Permalänk

Macbook problem

Hej!

På min skola har vi äntligen fått våra mac datorer (efter 3 år pratande om det).
Rektorn lovade att man skulle kunna spela spel på rasterna t.e.x wow eller SC2 online men när man väl försöker connecta kommer det upp att nåt att servrarna är nere, vilket jag då genast kollat på deras hemsida att det inte är.
jag kan ju spela SC2 offline mode eller steam i offline och sedan spela det perfekt med det blir ju segt att spela samma campaign om och om och om igen eller bara spela mot botar så jag ber om hjälp.
Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva så ställ frågor så ska jag svara så bra jag kan.

Tack
UlfRacoon

Visa signatur

Stationär: moderkort, Asrock Z77 Extreme4. CPU, Intel core I7 3770k. RAM, 2x8GB DDR3. GPU, Nvidia GTX 780.
Laptop: Pinsamt dålig.
Telefon: Samsung galaxy S4.

Permalänk
Medlem

Kan det vara så att skolans brandvägg blockerar portarna som behövs vara öppna, för att kunna spela de ovannämda spelen online?

Visa signatur

"Once u go Intel, U never go back"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av UlfRacoon:

Hej!

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva så ställ frågor så ska jag svara så bra jag kan.

Tack
UlfRacoon

Du verkar ha missförstått det här konceptet, det går så här, du ställer fråga och vi besvarar den. Inte tvärtom.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Skrivet av Redzo:

Du verkar ha missförstått det här konceptet, det går så här, du ställer fråga och vi besvarar den. Inte tvärtom.

Jag vet, men ifall jag inte förklarade tillräckligt så kan ni fråga så att det blir lättare att svara.

Visa signatur

Stationär: moderkort, Asrock Z77 Extreme4. CPU, Intel core I7 3770k. RAM, 2x8GB DDR3. GPU, Nvidia GTX 780.

Permalänk

Kanske borde nämna att jag kan köra online hemma, hehe

Visa signatur

Permalänk

Vi har samma koncept i min skola ja det är att dom har en brandvägg för dom portar eller så har dom blockat portarna på något sett vet inte hur men. Vi har en idiot som har satt upp en proxy så vi lirarar på när vi känner för det!

Visa signatur

Corsair 700d| ASUS Crosshair IV Formula| AMD 1090BE @4Ghz| ZOTAC GeForce GTX 480 AMP! | 8GB Corsair domintor 1600mhz| Corsair Force 60Gb| 2st Western Digital 500Gb @ Raid 0| 750w Corsair HX| + Free Macbook av skolan man kan inte klaga ialf.

Permalänk
Skrivet av martin681:

Vi har samma koncept i min skola ja det är att dom har en brandvägg för dom portar eller så har dom blockat portarna på något sett vet inte hur men. Vi har en idiot som har satt upp en proxy så vi lirarar på när vi känner för det!

Vi ska fixa det men nja ingen orkar riktigt precis och nja jag vet inte hur. så hur har du fixat det?

Visa signatur

Permalänk

Det är inte jag det är någon annan av oss i klassen

Visa signatur

Corsair 700d| ASUS Crosshair IV Formula| AMD 1090BE @4Ghz| ZOTAC GeForce GTX 480 AMP! | 8GB Corsair domintor 1600mhz| Corsair Force 60Gb| 2st Western Digital 500Gb @ Raid 0| 750w Corsair HX| + Free Macbook av skolan man kan inte klaga ialf.

Permalänk

Proxy

Hej!

Jag har fått en mac av skolan och rektorn sa att vi skulle kunna spela online som t.e.x starcraft 2 eller wow men när vi väll försöker står det "the servers are currently down" även om det inte står så på wow / starcrafts hemsida. Samma sak händer med steam.
Och nu ber jag om eran hjälp.
Jag har hört talas om Proxy som kan användas till att köra online.
Så om nån kan hjälpa mig var jag kan få tag i det och få det att funka.

ps. Vi tror att det är skolans branvägg som blockar spelen fast skolans "datatekniker" är inte så smarta.

Visa signatur

Permalänk
Musikälskare

1. Ska man inte arbeta i skolan?
2. "Ret***ade" är nog inte ett ord som passar så bra på SweC
3. Med proxy om du inte sätter upp en själv blir nog pingen hemsk

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av flashen:

1. Ska man inte arbeta i skolan?
2. "Ret***ade" är nog inte ett ord som passar så bra på SweC
3. Med proxy om du inte sätter upp en själv blir nog pingen hemsk

Visserligen ska jag ju jobba med macen i skolan men när vi har rast eller lunchrast brukar vi spela typ achtung die kurve eller starcraft 2 och det skulle va kul att kunna spela tillsammans

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är det inte lika att hålla sig till en tråd?

Visa signatur

"Once u go Intel, U never go back"

Permalänk
Skrivet av Skippo:

Vi får inte använde kabel för skolan så

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

*trådar sammanfogade*

Jag tyckte att ämnena i dina trådar var så lika varandra att det var bättre att bara ha en tråd. Tänk också på att vara noga med att följa skolans regler för vad ni får lov att göra.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Skippo:

Skrivet av UlfRacoon:

Vi får inte använde kabel för skolan så

hahahaha made my day. ber om ursäkt för offtopic men kunde inte hålla mig

Visa signatur

laptop*asus g73jw med F120 disk*

pc * Motherboard: Gigabyte GA-X79-UD5 * CPU: i7 3930K * GPU: Radeon HD7970* Samsung S27A950D 120hz + 32tv * Corsair Vengeance 16gb * Antec p280 * PSU: Corsair HX 850W * Windows 7 Ultimate* Ssd f120 *

Permalänk
Skrivet av GAPa:

*trådar sammanfogade*

Jag tyckte att ämnena i dina trådar var så lika varandra att det var bättre att bara ha en tråd. Tänk också på att vara noga med att följa skolans regler för vad ni får lov att göra.

Jag har talat med rektorn och han sa att en datatekniker skulle hjälpa oss nästa tisdag. Och ber om ursäkt för 2 trådar hehe.

Visa signatur