Ursprungligen inskrivet av Bueto
Jag tycker att BF är världens bästa spel idé. Dessvärre har man inte förvalatat den på bästa sätt. Här följer några grejjer som stör mig otroligt jävla mycket.
* Varför är inte tanksen verklighetstrogna? i verkligheten så skulle en tigertank krossat allt motstånd och t34 skulle tagit panzer iv i den modellen som finns i spelet.
* Jag har aldrig i hela mitt liv sett en tigertank blivit sönderskjuten av en vanlig infanterist med kpist. Detta går i bf
* Hur kan man överleva om man är mekaniker och står ca 2 meter från en bil/tank eller flygplan som blir sprängt.....utan en enda skråma?
* När man skall hoppa över ett räcke (ett hopp på ca 1,2 meter) så förlorar man minst 15%, gör någon det i verkligheten? om man inte trampar snett när man landar dvs.
* Detta är nog den bästa grejjen. Infanterister som gömmer sig i bunkrar överlever hur länge som helst när en tank står utanför och skjuter rakt in i bunkern. Alltså det är JÄVLIGT störigt
* När man skjuter med en tank 2 meter bredvid en infanterist så flyger han iväg 25-30 meter och sedan är han med i spelet igen. Jag vet inte om det är speciellt verkligt
* När man flyger kan man ju ladda sitt flygplan med ammo bara genom att flyga över ammo depåerna....det är B man ska fan landa tycker ja.
* Det är lite svårt och sikta när man hoppat upp på en stalins orgel men det kan man leva med.
* Man kan inte svänga och köra framåt samtidigt utan man tappar fart som helvete.... då menar jag inte 90 graders svängar utan bara en liten justering så tappar man fart. oxå störigt!
* Man kan inte kika runt hörn som man kan i mohaa!!! Störigt!!
Som ni ser så sitter jag helst och trycker i en tank
Sen om man skall jämnföra bf och mohaa så håller jag med om att man inte kan det. bf skulle lätt krossa mohaa om man kollade upp med folk som har varit pansarvagnsförare och varit med om hur man hanterar saker å ting.
men bf e kul som fan så ja har oxå köpt det
Mohaa är ändå det roligaste online spelet ja har hittat hittils )))