har iof bara hänt några gånger...

Och kanongrejerna har en förmåga att landa under marken när man sprängt dem...

Edit: Det kommer nog att aega i LAN..

Permalänk
Medlem

Vem bryr sig om singleplayer? Singleplayer är roligt en vecka, max. Och jag köper inte ett spel för halva månadspengen som inte ens räcker halva månaden.

Visa signatur

No Tomorrow

Permalänk
Medlem

Singelplayer är ungefär kul i 10 minuter. BF1942 är ett multiplayer spel med möjlighet att spela singleplayer. INTE ett singleplayer spel med möjlighet att lira multiplayer

Visa signatur

"I don't have time to waste. I'm busy cultivating useless good taste" - helmet
Bärbar: Amilo Si1520 | 1.83 Ghz core duo | 1024 MB DDR II (533) | 100 GB SATA | Intel GMA950 | 12" TFT | Ubuntu Edgy

Permalänk
Medlem

Vilken tur att man har 56k-modem då, så man kan sitta online och spela hela nätterna, med låg ping och allt.. underbart...

Permalänk
Medlem

Kan hålla med dig om att vapenljuden är dåliga. Appropå vapen, jag skulle gärna i bf1942 sett en machinegunnerklass, som i Day of Defeat, där axis har MG 42 och allied en sån där Browning .30 cal. Dessutom skulle jag vilja att handgranaterna var sämre mot stridsvagnar.
Har inte tänkt igenom hur detta skulle förändra balansen i spelet, men det skulle bli lite mer realistiskt... kanske? Jag menar, en handgranat som exploderar ett par meter från en stridsvagn kan väl knappast göra någon skada överhuvudtaget?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Transphere
Kan hålla med dig om att vapenljuden är dåliga. Appropå vapen, jag skulle gärna i bf1942 sett en machinegunnerklass, som i Day of Defeat, där axis har MG 42 och allied en sån där Browning .30 cal. Dessutom skulle jag vilja att handgranaterna var sämre mot stridsvagnar.
Har inte tänkt igenom hur detta skulle förändra balansen i spelet, men det skulle bli lite mer realistiskt... kanske? Jag menar, en handgranat som exploderar ett par meter från en stridsvagn kan väl knappast göra någon skada överhuvudtaget?

Jag misstänker att handgranaterna skulle förändra balansen ganska mycket eftersom tyskarna har så oerhört mycket starkare stridsvagnar än de allierade. Utan handgranater tror jag att det skulle bli tankrush 2k.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk

Jag har alltid varit en riktig granat-fanatiker kommer ihåg hur kul det var i Halflife o smyga sig på ett par fiendesoldater och tossa in en granat mellan dem o se dem flyga i bitar.

Och granaterna i BF blev ja lite besviken på man kan inte hålla kvar granaten utan man kastar iväg den direkt, och sen så ser man knappt granaten flyga genom luften när den väl är kastad. Dåligt dåligt för övrigt rockar spelet hårt! Synd bara att man har 56k modem..

Permalänk
Medlem

Spelet heter Battlefield 1942 inte Battle Field

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
VR-fantast

Re: Battle field 1942

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ice1

spelet är väldigt långt ifrån att vara lika bra som Medal Of Honor

Du har helt rätt ... Battlefield är otroligt mycket bättre

Permalänk

Re: Re: Battle field 1942

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nhalldin

Du har helt rätt ... Battlefield är otroligt mycket bättre

så sant som det är sagt. Riktig WWII känsla.

Permalänk
Medlem

Medal of honor = CS med WW2 skin.

BF1942 = WW2

Visa signatur

Permalänk
Medlem

MOHAA är bättre än BF1942, kanske inte grafiskt, men det är fan roligare i multiplayer.. Mohaa har mer vapen.
BF1942 är dock bättre när det gäller fordon och sånt...

Vapnen i BF1942 är lökiga, speciellt sniper-geväret, vart är siktet när man inte har in-zoomat?

Jag menar inte att BF1942 är ett uruselt spel, det är ett helt utmärkt spel (annars hade jag inte köpt det) om man bortser från buggarna och det lilla vapenförådet

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte
MOHAA är bättre än BF1942, kanske inte grafiskt, men det är fan roligare i multiplayer.. Mohaa har mer vapen.
BF1942 är dock bättre när det gäller fordon och sånt...

håller med. bf tyckte jag var kul en timme. sen tröttna jag. mohaa har jag spelat varje dag i multiplayer sen det kom ut och det är fortfarnade lika kul. så enligt mig är bf inte ens i närheten så kul som mohaa.

mohaa är bättre i singeplayer
mohaa är också bättre i multiplayer

jag är nog den enda som tycker det här men det skiter jag i

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Re: Re: Re: Battle field 1942

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dampela

så sant som det är sagt. Riktig WWII känsla.

och vart är den känslan nånstans?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambo

håller med. bf tyckte jag var kul en timme. sen tröttna jag. mohaa har jag spelat varje dag i multiplayer sen det kom ut och det är fortfarnade lika kul. så enligt mig är bf inte ens i närheten så kul som mohaa.

mohaa är bättre i singeplayer
mohaa är också bättre i multiplayer

jag är nog den enda som tycker det här men det skiter jag i

Njaa, jag tror både jag och ice1 tycker som du

Permalänk

Re: Re: Re: Re: Battle field 1942

Citat:

och vart är den känslan nånstans?

Ja men ta exempel då jag låg och kikade efter inkommande fiender på en bro. Plötsligt rullar det upp en stor jävla tank framför en, man ställer sig upp, tossar iväg en granat o hoppar ner ifrån bron ner i vattnet. När man sedan börjar simma mot land så hör man kriget braka lös i bakgrunden o plötsligt flyger det ner en död tysk rakt ner i vattnet framför en då man samtidigt hör smattrande kulspruteeld bakom sig där har du känslan.

Permalänk
Medlem

Tänkte köpa spelet ett tag då jag tyckte det var fett, fast sedan kom jag på att det var, buggigt, sug single player, vapnena sög och det enda som är kul är att det ser någerlunda snyggt ut sammtidigt som det är kul som fan att köra bil, båt och flygplan... mer är det inte, kanske om det kommer massa patchar och sånt så...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Avstängd

Re: Re: Re: Re: Re: Battle field 1942

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dampela

Ja men ta exempel då jag låg och kikade efter inkommande fiender på en bro. Plötsligt rullar det upp en stor jävla tank framför en, man ställer sig upp, tossar iväg en granat o hoppar ner ifrån bron ner i vattnet. När man sedan börjar simma mot land så hör man kriget braka lös i bakgrunden o plötsligt flyger det ner en död tysk rakt ner i vattnet framför en då man samtidigt hör smattrande kulspruteeld bakom sig där har du känslan.

där har du en känsla ja, men var är _WW2_ känslan?

Visa signatur
Permalänk

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Battle field 1942

Citat:

där har du en känsla ja, men var är _WW2_ känslan?

Det råder väl kanske skilda meningar om vad som är "WW2 känsla" eller inte.
Jag tycker iaf det kändes jävligt WW2-aktigt det var ju inte direkt några glassbilar och korvgubbar som sprang omkring på slagfältet..

EDIT: dock vet jag inte om det slår MOH:aa vid närmare eftertanke.. Krypskytte geväret är ju så jävla skönt i medal of honor såsom resten av vapenarsenalen.

Permalänk
Medlem

Jo nu va det min tur... Mohaa och BF går egentligen inte att jämföra, själv e jag en äkta Mohaa fanatiker, lirar lätt 3-4 timmar om dagen på diverse svenska o Norska servrar ([XiT] Moridin för de som kanske sett mej) och när BF kom så va jag riktigt på, Mer WW2 spel tänkte jag, underbart!! Men oj oj oj... Sceneriet och vapen-namnen är WW2, men där slutar det.... Enligt mitt tycke är BF C&C Renegade i ett annat skin, köra Jeep, Tanks och flyplan osv osv.. Är inget för mej, sen när man väl är till fots och smyger upp bakom fienden och tömmer ett helt magasin i ryggen på honom och han bara vänder sej om o släpper en granat... Inge bra, och som ni sa, ljuden.. hallå eller???? Vill man höra sin spelare grymta och åma sej i 10-15 sekunder varje gång man blir träffad?? Nä, tacka vet jag Mohaa, springandes på Crossroads banan me Maskingeväret i högsta hugg!!

P.S Spearhead expansionen kommer snart, dags att säga upp sej från jobbet då, så man får stillat sin Mohaa hunger!!!!!!!

Visa signatur

The wheel of time turns, and ages come and pass.....

Permalänk
VR-fantast

Battlefield är designat för att vara kul för "alla" (notera citationerna)
Mohaa är designat för att vara kul för dom som gillar realism

Även om båda har sina begränsningar på olika områden så är det absolut hopplöst att försöka argumentera med folk som tycker annorlunda, iochmed att alla tycker olika och har rätt till sin egna åsikt

Så sluta käbbla nu

Permalänk
Medlem

ensak också är att BF upplevsbäst i klan strid.
MOHAA kanske är bättre i FFA public men jag tycker MOHAA är för segt och tråkigt.
DOD kickar MOHAA
BF kickar MOHAA 10ggr om
Men som sagt, spelet spelar på oliak sätt och bör kanske inte jämmföras.

Men att jämmföra med CC Renegade är helt från vettet.
Renegade var inte lika fritt, BF kan man säga är som tribes i WW2 eller varför inte jämmföra med oridingalet Codename Eagle.

Ang som nån skrev att man smyger upp bakom och inte kan skuta ner en så är det så att man kan inte springa och skuta samtidigt i BF lika lätt som man kan i MOHAA.

BF är lite buggigt och ooptimerat men en ny patch e på G man får hopaps en del saker fixar sig.

just nu är det BF1942 och UT2003 som gäller för mig

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jo, om man köper nåt spel i höst så lär det ju inte bli bf 1942..
m.t.p. att nästan alla klagar på buggar o.s.v.
UT2k3 har typ inget sånt

Visa signatur

//Zidde

Permalänk
VR-fantast

Undrar vilka buggar folk klagar på ?

Jag kör 1.0 och jag har bara stött på en enda bug någonsin, och det är att bottarna hoppar ut i fordon nåra sekunder efter dom har hoppat in i dom, men det kanske är fixat i 1.1?

Permalänk
Medlem

Jag tycker att BF är världens bästa spel idé. Dessvärre har man inte förvalatat den på bästa sätt. Här följer några grejjer som stör mig otroligt jävla mycket.

* Varför är inte tanksen verklighetstrogna? i verkligheten så skulle en tigertank krossat allt motstånd och t34 skulle tagit panzer iv i den modellen som finns i spelet.

* Jag har aldrig i hela mitt liv sett en tigertank blivit sönderskjuten av en vanlig infanterist med kpist. Detta går i bf

* Hur kan man överleva om man är mekaniker och står ca 2 meter från en bil/tank eller flygplan som blir sprängt.....utan en enda skråma?

* När man skall hoppa över ett räcke (ett hopp på ca 1,2 meter) så förlorar man minst 15%, gör någon det i verkligheten? om man inte trampar snett när man landar dvs.

* Detta är nog den bästa grejjen. Infanterister som gömmer sig i bunkrar överlever hur länge som helst när en tank står utanför och skjuter rakt in i bunkern. Alltså det är JÄVLIGT störigt

* När man skjuter med en tank 2 meter bredvid en infanterist så flyger han iväg 25-30 meter och sedan är han med i spelet igen. Jag vet inte om det är speciellt verkligt

* När man flyger kan man ju ladda sitt flygplan med ammo bara genom att flyga över ammo depåerna....det är B man ska fan landa tycker ja.

* Det är lite svårt och sikta när man hoppat upp på en stalins orgel men det kan man leva med.

* Man kan inte svänga och köra framåt samtidigt utan man tappar fart som helvete.... då menar jag inte 90 graders svängar utan bara en liten justering så tappar man fart. oxå störigt!

* Man kan inte kika runt hörn som man kan i mohaa!!! Störigt!!

Som ni ser så sitter jag helst och trycker i en tank

Sen om man skall jämnföra bf och mohaa så håller jag med om att man inte kan det. bf skulle lätt krossa mohaa om man kollade upp med folk som har varit pansarvagnsförare och varit med om hur man hanterar saker å ting.

men bf e kul som fan så ja har oxå köpt det

Mohaa är ändå det roligaste online spelet ja har hittat hittils )))

Permalänk
Medlem

BF är inte realistikst och ska inte vara, BF ska ha en hög rolighetsfaktor.

Lite tråkigt om en bara behöver hoppa in i en tiger och mosa allt motstånd, kanske kul för en noob som itne kan göra annat.
Man kan absoluti nte sktua sönder tanks med gevären om man inte skuter i 1 timme typ.

Tycker BF är bra som det är, några fixar behövs nog men man får se hur det blir i Version 1.2

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bueto
* Man kan inte svänga och köra framåt samtidigt utan man tappar fart som helvete.... då menar jag inte 90 graders svängar utan bara en liten justering så tappar man fart. oxå störigt!

Grejen är att ena bandet på stridsvagnen stannar (eller kör baklänges istället) när man svänger, går alltså inte att behålla samma fart då. Störigt? Visst. Verkligt? Ja.

Permalänk

visst, bf har några buggar, en del av buggarna/sakerna Bueto nämde stör jag mig också på.

Men förövrigt -> Det är hur kul som helst att lira battlefield! från det att man hoppar in i spelet tills att man slutar spela har man garanterat kul!

och som Dampela skrev så är det en otrolig känsla när man kanske är påväg att gå förbi ett hus, och man hör hur en tank rullar mot en.. och sedan flyger det en raket en halvmeter ovanför huvudet på en.. och så kommer det in ett stridsflygplan bakifrån och så blir det krig överallt!

nu ska jag sova, godnatt!

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Transphere

Grejen är att ena bandet på stridsvagnen stannar (eller kör baklänges istället) när man svänger, går alltså inte att behålla samma fart då. Störigt? Visst. Verkligt? Ja.

`

Jo det är sant men jag snackade om 90 graders kurvor så stannar hela maskinen. Men jag pratar om när man svänger lite typ gör en korrigering hur man kör. då tappar ju lådan fart som helvete.

Det är inte verkligt