SweClockers drop!

GTX480/70 eller HD5870

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OrbitJ0k3r
Nu i EFterhand förstår jag den inte heller... kanske borde läsa igenom det jag skriver först XD

Det är bara att använda Edit funktionen

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Så vi kan få se mycket bättre kort av NVIDIA när de hunnit bli vana vid arkitekturen och fixa problem då alltså

Permalänk
Medlem

skulle lätt tagit ett 5870 ska själv inhandla ett eller 2 ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Sen blir åtminstone jag styrd av reklamen. I de flesta spelen kommer den klassiska vinjetten upp; NVIDIA the way it's meant to be played. Alltså har väl nvidia en väldigt stor Gamer-fanbase och om man själv ska spela spel är det väl bra att ha ett "spel-grafikkort" istället för ett billigt, utstött ati-kort. De kanske är bra och billiga, men anledningen att Nvidia är större är ju för att de troligen kan sin sak, eller?

FERMI 4 evah >:)

Tack så mycket för all respons!

Fermi är ju ny teknik medans ATIkorten är gamla och "Outdated" det är ju bara trimmade kort.

ps. fortsätt diskutera

Ja det är tragiskt att folk är så lättpåverkade så att de måste köpa en viss produkt bara för att de ser en texstremsa någon stans.

"Billigt, utstött ati-kort," har du lust att utveckla det där?

Jag kan inte riktigt se vad det är som ska vara så svårt att förstå men för att tala klarspråk:

Fermi är en helt klart sämre arkitektur i dagsläget. Presterar något bättre per krets men genererar ofantliga mängder värme. Det hade inte varit särskilt svårt att ta fram riktigt snabba grafikkort om man hade sluppit värmeutvecklingen.

Uppenbarligen så kan Nvidia inte sin sak lika bra som ATI eftersom de tillverkar sämre kort. De har i vart fall inte lyckats särskilt bra i det här fallet. Men som sagt så finns det inget som säger att kommande generationer baserade på Fermi arkitekturen inte kan bli bra.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem

Skulle lugnt tagit ett 5870. Med 480 är det stor risk att man behöver byta psu.
Fattar inte varför nvidia trilskas med att släppa energislukande monster. Psu:er och cpu:er blir allt effektivare och strömsnålare men på gpu sidan går man i motsatt riktning. Iaf vissa företag...

Finns ju fabriksöverklockade 5870. Hur presterar dessa mot 470/480 korten???

Visa signatur

AM3 FX-8350, Noctua NH-D15 ● 4x8 GB Corsair Vengeance pro 1600MHz DDR3 ● Asus M5A97 Pro ● GeForce RTX 3060 ● Seasonic Focus GX-850 ● Lian Li PC-V2100B plus II

Permalänk
Medlem

Tadaaa!

Visa signatur

i5 2500k @ 4.5GHz med H70 push-pull | P67 Sabertooth | 8GB Corsair 1600MHz CL9 | GTX 670 SLI | Obsidian 800D | Corsair AX850

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iNfragiq
Tadaaa!

http://img25.imageshack.us/img25/2384/graffekort3.png

haha

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av astrob0y
robbaz; http://www.youtube.com/watch?v=If0Bkfnifi4

hahaha så jävla king !!!

Visa signatur

Citera för svar!
[CPU: Intel i5-750][Modekort: EVGA P55 LE][GFX: Powercolor HD5850PCs+ 1GB][RAM: A-Data Game series 1600MHz 4GB][Chassi:Fractal Define R2, Tit][HDD : 500GB WDC Black][PSU: Fractal Design Newton R2, 650W][CPU Kylning: Scythe Kama Angle][OS: W7 Ultimate 64-bit]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orici
5xx serien? ATI-fan boy?

Visst hade man kunna tillägga att GTX4xx drar lite mer ström men det rättfärdigar inte att man inte kan rekommendera dessa kort.

MEN SNÄLLA RARA!
Först och främst, jag har aldrig ägt ett ATI-Kort i hela mitt liv, och just nu sitter jag på ett 8800GT, så innan du plockar fram det löjligaste argumentationstekniken som finns, ta och ryck upp dig lite.
GTX4xx drar [b]MYCKET[/b] mer ström, INTE lite.
Det som rättfärdigar att man INTE skall rekommendera dessa kort är för att 5850, 5870 och 5970 ligger i ~samma prisklass MEN presterar bättre.

HERRE - GUD.

Visa signatur

LG OLED77CX • AMD 9800X3D @ 5.4GHz • Lian Li Galahad II Trinity 360 • GIGABYTE X870 Aorus Elite ICE • Corsair 32GB DDR5 CL30 6000MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk

HAHAHA, VEM GJORDE DENNA VIDEO? HAN MÅSTE BLI HEDRAD!!!

http://www.youtube.com/watch?v=If0Bkfnifi4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av furuliden

robbaz
http://www.sweclockers.com/profil/?id=88772

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem

HAha, nazi videon var fan det roligaste jag sätt på år. Haha

"Everyone that bought 5870 or 5850 6 months ago leave the room"

Haha, jag dog av skratt....

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delerium
Ja det är tragiskt att folk är så lättpåverkade så att de måste köpa en viss produkt bara för att de ser en texstremsa någon stans.

"Billigt, utstött ati-kort," har du lust att utveckla det där?

Jag kan inte riktigt se vad det är som ska vara så svårt att förstå men för att tala klarspråk:

Fermi är en helt klart sämre arkitektur i dagsläget. Presterar något bättre per krets men genererar ofantliga mängder värme. Det hade inte varit särskilt svårt att ta fram riktigt snabba grafikkort om man hade sluppit värmeutvecklingen.

Uppenbarligen så kan Nvidia inte sin sak lika bra som ATI eftersom de tillverkar sämre kort. De har i vart fall inte lyckats särskilt bra i det här fallet. Men som sagt så finns det inget som säger att kommande generationer baserade på Fermi arkitekturen inte kan bli bra.

Nvidia äger nästintill marknaden av grafikkort, åtminstone de kort som sätts in i stationära om du köper de färdiga, ATI må vara bra, prisvärda kort, men om så varför använder inte datortillvärkare ATI istället för Nvidia? Visst har Nvidia varit dåliga med kort under en tid nu, så att ATI börjat ta mark, men Nvidia har ju fortfarande teknik som spelen kan utnyttja som inte ATI har (PhysX och sådant) ATI kanske är bättre och Nvidia överhypat, men Nvidia har ändå lyckats ta kontroll över marknaden, trots att ATI har bättre kort. GTX4xx kanske är en flopp eftersom att de gav sig ut för att de skulle vara extremt bra, inte bara bra vilket är Lite synd.
Men vill man verkligen sitta där med sitt Hd5870 när extrema gamers sitter med extrema FERMI-system i framtiden. Om man ska köpa det bästa så att det håller länge borde man väl inte köpa en gammal arkitektur, det skulle vara som att satsa på ett GT295 eller något sånt nu, fast med DX11 stöd.

Man kanske borde vänta tills de nya FERMI-korten släpps.

Suck.... Förväntade mig faktiskt ett superkort av FERMI. men, men.

Och det där med textremsa, Vad köper du helst? en Coca Cola eller en Pepsi?

är trött nu, slutar skriva, om något är fel säg till....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Förvisso, men då var dx10 väldigt hypat och folk trodde på allt PR snack.
Samt att spelen inte utvecklas lika snabbt mer. Idag kan man maxa mer eller mindre alla spel, och dom som inte kan maxas ja dom maxas heller inte av HD 5970 och GTX 480, nu snackar vi 60fps.

Så det är inte lika motiverande. Metro 2033, Just Cause 2, Crysis, STALKER till och med Battlefield BC 2. Är spel som inte går att maxas i hög upplösning med max inställningar. Helt enkelt inte kraftfullt nog så vem är dum nog att spendera 5000+ för ett grafikkort då?

DX11 failar precis som DX10 gjorde. Inte är det bättre prestanda på någon av dom spelen egentligen. Endast PR snack och teoretiskt BS från MS, AMD och Nvidia för att sälja OS, och från Nvidia och AMD för att sälja grafikkort.

Vet inte ifall jag kan hålla med dig där, visst alla företagen försöker sälja så mycket som möjligt, ingen tvekan. Men DirectX 11 är faktiskt långt ifrån fail och faktum är att man märker stor skillnad på DirectX 9, 10 och 11 i spel som faktiskt utnyttjar stor del av kraften.

Har du spelat Metro 2033? Visst väldigt krävande, men med min rigg så kör jag DX11, 1920x1080 och "High" inställningar med lite lagg men flyter oftast på helt ok. Lite drops då och då är svårt att komma ifrån i dom flesta fall men det är väldigt snyggt bortsett från texturer osv som är bättre än vanliga spel. Ljus effekterna otroligt bra gjorda. Kommer troligtvis lägga till ett 5870 i framtiden bara för att jag verkligen vill kunna spela spel som detta på högsta inställningar i 1920x1080.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk

Omg, Så bra video! Fyfan killen borde få en oscar!

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av furuliden

Haha den var riktigt rolig!

Citat:

Nvidia äger nästintill marknaden av grafikkort, åtminstone de kort som sätts in i stationära om du köper de färdiga, ATI må vara bra, prisvärda kort, men om så varför använder inte datortillvärkare ATI istället för Nvidia? Visst har Nvidia varit dåliga med kort under en tid nu, så att ATI börjat ta mark, men Nvidia har ju fortfarande teknik som spelen kan utnyttja som inte ATI har (PhysX och sådant) ATI kanske är bättre och Nvidia överhypat, men Nvidia har ändå lyckats ta kontroll över marknaden, trots att ATI har bättre kort. GTX4xx kanske är en flopp eftersom att de gav sig ut för att de skulle vara extremt bra, inte bara bra vilket är Lite synd.
Men vill man verkligen sitta där med sitt Hd5870 när extrema gamers sitter med extrema FERMI-system i framtiden. Om man ska köpa det bästa så att det håller länge borde man väl inte köpa en gammal arkitektur, det skulle vara som att satsa på ett GT295 eller något sånt nu, fast med DX11 stöd.

Visa mig underlag på att nvidia äger marknaden. De har haft stor andel av den och har det fortfarande men den minskar ju stadigt. Ingen idag köper ett nvidia kort om de inte är fanboys eller möjligen vissa grafiker. De presterar inte.

Ska du föresten köpa 2 kort för att kunna lira spel på 3 skärmar? Vad säger det om nvidias arkitektur? Värt att satsa på? Nvidias kort presterar inte. Du får ett 5970 nästan för priset av ett nvidia 480 kort, köp två 5970 då i stället och njut av den prestandan.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

hellre väntar man på 480 som kommer med 512 cude kärnor :S undrar hur presterar gtx 470? sämre än 5870? dumt av nvidia att sluta tillverka 2xx serier för att bygga upp hypen till fermi... där förlorade dom pengar!

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Självklart behöver du inte köra GTX 480 i 100% hela tiden.
Och Dirt2 är som sagt endast ett av 3-4 spel som man sätt än så länge det är någon prestandaökning värt att tala om. Tror inte det är något "fel". Om så många recensioner så väl som svenska som engelska inte kunnat se skillnad på DX9 och DX11 under testerna så kanske hela denna DirectX hyp säger sig självt.

Först och främst, visst man behöver inte köra i 100% men enligt nästan alla reviews på nätet så måste man köra GTX 480 fläkt i ganska hög hastighet för att annars så blir temps för höga. När jag kör Furmark så ligger 5870 fläkten på 60%. Fast då har ju jag Vapor-X men men.

Nu var ju DiRT 2 också det första eller andra spelet med DX11. Sen verkar många inte riktigt fatta grejen med DX 9,10 och 11. I ett spel som DiRT 2, Metro 2033 eller Bad Company 2 som stödjer fler än en version så märker man inte så stor skillnad för det är ju bara några funktioner som försvinner här och där. Men varje liten grej addar upp så i slutändan är grafiken märkbart mycket bättre.

Ett exempel, Call of Duty: Modern Warfare 2 är nog ett av dom snyggaste spelen i DX9 läge. Men jämfört med Metro 2033 i DX11 är det stor skillnad. Så vänta bara tills det kommer ett spel som har haft längre och bättre utveckling för just DX11. Tog ju ett tag tills DX9 spelen blev fullt utnyttjade också.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dibb
hellre väntar man på 480 som kommer med 512 cude kärnor :S undrar hur presterar gtx 470? sämre än 5870? dumt av nvidia att sluta tillverka 2xx serier för att bygga upp hypen till fermi... där förlorade dom pengar!

Om den kommer så visst, men hur många % bättre kommer den vara och vilket pris kommer den gå för? nvidias kort är dyra att producera och presterar riktigt dåligt i spel för sitt pris med nuvarande prissättning. Tror du det kommer ändras?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Nej.

Prestanda = 5970
Budget = 5870

Nvidia Fermi = Skit.

@topfuel: Inte troligt att 480 släpps i en dubbelmacka när en vanlig 480 kräver lika mycket ström som 2x 5870

Ehh, Fermi är inte skit....

Ska inskaffa ett 470 nu snart. Då Fermi är helt nytt och då troligtvis kommer att komma bättre drivers till Fermi och då kommer det få ännu mera FPS boost och bli bättre än 5870 etc...

Så än en gång...Fermi är inte skit. Bara för det inte presterar 100ggr mer än 5890 och kostar endast 1000:- samt drar 10w i full load.....Skärp er för fan!

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman

Ska inskaffa ett 470 nu snart. Då Fermi är helt nytt och då troligtvis kommer att komma bättre drivers till Fermi och då kommer det få ännu mera FPS boost och bli bättre än 5870 etc...

Så än en gång...Fermi är inte skit. Bara för det inte presterar 100ggr mer än 5890 och kostar endast 1000:- samt drar 10w i full load.....Skärp er för fan!

Nej Fermi är inte skit, men inte heller bra när man räknar in alla faktorer (som man ska göra).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

isåfall är

Fermi=PS3
ATI=2st XBOX 360

eller något sådant...

Fermi är ju ny teknik medans ATIkorten är gamla och "Outdated" det är ju bara trimmade kort.

Vad spelar det för roll? Fermin är varmare och drar mer ström i vilket fall som helst.

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Inväntar 5870 2GB versionen.

Sapphires 5870 Toxic (lite fabriks klockad med vapor-x kylare) 2GB borde dyka upp väldigt snart på Komplett.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman

Jo Fermi är skit när man tar med alla faktorer.
Ett 470 kommer knappast att prestera bättre än 5870 om du kollar på de prestandatester som finns ute nu, glöm inte att ATI också optimerar sina drivrutiner, inte enbart Nvidia.
Så än en gång, jo lille vän, fermi Är skit. Det är skit i jämförelse och det är skit när man sätter det mot väggen.
Jag har själv suttit på ett dussin Nvidia kort men nu är det dags att erkänna att Nvidia misslyckades grovt med GTX4xx serien.
Sen kan man diskutera din avatar och hur det påverkar det du skriver angående Fermi också, men det är en annan historia

Visa signatur

LG OLED77CX • AMD 9800X3D @ 5.4GHz • Lian Li Galahad II Trinity 360 • GIGABYTE X870 Aorus Elite ICE • Corsair 32GB DDR5 CL30 6000MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thornblom
Man kan fortfarande inte gämföra 58xx och GTX 4xx rättvist just nu, eftersom GTX 4xx inte har några bra drivisar ute...

Dom är visst bra, men kan säkert bli lite bättre. Som jag sagt tidigare tror jag verkligen inte dom har kunnat nå så där bra effektivitet i SLI utan optimerade drivrutiner samt att Nvidia har väll försökt göra allt för att få så stort försprång som möjligt.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av REALIN
Dom är visst bra, men kan säkert bli lite bättre. Som jag sagt tidigare tror jag verkligen inte dom har kunnat nå så där bra effektivitet i SLI utan optimerade drivrutiner samt att Nvidia har väll försökt göra allt för att få så stort försprång som möjligt.

Precis, under detta halvår har Nvidia inte gjort annat än att optimera sina drivisar så att gapet inte skulle bli allt för stort. :0

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dibb

GTX470 ligger någonstans mellan 5850 och 5870 i prestanda enligt en sammanställning av flera benchmarks som någon på xtremesystems med på tok för mycket fritid gjort.
http://www.xtremesystems.org/forums/showpost.php?p=4309768&po...

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Medlem
Citat:

Nvidia äger inte marknaden, förstår inte vad du har fått det från. Det finns många datortillverkare som använder ATI kort, Apple tex. Där sitter det ATI kort i de lite dyrare iMac modellerna och Nvidia i de billigare. Sen så handlar det mycket om pengar och avtal, inte just vilken produkt som faktiskt är bäst för tillfället.

Nej ett 5870 kanske du inte vill ha i din extrema gaming dator, men 5970 är ju det kraftfullaste kortet på marknaden och det har stöd för både OpenGL 4 och Directx 11 precis som GTX4xx serien.

Pendeln svänger fram och tillbaka, ibland ligger Nvidia före och ibland ATI. Är det ingen större skillnad så kvittar det väl vad man köper men om man bevisligen får betydligt mer för pengarna om man köper ATI i stället för Nvidia så är det bara dumt att vara märkesfanatisk. Jag har inget mot vare sig Nvidia eller ATI. Köpte mitt första ATI kort när de släppte sitt 9700Pro som fullständigt sopade banan med Nvidias Geforce4 och Geforce FX. Innan dess har jag haft diverse olika kort från Nvidia, 3dfx, m.m.

Nvidia har blivit slagna av ATI flera ggr (NV30 floppade ju tex) men de har alltid kommit tillbaka. Fermi kommer förmodligen inte floppa på samma sätt som NV30 men jag förstår fortfarande inte varför man ska köpa en halvdan produkt.

Angående Coca Cola och Pepsi så köper jag det som smakar bäst.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem

hade hellre valt 5870 och köpt ett billigt Nvidia kort som dedikerat PhysX så har man juh allt det för en rimlig summa

isåfall är

Fermi=PS3
ATI=2st XBOX 360

eller något sådant...

både Nvidia fermi och ATi 5xxx kör på 40nm så kan inte säga att ATi är outdated så som OrbitJ0k3r vill få fram det. men endå så är Ati så mkt mindre strömslukare och presterar bättre för det du betalar

Visa signatur

Citera för svar!
[CPU: Intel i5-750][Modekort: EVGA P55 LE][GFX: Powercolor HD5850PCs+ 1GB][RAM: A-Data Game series 1600MHz 4GB][Chassi:Fractal Define R2, Tit][HDD : 500GB WDC Black][PSU: Fractal Design Newton R2, 650W][CPU Kylning: Scythe Kama Angle][OS: W7 Ultimate 64-bit]