Den hänger sig
Problem:
Datorn hänger sig
Beskriving:
Problemet började för ca 2 veckor sedan när min hdd kraschade, inga större problem fick en ny på garantin, sådant händer tänker jag och biter i det sura äpplet, detta är andra gången en Seagate Barracuda 500 gb 32 cach dör utan anledning för mig.
Jag försöker installera window 7 64. Det är här problemt börjar, det går inte allt ladda ner drivrutiner till grafikkortet utan problem, det krånglar men går till slut, det går knappt att installera drivrutiner det krånglar men går till slut. Nu börjar det undliga datorn händer sig, tangentbordet och musen slocknar, tror först att det är usb portarna som stänger av sig.Men så är inte fallet då jag märker att allt hänger sig, inga missljud eller lampor som blinkar. Allt låter och ser ut som vanligt i burken. Men bilden är orörlig. Tänker att det är fel på Window 7 och åter går till Windows xp, men problemen kvar står.
Jag testar (Allt gjort i windows xp 32bit sp3):
Att testa alla minen varförsig och tillsamman i ca 12 h med memtest, under denna tid händer inget konstigt, datorn står tyst och snällt på utan att hänga sig. Inget fel på minnet.
När detta är klart börjar jag prova grafikkortet.
Tar bort alla drivruiner, Datorn händer sig efter några min.
Installerar gammla drivrutiner från medföljade cd, den hänger sig efter några min.
Låter daton stå på utan att går något, den hänger sig efter några min.
Ingen blåskärm, felkod eller konstiga ljud. Bilden bara fryser och usb portarna bara slår av.
Det jag har är en
Intel q9550 2.8
Asus p5q-pro
Asus Ati hd4850
4 gb corsair ddr2
Antec Earthwatts 500w
Och en ny hdd WD black carvin 500gb 32.
Jag har ingen aning om vad jag ska göra. bränna skiten och köpa ny? Eller...?