Permalänk
Medlem

Lär dig Thunderstruck. Hammer on och pull offs har man alltid nytta av.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | Aorus Xtreme WB 3080 | Samsung 970 EVO Plus | Corsair HX1000i | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Jao... Kanske.
Ska träna på ackordbyten så man får det lite mer flytande. Testade lite förut ikväll och det gick allt annat än flytande

Bra, det är riktigt tråkigt men när man väl lärt sig så är det svårt att glömma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Handa:

Bra, det är riktigt tråkigt men när man väl lärt sig så är det svårt att glömma.

Jo, det finns roligare saker att göra... Men det måste göras annars lär man sig aldrig.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Proffsmoddare

De två första jag lärde mig var Smoke on the water och Iron Man visserligen över 20 år sen nu men dom funkar fortfarande Sen lär man sig väldigt mycket på att försöka ta ut låtar genom att lyssna på dom då övar man även sitt gehör.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Att lära sig låtar genom att lyssna ger jag mig på lite senare tror jag. Känner att jag har spelat på tok för lite.
Förresten Wolverine, är det du på bilden? Ser ut som en stenhård hårdrockare

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Ala_95:

Att lära sig låtar genom att lyssna ger jag mig på lite senare tror jag. Känner att jag har spelat på tok för lite.
Förresten Wolverine, är det du på bilden? Ser ut som en stenhård hårdrockare

Ja det är jag men stenhård vettefan jag är ju datornerd

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;10225151']Ja det är jag men stenhård vettefan jag är ju datornerd

Du ser då inte ut som en datornörd, as far as i can see. Du ser snarare ut som att du spelar i typ Meshuggah eller något liknande ;P

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Ala_95:

Du ser då inte ut som en datornörd, as far as i can see. Du ser snarare ut som att du spelar i typ Meshuggah eller något liknande ;P

Ja alltså det är inte svensktops hits som ljuder över nejden när jag tar upp guran

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;10225175']Ja alltså det är inte svensktops hits som ljuder över nejden när jag tar upp guran

Haha nej kan inte tänka mig det ;P
Har du en 8-strängad?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Ala_95:

Haha nej kan inte tänka mig det ;P
Har du en 8-strängad?

Nej min arsenal innehåller följande..

Gibson Les Paul Studio 92
Bc Rich - Mockingbird (Biomech Moddad)
Bc Rich - Beast NJ

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Säger inte mig så mycket, men det ser ut som riktigt fina grejor!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Lär dig Thunderstruck. Hammer on och pull offs har man alltid nytta av.

Haha man kanske inte riktigt ska börja med det
Men som sagt, börja så då lär dig ackorden ganska bra och kan byta hyfsat snabbt, sen kan du börja på lite enklare tabs, fingerplockning osv. Sen är det bara att testa på lite svårare och svårare.
Och börjar det göra ont i fingrarna ska man sluta och kanske testa nästa dag. annars kanske man inte kan spela på flera dagar

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Jo, börjar med att lära mig dom vanligaste ackorden och byta mellan dom.
Jag har inte spelat gitarr nu på nästan två veckor så jag har blivit lite öm idag men jag spelade på tills det verkligen gjorde ont. Måste härda fingrarna

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Jo, börjar med att lära mig dom vanligaste ackorden och byta mellan dom.
Jag har inte spelat gitarr nu på nästan två veckor så jag har blivit lite öm idag men jag spelade på tills det verkligen gjorde ont. Måste härda fingrarna

två veckor Inte okej, nu måste du spela jätte mycket för att ta igen det

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoBb3:

två veckor Inte okej, nu måste du spela jätte mycket för att ta igen det

Ska försöka, men ska bort igen på måndag ju...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000