Permalänk
Medlem

windows.old

Hej,
installerade precis min HP-burk från vista till 7. Nu när allt lirar så är vista fortfarande kvar (startar inte upp och går inte att boota). Hela vista ligger i en separat mapp som jag nu undrar om man bara kan slänga utan att det händer något. Någon som har någon aning?

Permalänk
Medlem

Hur gjorde du när du uppgraderade?
Hade du en egen Windows 7 skiva som du stoppade in i datorn, valde partion och installerade?
Fick du en skiva eller liknande från HP som var typ en uppgraderingsskiva och körde den?

Är det alternativ ett så skulle jag göra om det (gör om, gör rätt). Installerar du nytt så ska man alltid formatera innan och sedan installera så man slipper gamla OS:et och program/drivrutiner som inte fungerar med det nya OS:et.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Jodå det går att ta bort... men det bästa är att installera om datorn och formatera om disken ordentligt. Däremot finns massor med liknande trådar, sök först.

Visa signatur

||Phenom II X4 955 3,2Ghz||HD 5850||4GB||1TB||Asus M4785TD||Windows 7||

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Man formaterar först och sen installerar, inte tvärtom:)
Ja det finns liknande trådar, rekommenderat är att alltid ta bort partitioner och skapa en ny.

Edit: La till frågan i min FAQ: http://www.sweclockers.com/forum/22-microsoft-windows/938372-...