MSDNAA, ladda ned utan "Downloader"?

Permalänk
Medlem

MSDNAA, ladda ned utan "Downloader"?

Jag sitter just nu på en Mac och vill ladda ned Win7 via MSDNAA, men när jag trycker på "Download" så laddar den ned en .exe-fil. Antar att det är någon typ av program som man laddar ned Win7 via.

Men just nu är det så att jag inte har tillgång till någon PC, så är det någon som vet om det finns något sätt att ladda ned det på "vanligt" vis?

Permalänk
Medlem

Tanka Ubuntu och starta det från en skiva. Sen laddar du hem Win 7 genom att starta .exe filen med Wine!

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | Aorus Xtreme WB 3080 | Samsung 970 EVO Plus | Corsair HX1000i | Windows 10

Permalänk
Hedersmedlem

Förr (typ 2006) så kunde man ladda hem filerna okrypterade från en FTP (man behöver ju ändå aktivera via licensnyckel som man får efter inloggning på MSDNAA), men så enkelt är det som du märkt inte längre. Man drar hem ett nedladdningsprogram som laddar hem en krypterad kopia och sedan dekrypterar denna. Det går att direkt ladda hem den krypterade kopian på annat sätt, men programmet måste likväl köras för att avkoda.

Jag har blandade upplevelser att göra detta via Wine. Det har fungerat någon gång, men inte de senaste gångerna jag provat. Möjligen beror det på en mjukvaruändring hos Microsoft. I stället har jag fått installera Windows i en virtuell maskin på datorn och genomföra processen den vägen, det kanske är ett alternativ även i OSX.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.