Battle field 1942

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Molotov]
BF är inte realistikst och ska inte vara, BF ska ha en hög rolighetsfaktor.

Lite tråkigt om en bara behöver hoppa in i en tiger och mosa allt motstånd, kanske kul för en noob som itne kan göra annat.
Man kan absoluti nte sktua sönder tanks med gevären om man inte skuter i 1 timme typ.

Tycker BF är bra som det är, några fixar behövs nog men man får se hur det blir i Version 1.2

Jag vet inte om jag håller med om att det är noob å köra en riktig tiger..... för man undrar ju om det inte är super noob å ta ett flygplan då när man inte kan bli nådd av andra än luftvärn.

Sen det där med att skjuta sönder tanken med KPIST och inte GEVÄR, funkar visst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bueto
`

Jo det är sant men jag snackade om 90 graders kurvor så stannar hela maskinen. Men jag pratar om när man svänger lite typ gör en korrigering hur man kör. då tappar ju lådan fart som helvete.

Det är inte verkligt

Det är visst verkligt. Jag förklarade precis varför.

Permalänk

Måste helt klart instämma i att BF innehåller många väldigt irriterande "buggar" som jag inte kan förstå att de inte fixade innan de släppte spelet. Enkla exempel är just granaternas extrema effektivitet mot pansar, ok jag kan förstå att infanteriet måste ha en möjlig chans att slå ut tanks men det borde inte vara granaterna som utgör den största faran när man sitter i en Tigertank. Jag tycker att de istället borde förbättrat bazookan eller givit ingenjören möjlighet att fästa minor direkt på tanksen etc. Sen vet jag inte om det bara är problem med min dator men när hangarskeppen börjar gasa iväg så börjar allt som just då befinner sig på landningsbanan att skaka och ramla omkring som fyllon i en torktumlare. Kanske inte helt godkänt. Slutligen vill jag bara påpeka att jag fortfarande inte lyckats skjuta en motståndare som rör sig springande i sidled utan att mata hela magget, oavsett om jag skjuter korta skurar eller toktömmer så springer de glatt vidare. Överhuvudtaget så är nog infanteristriderna det enda riktigt svaga området i ett annars förbannat roligt spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag tycker att BF är världens bästa spel idé. Dessvärre har man inte förvalatat den på bästa sätt. Här följer några grejjer som stör mig otroligt jävla mycket.

* Varför är inte tanksen verklighetstrogna? i verkligheten så skulle en tigertank krossat allt motstånd och t34 skulle tagit panzer iv i den modellen som finns i spelet.

* Jag har aldrig i hela mitt liv sett en tigertank blivit sönderskjuten av en vanlig infanterist med kpist. Detta går i bf

* Hur kan man överleva om man är mekaniker och står ca 2 meter från en bil/tank eller flygplan som blir sprängt.....utan en enda skråma?

* När man skall hoppa över ett räcke (ett hopp på ca 1,2 meter) så förlorar man minst 15%, gör någon det i verkligheten? om man inte trampar snett när man landar dvs.

* Detta är nog den bästa grejjen. Infanterister som gömmer sig i bunkrar överlever hur länge som helst när en tank står utanför och skjuter rakt in i bunkern. Alltså det är JÄVLIGT störigt

* När man skjuter med en tank 2 meter bredvid en infanterist så flyger han iväg 25-30 meter och sedan är han med i spelet igen. Jag vet inte om det är speciellt verkligt

* När man flyger kan man ju ladda sitt flygplan med ammo bara genom att flyga över ammo depåerna....det är B man ska fan landa tycker ja.

* Det är lite svårt och sikta när man hoppat upp på en stalins orgel men det kan man leva med.

* Man kan inte svänga och köra framåt samtidigt utan man tappar fart som helvete.... då menar jag inte 90 graders svängar utan bara en liten justering så tappar man fart. oxå störigt!

* Man kan inte kika runt hörn som man kan i mohaa!!! Störigt!!

Som ni ser så sitter jag helst och trycker i en tank

Sen om man skall jämnföra bf och mohaa så håller jag med om att man inte kan det. bf skulle lätt krossa mohaa om man kollade upp med folk som har varit pansarvagnsförare och varit med om hur man hanterar saker å ting.

men bf e kul som fan så ja har oxå köpt det

Mohaa är ändå det roligaste online spelet ja har hittat hittils )))

90% av dina klagomål kan förklaras med en sak. *Balans*

Om detta hade varit endast ett Singleplayerspel så hade du fått så mycket realism så det hade tagit dig tre veckors officiell utbildning på något pansarregemente innan du överhuvud taget *fått igång* en t34:a...

Jag förstår inte riktigt varför många ställer så höga krav på detta spel? Det är lättåtkomligt och kul, men det är ingen flygsimulator, det är ingen tanksimulator, det är ingen Infanterisimulator. De som vill ha riktiga simulatorer får antingen köpa dem eller kanske sluta klaga.

Om man hade varit oövervinnerlig i en T34:a. Vad tror du alla flygplans-smacktards hade stått och väntat på då istället för flygplanen?

Jag ser inte många av dessa grejor som buggar. Jag tycker att det är ganska tydligt att mycket av det är balansering för att Multiplayerspelet skall bli så kul som möjligt. Det finns en del grejor att slipa på, men det kommer i framtida patchar...

Visa signatur

||Wintel PC|3*Mac mini|Xbox One S|Synology DS918+||

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

* Jag har aldrig i hela mitt liv sett en tigertank blivit sönderskjuten av en vanlig infanterist med kpist.

Det har väl en väldigt logisk förklaring?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Blir inte elefanter rädda för möss då va???

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Avstängd
Citat:

Jag tycker att BF är världens bästa spel idé. Dessvärre har man inte förvalatat den på bästa sätt. Här följer några grejjer som stör mig otroligt jävla mycket.

* Varför är inte tanksen verklighetstrogna? i verkligheten så skulle en tigertank krossat allt motstånd och t34 skulle tagit panzer iv i den modellen som finns i spelet.

* Jag har aldrig i hela mitt liv sett en tigertank blivit sönderskjuten av en vanlig infanterist med kpist. Detta går i bf

* Hur kan man överleva om man är mekaniker och står ca 2 meter från en bil/tank eller flygplan som blir sprängt.....utan en enda skråma?

* När man skall hoppa över ett räcke (ett hopp på ca 1,2 meter) så förlorar man minst 15%, gör någon det i verkligheten? om man inte trampar snett när man landar dvs.

* Detta är nog den bästa grejjen. Infanterister som gömmer sig i bunkrar överlever hur länge som helst när en tank står utanför och skjuter rakt in i bunkern. Alltså det är JÄVLIGT störigt

* När man skjuter med en tank 2 meter bredvid en infanterist så flyger han iväg 25-30 meter och sedan är han med i spelet igen. Jag vet inte om det är speciellt verkligt

* När man flyger kan man ju ladda sitt flygplan med ammo bara genom att flyga över ammo depåerna....det är B man ska fan landa tycker ja.

* Det är lite svårt och sikta när man hoppat upp på en stalins orgel men det kan man leva med.

* Man kan inte svänga och köra framåt samtidigt utan man tappar fart som helvete.... då menar jag inte 90 graders svängar utan bara en liten justering så tappar man fart. oxå störigt!

* Man kan inte kika runt hörn som man kan i mohaa!!! Störigt!!

Som ni ser så sitter jag helst och trycker i en tank

Sen om man skall jämnföra bf och mohaa så håller jag med om att man inte kan det. bf skulle lätt krossa mohaa om man kollade upp med folk som har varit pansarvagnsförare och varit med om hur man hanterar saker å ting.

men bf e kul som fan så ja har oxå köpt det

Mohaa är ändå det roligaste online spelet ja har hittat hittils )))

man behöver inte va i någon kanon för tt spränga flyplan, om dom flyger lågt fölr att t.e.x bomba, kandusjuta på dom så kan dom sprängas.(jag andvänder medic i allied så andvänder jag deras thomson)

Visa signatur

games4ever

Permalänk
Medlem

Jag är arg. Vansinnig.

Jag gillar att sitta och köra i singelspel när jag inte har folk att spela med eller bara känner för en "snabbis". Och släpper utvecklare ett spel med singelläge så ska de f#n göra något av det.

Jag blir så fruktansvärt irriterad på AI'n, eller snarare bristen på den. Jag körde Wake Island och jag blev så frustrerad att jag körde den om och om och om igen. Slutsatsen. Programerarna slängde ihop AI'n på en kafferast och borde få ballarna insparkade för det.

Scenario: Japanerna får fotfäste. Vips -flygplatsen faller. Vad gör dina Jänkepolare. Dom respawnar längst bort. Konstant. De hoppar in i en tank, kör någon meter, stannar, kör någon meter, stannar. De lyckas aldrig ta flygplatsen själva. Tar jag flygplatsen så är den vår i någon minut eftersom de aldrig respawnar där, utan längst bort, och börjar springa kors och tvärs, men aldrig någonsin tar de sig bort till flygplatsområdet.

Scenario: Jag tar mig fram mot flygplatsen på ön. Två Japanska tanks kommer rullande. Jag gömmer mig bakom kullen eftersom jag är ensam. Vad händer? Jo, två tanks står och bevakar varenda rörelse jag gör på andra sidan kullen! Inte ens när de blir beskjutna slutar de bevaka mig -helt otroligt! AI'n anser att spelaren har högre prioritet än att försvara sig mot beskjutning... Och deras pricksäkerhet är makalös. Det är inte ens kul att spela i singelläge. De borde skippat det fullständigt.

Ja, jag vet -det är mycket roligare i multiplayer (det är de flesta spel). Men för f#n, finns det så ska det inte vara så dåligt som det är i det här spelet!

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem

Battlefield är ett underbart spel i Nätverk! Inget annat spel är så kul för alla, oavsett hur bra man är. Spelet har karaktär och känsla. Jag gillar variationen i spelet. Man kan springa, åka jeep, stridsvagn, flygplan, fartyg, ubåt. Perfekt!
Spelet är snyggt, inget snack om saken. Ljudet är bra, prova dra upp volymen lite extra så ska ni se att det är underbart! Se till att kryssa i Hardware Acceleration undet Options->Sound sen "sida 2".
Lagom realistiskt.
Nackdelar: Är väldigt krävande för mindre snabba datorer idag.

Visa signatur

EVE-Online: MMOG defined.

Permalänk
Medlem

Det jag tycker BF saknar är lite flyt i rörelserna när man går till fots. Jag menar inte att man ska kunna hoppa omkring och skjuta och träffa ändå, står man öga mot öga så ska det vara lite lotto vem som vinner men det känns ändå lite väl ryckigt när man springer omkring.

Har haft ett uppehåll på några månader men nu när jag upptäckt All-Seeing Eye så spelar jag det åtminstone nån halvtimme varje dag.