Mobilexperten Stockholm.

Permalänk
Medlem

Mobilexperten Stockholm.

MobilExperten - Vi låser upp din mobiltelefon när du är här.

Ja hemsidan må se ut som den gör. Men har någon varit inne butiken och handlat eller beställt från den här handlaren?

Dom har ju flera annonser på blocket och där dom erbjuder telefoner till schyssta priser.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Den ser rätt förjävlig ut:P
Tydligen verkar den finnas i halmstad också.

Mobilexperten

Hitta.se om mobilexperten: Företagsinfo: Org. nr: 551023-XXXX

Rating

Permalänk
Medlem

En annan rolig sak i detta är att han verkar ha en pizzarestaurang.

Verksamhetsbeskrivning
PIZZABUTIK Försäljning av livsmedel och godis. Tobak, godis, dryck, tidningar, kort, livsmedel, choklad, smörgåsar. Försäjlning och service av mobil och data. Internet cafe.

Visa signatur

W/S: Asus Prime X470-Pro | AMD Ryzen 7 2700x| Corsair Vengeance LPX 32GB,4x8GB, DDR4 2666MHz | Asus GTX 1070 | Samsung 970 EVO 1TB m.2

Permalänk
Avstängd

Killen är smart med andra ord?

Brett försäljning

Visa signatur

Väldigt många tror på den där BLÅsta, BLÅljugande Moderaten... Mytoman, Myglare..

Permalänk
Medlem

Tycker det känns oroväckande att de skriver ut ägare så tydligt på sidan. Nästan som att dom vill skylta med det. Kan det vara en målvakt mån tro?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Har handlat där. Beror på vad du ska göra. Om du vill låsa upp mobilen eller köpa nåt så är det lugnt. Skumt som fan är det dock. Snubben som äger det är värsta säljaren, tänk hötorgs araberna, och dealar fram och tillbaka (byter gärna). Telenorbutiken vid götgatan rekommenderade det faktiskt när en polare fråga om upplåsning för telenor

Mycket stöldgods går nog igenom där dock, heh. Du kan ju pröva mobilen först om det är det du ska köpa.

Permalänk
Medlem

motvikt: Ja jag tänkte köpa en telefon genom dom, men det känns lite skumt dock.

Permalänk

mobilelexperten måste vara den oserriösaste i branchen pratar bakom ryggen på en på arabiska och kvitto kan han inte stava till hoppas att skattemyndigheten kontrolerar han var där en kvart 4st som hade fått fel på sina telefoner och en telefon var stulen han vägrade betala tillbaka pengarna inte förens han hotade gå till polisen fick han tillbaka pengarna hoppas skattemyndigheterna låser in han bakom galler

Permalänk
Medlem
Skrivet av bandit.se:

mobilelexperten måste vara den oserriösaste i branchen pratar bakom ryggen på en på arabiska och kvitto kan han inte stava till hoppas att skattemyndigheten kontrolerar han var där en kvart 4st som hade fått fel på sina telefoner och en telefon var stulen han vägrade betala tillbaka pengarna inte förens han hotade gå till polisen fick han tillbaka pengarna hoppas skattemyndigheterna låser in han bakom galler

På riktigt?

Permalänk
Medlem

Även i dom vitaste molnen finns det åska.
Bara för att man inte ser skit så betyder inte det att de finns.
Som sagt han är klantig å städa så "normala" människor ser detta, men när du lär dig se saker i olika vinklar så finner du snabbt att de myglas på så j*vla många olika platser/ställen.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av bandit.se:

mobilelexperten måste vara den oserriösaste i branchen pratar bakom ryggen på en på arabiska och kvitto kan han inte stava till hoppas att skattemyndigheten kontrolerar han var där en kvart 4st som hade fått fel på sina telefoner och en telefon var stulen han vägrade betala tillbaka pengarna inte förens han hotade gå till polisen fick han tillbaka pengarna hoppas skattemyndigheterna låser in han bakom galler

Skrivet av SneeX:

På riktigt?

SneeX: Kunde du läsa det där utan att tappa andan helt och hållet ? oO!.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

SneeX: Kunde du läsa det där utan att tappa andan helt och hållet ? oO!.

Vad är det du antyder?

Permalänk
Medlem

. , paus å kaffe

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av SneeX:

Vad är det du antyder?

Varken stor bokstav, kommatecken eller punkt i hans mening nånstans

Visst är jag inte jättebra själv på att stava men använder iaf . , och stor bokstav.

Permalänk
Medlem

Sneex är på kaxhumör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bandit.se:

mobilelexperten måste vara den oserriösaste i branchen pratar bakom ryggen på en på arabiska och kvitto kan han inte stava till hoppas att skattemyndigheten kontrolerar han var där en kvart 4st som hade fått fel på sina telefoner och en telefon var stulen han vägrade betala tillbaka pengarna inte förens han hotade gå till polisen fick han tillbaka pengarna hoppas skattemyndigheterna låser in han bakom galler

Bra "mening", men tog mig minst 5 minuter att införstå mig i vad du menade...förvisso har jag dyslexi.

Men tillbaka till ämnet så verkar det ju vara humbug

Visa signatur

Dator: Asus P7P55D LE | Intel i5 750, 3,6GHz | XFX Radeon HD5870 | Corsair 4GB @ 1600mhz m DHX | Corsair H-50 | 2x SSD Intel 80gb G2 (Raid 0) | Sound-Blaster X-FI Etreme Music | Corsair 650w HX | Fractal Design Define R2 |

Foto: Nikon D80 | Nikon AF-S 18-135mm | Nikon Speedlight SB-400 |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Jo mobilexpertern verkar humbug (hamburg? hö....hö) och inte lite heller.

Blir skummare om man läser bandit.se's inlägg (hoppas du inte förknippar dig med eller arbetar på bandit.se bara).

Permalänk

jo den ser ganska suspekt ut, och den nya hemsidan. Herre jävlar. Vilken rutten sida.

Men man kan ju alltid gå dit med en arabisktalande polare och lyssna på vad dom säger xD

Visa signatur

Lian Li O11 XL | Asus Crosshair VII Dark Hero | AMD 5950x, Watercool IV Pro| 32gb G-skill trident-z neo @ 3600 Mhz | EVGA 3090 FTW3 Ultra | Seasonic Prime PX 1000 | Asus ROG Swift PG348q

Permalänk
Medlem

Har ju jobbat där en gång i tiden...

Skrivet av Jaso:

MobilExperten - Vi låser upp din mobiltelefon när du är här.

Ja hemsidan må se ut som den gör. Men har någon varit inne butiken och handlat eller beställt från den här handlaren?

Dom har ju flera annonser på blocket och där dom erbjuder telefoner till schyssta priser.

HAHAAH! Har jobbat i den butken och "varit" polare med honom. Säger bara en sak, -Butiken är lika smutsig som telefonförsäljarna (Telemarketing). Han får in är STULNA mobiler. Sen rebrandar han dem och säljer den som beg. Det bästa är att han 1) utelämnar mycket information, tex för upplåsning av iPhone ska man itne uppdatera till den senatse mjuklvaran 2) Han ljuger, om någon frågor -"Kan den göra si och så", så svarar -"ja den kan göra si och så", etc...

Han dumpar priserna ganska hårt just för att den är antingen stulen eller har något fel på den. Han håller in mycket information. Vilket var den stora anledningen till att jag inte ville vara kvar (Han betalade mig kontant för dagsarbete... WTF...).

Han köper även trasiga telefoner (mycket utomlands), som sen byggs om i verkstaden för att likna SE variant av en telefon (Byggde själv om några stycken E71 eller gud vet vad...). Det är ganska vanligt att man gör så men... bara så ni vet.

Garanti kan ni glömma, han nämner inget förrän man frågor om det och det är sunk garanti. 2-3 månader... om den inte används... WTF...

Om ni ser något på blocket som säljs av mobil-experten och vill köpa pga priset... DON'T! Man köper verkligen grisen i säcken.

Iaf, slutade jobba där efter 7 dagar, slutade snacka med "Mr. Bashar" efter 4 månader. Då han bad mig att fixa det och fixa det under tiden. Otacksam jävul och illegala grejjer och skit...

BTW... jag vet dem som har gjort hemsidan. Tur att han gjorde den ful med flit...killen fick ingen ersättning för den...

Hänvisa denna tråd till stackare som funderar på att köpa något därifrån.

Nåt annat ni undrar över?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vincentt:

HAHAAH! Har jobbat i den butken och "varit" polare med honom. Säger bara en sak, -Butiken är lika smutsig som telefonförsäljarna (Telemarketing). Han får in är STULNA mobiler. Sen rebrandar han dem och säljer den som beg. Det bästa är att han 1) utelämnar mycket information, tex för upplåsning av iPhone ska man itne uppdatera till den senatse mjuklvaran 2) Han ljuger, om någon frågor -"Kan den göra si och så", så svarar -"ja den kan göra si och så", etc...

Han dumpar priserna ganska hårt just för att den är antingen stulen eller har något fel på den. Han håller in mycket information. Vilket var den stora anledningen till att jag inte ville vara kvar (Han betalade mig kontant för dagsarbete... WTF...).

Han köper även trasiga telefoner (mycket utomlands), som sen byggs om i verkstaden för att likna SE variant av en telefon (Byggde själv om några stycken E71 eller gud vet vad...). Det är ganska vanligt att man gör så men... bara så ni vet.

Garanti kan ni glömma, han nämner inget förrän man frågor om det och det är sunk garanti. 2-3 månader... om den inte används... WTF...

Om ni ser något på blocket som säljs av mobil-experten och vill köpa pga priset... DON'T! Man köper verkligen grisen i säcken.

Iaf, slutade jobba där efter 7 dagar, slutade snacka med "Mr. Bashar" efter 4 månader. Då han bad mig att fixa det och fixa det under tiden. Otacksam jävul och illegala grejjer och skit...

BTW... jag vet dem som har gjort hemsidan. Tur att han gjorde den ful med flit...killen fick ingen ersättning för den...

Hänvisa denna tråd till stackare som funderar på att köpa något därifrån.

Nåt annat ni undrar över?

Anmält? Känns ju som att du med erfarenhet därifrån borde kunna få det att komma långt. En sån där butik borde inte få vara öppen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sasha:

Anmält? Känns ju som att du med erfarenhet därifrån borde kunna få det att komma långt. En sån där butik borde inte få vara öppen.

Not really, kändes ganska meningslöst. Mesatdels för att jag är inte drabbad. Samt det är småsummor (relativt) det handlar. Upplåsning här och där, beg billiga mobiler säljes etc...

Dem som drabbas är ju rätt många iofs, men det är bara en liten del som återvänder för att klaga. Dem som inte återvänder är dem som itne orkar/våga klaga eller förstår innebörden "billigt", dvs man får vad man betalar för så att säga.

Det han gör är bara oseriöst som näringsidkare. Det enda illegala är att allt sker med kontant. det hoppas jag på att han åker dit för... förr eller senare...

Dessutom så finns det större fiskar att ta hand om tex, den där jävla Sekvencia, Pixmania, för andra nämna andra buitker också.

Permalänk
Medlem

Ah då kommer jag inte att beställa något därifrån! Tack för varningen vincentt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaso:

Ah då kommer jag inte att beställa något därifrån! Tack för varningen vincentt!

Det gör du rätt i!

Permalänk
Medlem

Vet att denna tråd är gammal men tänkte i alla fall skriva att han som äger sidan har lagt upp denna annons: http://www.blocket.se/stockholm/Nokia_N86_8MP_olast_ny_skick_...

Det roliga är att bilden har JAG tagit så jag kunde lägga in den i "Ditt senaste inköp"-tråden Försökte skicka mail men fick bara tillbaks att jag ej kunde skicka mail till mailen som stog på sidan.. Så imorn ska jag ringa och kräva honom att byta bild eller ta bort annonsen. Annars blir det ett mail till blocket med originalbilden Hoppas ingen från sweclockers handlar från denna skitsida.

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyRus:

Vet att denna tråd är gammal men tänkte i alla fall skriva att han som äger sidan har lagt upp denna annons: http://www.blocket.se/stockholm/Nokia_N86_8MP_olast_ny_skick_...

Det roliga är att bilden har JAG tagit så jag kunde lägga in den i "Ditt senaste inköp"-tråden Försökte skicka mail men fick bara tillbaks att jag ej kunde skicka mail till mailen som stog på sidan.. Så imorn ska jag ringa och kräva honom att byta bild eller ta bort annonsen. Annars blir det ett mail till blocket med originalbilden Hoppas ingen från sweclockers handlar från denna skitsida.

Bilder stjäls på internet varje dag. Men det ska bli intressant hur han reagerar på det när du mejlar honom.

Håll oss uppdaterade om vad som sker.

Permalänk
Medlem

Jo visst stjäls det bilder på internet varje dag och det kändes väldigt konstigt att se den Han svarade inte på mail så jag skickade till blocket som tog ner annonsen och tog själva kontakt med annonsören. Det som retade mig med att han tagit min bild var mest för att det som sagt i annonsen stod att telefonen var Svart och silver men tog en bild på en vit, samt att folk kan tro att påsen som mobilen ligger på ingår fast den inte är original till telefon över huvud taget.

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk

du har helt fel, jag har varit där och köpt mobiler samt har gjort reklam åt mina vänner och alla mina vänner tycker att den butiken är väldigt bra och det är bra service, ägaren vet hur man pratar med kunder och hur man tar hand om sina kunder.
jag och mina vänner har fått kvitto och garanti på dom mobiler vi har köpt från honom, vi såg inget dåligt i butiken allting var bara positivt. personalen är väldigt snälla och duktiga på det dom gör dem kan deras arbete, men chefen ska vi verkligen prata om, han tog hand om oss och vi fick väldigt bra service.
jag såg även några papper som folk har skrivit på om chefen Bashar och om hur han gör sitt arbete och hur han är som person.
vi upplevde honom som en trevlig, social, utåtriktad och väldigt ärlig.
jag rekomenderar alla som vill reparera deras mobiler eller köpa mobiler till ett bra pris att dom tar sig till mobilexperten som ligger på söder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av helena andersson:

du har helt fel, jag har varit där och köpt mobiler samt har gjort reklam åt mina vänner och alla mina vänner tycker att den butiken är väldigt bra och det är bra service, ägaren vet hur man pratar med kunder och hur man tar hand om sina kunder.
jag och mina vänner har fått kvitto och garanti på dom mobiler vi har köpt från honom, vi såg inget dåligt i butiken allting var bara positivt. personalen är väldigt snälla och duktiga på det dom gör dem kan deras arbete, men chefen ska vi verkligen prata om, han tog hand om oss och vi fick väldigt bra service.
jag såg även några papper som folk har skrivit på om chefen Bashar och om hur han gör sitt arbete och hur han är som person.
vi upplevde honom som en trevlig, social, utåtriktad och väldigt ärlig.
jag rekomenderar alla som vill reparera deras mobiler eller köpa mobiler till ett bra pris att dom tar sig till mobilexperten som ligger på söder.

Hej Bashar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av helena andersson:

du har helt fel, jag har varit där och köpt mobiler samt har gjort reklam åt mina vänner och alla mina vänner tycker att den butiken är väldigt bra och det är bra service, ägaren vet hur man pratar med kunder och hur man tar hand om sina kunder.
jag och mina vänner har fått kvitto och garanti på dom mobiler vi har köpt från honom, vi såg inget dåligt i butiken allting var bara positivt. personalen är väldigt snälla och duktiga på det dom gör dem kan deras arbete, men chefen ska vi verkligen prata om, han tog hand om oss och vi fick väldigt bra service.
jag såg även några papper som folk har skrivit på om chefen Bashar och om hur han gör sitt arbete och hur han är som person.
vi upplevde honom som en trevlig, social, utåtriktad och väldigt ärlig.
jag rekomenderar alla som vill reparera deras mobiler eller köpa mobiler till ett bra pris att dom tar sig till mobilexperten som ligger på söder.

Hahaha en som heter Helena Andersson får för sig att skapa ett konto och skriva ett inlägg att försvara ett företag med 100% positiva saker. Hur hittade du tråden? Google? Nej detta visar bara att företaget är ännu mer oseriöst när man rekommenderar sig själv i annans namn.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av helena andersson:

du har helt fel, jag har varit där och köpt mobiler samt har gjort reklam åt mina vänner och alla mina vänner tycker att den butiken är väldigt bra och det är bra service, ägaren vet hur man pratar med kunder och hur man tar hand om sina kunder.
jag och mina vänner har fått kvitto och garanti på dom mobiler vi har köpt från honom, vi såg inget dåligt i butiken allting var bara positivt. personalen är väldigt snälla och duktiga på det dom gör dem kan deras arbete, men chefen ska vi verkligen prata om, han tog hand om oss och vi fick väldigt bra service.
jag såg även några papper som folk har skrivit på om chefen Bashar och om hur han gör sitt arbete och hur han är som person.
vi upplevde honom som en trevlig, social, utåtriktad och väldigt ärlig.
jag rekomenderar alla som vill reparera deras mobiler eller köpa mobiler till ett bra pris att dom tar sig till mobilexperten som ligger på söder.

Du reggade dig för att skriva det där va? Insiderjobb perhaps?